;
سبک زندگیگردش و سفر

(عکس) معبد غذا در هند که هیچ فقیری از اینجا گرسنه نمی رود

معبد غذا در هند: هرکسی که داوطلبانه در یک سوپ آشپزی شرکت کرده است، می‌تواند دقیقاً به شما بگوید که انسان‌ها چقدر می‌خورند و چقدر کار برای راه‌اندازی (زیاد) نیاز است.

ما قابلمه‌های غول‌پیکر سوپ یا خورش، شاید تکه‌های نان و قاشق‌های سبزی، چند غذای خوب اینجا و آنجا، بشقاب و ظروف، میز و صندلی، دستمال و سطل زباله، وسایل حمام، چیدمان و تمیز کردن و غیره داریم.

به همین دلیل است که بانک های مواد غذایی، موسسات خیریه، کلیساها و غیره نیاز به هجوم بی وقفه مواد غذایی برای مراقبت از نیازمندان و ارتشی از داوطلبان برای اجرای عملیات دارند. بنابراین چگونه در دنیا یک ساختمان واحد می تواند غذای کافی برای تغذیه 100000 نفر در روز تهیه کند؟

این هم جالبه: نماد خوش شانسی روز عروسی درکشورها: از نخ سفید تا بادام رنگی!

با این بخش از سبک زندگی در مجله گفتنی همراه باشید.

چگونه معبد طلایی 100 هزار غذا در یک روز آماده می کند؟
معبد غذا در هند1

معبد غذا در هند: پاسخ به یک سیک، یکی از اعضای پنجمین مذهب پرکاربرد در جهان، ساده است: “seva” یا خدمت فداکارانه، عشق و مهربانی، همانطور که بی بی سی توصیف می کند.

واقعاً به همین سادگی است – هیچ بهانه‌ای، شکایت، تفرقه، غرور، حق، یا حماقت در کار نیست. مقدس ترین مکان سیک، معبد طلایی در شهر امریتسار در پنجاب، هند، هر روز پذیرای سیل بازدیدکنندگان است و به همان اندازه خیل عظیمی از مراقبان و تهیه کنندگان غذا دارد که آنچه را که موعظه می کنند، انجام می دهند.

هرکسی می تواند در هر زمان، هر روز، 24 ساعت، از هر زمینه، عقیده، کلاس یا هر چیز دیگری برود و گرسنه نماند.

“Seva” اصطلاحی است برای اصول سیکیسم در عمل، و ائتلاف سیک تعداد زیادی سوادار – کسانی که سوا را تمرین می کنند – در کار نشان می دهد. به گفته بی‌بی‌سی  و سی‌ان‌ان ، وقتی کووید-19 شیوع پیدا کرد، سیک‌ها به نیازمندان غذا می‌رسانند.

معبد غذا در هند2

معبد غذا در هند: برخی ممکن است تعجب کنند که چگونه معبد طلایی وعده های غذایی بی پایان عدس، چاپاتیس (نان تخت)، خورش نخود و ماست را مدیریت می کند. اما با وجود هرج و مرج احتمالی، همه چیز کار می کند زیرا همه با هم هستند و از اصول یکسانی پیروی می کنند.

بی بی سی سالن های بزرگ، چند نفره و 200 نفره در سرتاسر معبد طلایی را توصیف می کند که داوطلبان «با نهایت نظم و انضباط» تمایل دارند. یک “رقص ضمنی” پشت همه اینها وجود دارد. همه می دانند که چه کاری باید انجام دهند، چگونه باید آن را انجام دهند، دستپاچه نمی شوند، سیر می شوند و می روند.

معبد غذا در هند3

معبد غذا در هند: مثلاً هر 15 دقیقه – بسیار دقیق‌تر از برخی سرورها در رستوران‌های گزاف غربی – داوطلبان از آنجا عبور می‌کنند، صفحات فولادی استفاده شده را جمع‌آوری می‌کنند، تمیز می‌کنند و چرخه را از سر می‌گیرند. سیک‌ها با این مکان‌ها به نام لانگار آشنا هستند که به هر کسی، در هر زمان و هر مکان، اجازه می‌دهد،

علاوه بر همه اینها، معبد طلایی مکان ویژه ای برای سیک ها است. سیک ها به طور کلی در معابد – به نام گورودوارا – خدماتی مانند نظافت، مراقبت، سرو غذا و غیره انجام می دهند.

معبد طلایی، همانطور که وب سایت معبد می گوید، “مکان مذهبی مرکزی سیک ها” است . مردم هر روز برای ادای احترام به آنجا سفر می کنند. اما در عین حال معبد طلایی دورافتاده و غیرقابل دسترس نیست – این محل اجتماع است که در یک شهر چند دینی تعبیه شده است.

بچه‌ها در آنجا بازی می‌کنند، افراد با پیشینه‌های مختلف در آنجا با هم می‌آیند، و همه با جدیت تمام تلاش خود را می‌کنند تا کمک کنند. شاید در نهایت این همان چیزی باشد که معبد طلایی و سیکیسم را به طور کلی بسیار خاص می کند.

این مطالب هم جالب هستند:

انجیر خشک برای یبوست بهتر است! چطوری مصرف کنیم؟

راه حل فوری برای تسکین دندان درد با این روش های خانگی

پشه ها بیشتر به چه افرادی علاقه دارند؟ آنها مجذوب این افراد می شوند!

رازهای مهم ناخن: هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید!

دلیل انتخاب آخرین وعده غذایی یک اعدامی چیه؟ دلیلش اون چیزی نیست که می دونیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هشت =

دکمه بازگشت به بالا