;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

هدف مردان و زنان از ازدواج: زنان و مردان بخاطر این نیازها ازدواج می کنند!

هدف مردان و زنان از ازدواج: به صورت کلی هر فردی انگیزه‌ها و دلایلی برای ازدواج کردن دارد. در سبک زندگی امروز قصد داریم به هدف مردان و زنان از ازدواج کردن بپردازیم و بررسی‌شان کنیم که کدام یک از این انگیزه‌ها و اهداف، درست و واقع‌بینانه هستند و کدام یک از آنها اشتباه هستند. با مجله گفتنی همراه باشید.

هدف مردان از ازدواج:

می‌خواهند عشق‌شان را به صورت عمیق‌تری به زن زندگی‌شان ابراز کنند

به دلیل اینکه بعد از ازدواج زوجین با هم محرم می‌شوند، می‌توانند عشق‌شان را به صورت عمیق‌تر و بیشتری به یکدیگر ابراز کنند. می‌توانند از لحاظ فیزیکی و جسمی، احساسی و روانی به صمیمی‌ترین حالت ممکن برسند و ابراز علاقه جسمی و احساسی داشته باشند.

همچنین بخوانید: نشانه های زن جذاب: این 12 نشانه را هر زنی داشته باشد مورد توجه آقایان است!

می‌خواهند بچه‌دار شوند

مردان هم همانند زنان دوست دارند بچه‌دار شوند و پدر شدن را تجربه کنند، به همین دلیل دوست دارند ازدواج کنند.

می‌خواهند کسی که دوستش دارند را عضوی از خانواده‌شان بکنند

وقتی مردی عمیقا عاشق یک خانم می‌شود، دوست دارد او را برای همیشه در کنار خود به صورت رسمی داشته باشد. او دوست دارد آن خانم عضوی از خانواده‌اش بشود و در هر لحظه در کنارش باشد. این مورد هم یکی از دلایل و اهداف ازدواج کردن در مردان است.

جالب و خواندنی: چت عاشقانه: این ایموجی ها در چت های عاشقانه نشانه خوبی نیستند، آن ها بشناسید!

هدف مردان و زنان از ازدواج

هدف مردان و زنان از ازدواج1

می‌خواهند پول بیشتری پس‌انداز کنند

در دوران آشنایی که دختر و پسر مدام با هم بیرون می‌روند و معاشرت می‌کنند، زیاد پول خرج می‌کنند. برخی از مردان فکر می‌کنند برای اینکه پول‌هایشان ذخیره شود و ولخرجی را کنار بگذارند، یکی از راهکارها این است که ازدواج کنند چون هم خرج‌های اضافی دوران آشنایی کم می‌شود و هم خانم هم می‌تواند به شوهرش در پس‌انداز کردن پول کمک کند.

شاید جالب باشد: کارهای اشتباه مردان در رابطه: این 10 عادت ارتباطی آقایان روی مخ خانم ها است!

می‌خواهند تا آخر عمرشان متعهد به یک نفر باشند

افرادی که سالم هستند، متعهد شدن را دوست دارند. آنها می‌خواهند یک نفر در کنارشان باشد و تا آخر عمر با آنها باشد. برای اینکه تعهد قوی با کسی داشته باشند، می‌خواهند ازدواج کنند.

می‌خواهند زندگی آسان‌تری داشته باشند

اگر همسر خوبی انتخاب کرده باشند که در هر شرایطی همراه و همدم‌شان باشد، زندگی برایشان آسان‌تر می‌شود. به دلیل اینکه کسی را دارند که در کنارشان باشد، به آنها متعهد است، عشق می‌ورزد، حمایت می‌کند و… درواقع یک پشتیبان، حامی و مونس در کنار خود دارند و تنها نیستند. قطعا گذراندن سختی‌ها و چالش‌های زندگی به صورت دو نفره و تیمی، راحت‌تر از گذراندن آنها به تنهایی است.

همچنین بخوانید: کاریزماتیک ترین ماه ها: کدوم ماه ها برای ریاست ساخته شدن و حرفشون برش داره؟؟

می‌خواهند به حس شادی و خوشبختی عمیق برسند

یکی از اهداف ازدواج در مردان، داشتن حس خوب یعنی شادی و خوشبختی در زندگی است. مسلما همه ما به دنبال این احساسات خوب هستیم. یکی از راه‌های رسیدن به حس خوب در زندگی، ازدواج کردن است چرا که می‌دانیم همسری را انتخاب کردیم که در تمام شرایط، سعی می‌کند ما را شاد کند و ما در کنارش احساس خوشبختی می‌کنیم.

هدف مردان و زنان از ازدواج

هدف مردان و زنان از ازدواج2

می‌خواهند رسم و رسوم‌ها و انتظارات اجتماعی را اجرا کنند

از آنجایی که در فرهنگ و دین ما ازدواج کردن یک امر پسندیده است، برخی از مردان هم از این رسم و رسوم‌ها پیروی می‌کنند و ازدواج کردن را امری واجب می‌دانند تا بتوانند در اجتماع و در خانواده‌شان پسندیده و پذیرفته باشند.

در برخی از خانواده‌ها ازدواج کردن تقریبا یک اجبار است و افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند و یا نمی‌توانند در خواستگاری کردن موفق عمل کنند، به نوعی مورد تمسخر یا تحقیر دیگران قرار می‌گیرند چون افراد فکر می‌کنند حتما این پسر یک عیب و ایرادی دارد که تاکنون نتوانسته ازدواج کند. به دلیل این طرز تفکرات و فرهنگ‌ها، مردان دوست دارند حتما تا زمانی که دیر نشده است و بازخورد منفی از دیگران نگرفته‌اند، ازدواج کنند.

همچنین بخوانید: اسموتی خرما: سه نوع معجون خوشمزه فوری برای روزه داران و ورزشکاران

می‌خواهند برای خانمی که عاشقش هستند، هر کاری بکنند

افرادی که عمیقا عاشق می‌شوند، دوست دارند برای شریک عاطفی‌شان هر کاری بکنندکه یکی از این کارها، ازدواج کردن با او است.

هدف زنان از ازدواج

می‌خواهند انتظارات جامعه و خانواده را برآورده کنند

همان طور که در بخش قبلی مقاله اشاره کردیم، در بعضی از جوامع و فرهنگ‌ها، این انتظار از جوانان وجود دارد که باید حتما ازدواج کنند. در بعضی از جوامع، به افراد متاهل نسبت به افراد مجرد با دید بهتری نگاه می‌کنند. بنابراین پسران و دختران برای برآورده کردن انتظارات جامعه و خانواده‌شان و برای اینکه در اجتماع، فردی پذیرفته‌تر باشند، می‌خواهند ازدواج کنند.

می‌خواهند طبق اعتقادات دینی خود عمل کنند

تقریبا در هر دین و مذهبی، ازدواج کردن یک امر پذیرفته شده و شایسته است. افرادی که پایبند به دین و مذهب‌شان هستند، دوست دارند طبق دستورات خدا و پیامبران‌شان عمل کنند. به همین دلیل علاقه‌مند به ازدواج کردن هستند.

جالب است: نشانه های عشق پنهانی: 10 نشانه که به شما می گویند یک نفر عاشق شما شده است حتی اگر پنهان کند!

می‌خواهند امنیت مالی داشته باشند

در تحقیقات انجام شده، ثابت شده است افرادی که ازدواج می‌کنند، به امنیت و ثبات مالی زیادی می‌رسند. مخصوصا امروزه که در اکثر خانواده‌ها، مرد و زن با هم کار می‌کنند و درآمدهایشان با هم ادغام می‌شود، می‌توانند به ثبات مالی بیشتری برسند. اگر هر دو با هم تلاش کنند و مدیریت مالی مناسبی هم داشته باشند، می‌توانند از لحاظ مالی بسیار بیشتر از یک فرد مجرد رشد کنند.

می خواهند عشق واقعی و بی انتها را تجربه کنند

احتمالا یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج در زنان، تجربه کردن عشق بی‌انتها است در کنار کسی که او را انتخاب کرده و دوستش دارند. عشق برای زنان بسیار زیاد اهمیت دارد. به عنوان مثال حتی اگر بدانند که یک ازدواج منطقی است و منافع زیادی برایشان دارد، اگر عاشق نباشند، به احتمال زیاد قبول نخواهند کرد.

همچنین بخوانید: ماجرای طلاق عجیب: آقا داماد با دیدن این صحنه عروسی خود را به هم زد!

هدف مردان و زنان از ازدواج

هدف مردان و زنان از ازدواج3

فواید ازدواج کردن

امروز فواید ازدواج کردن را معرفی کنیم تا انگیزه بیشتری برای ازدواج داشته باشید. درست است که عروسی کردن یک اجبار نیست و هر کسی حق دارد انتخاب کنید که مجرد بماند یا متاهل شود، اما اگر دوست دارید فواید ازدواج کردن، شامل حال شما هم بشود، می‌توانید یک فرد مناسب را پیدا کرده و جذب کنید و رابطه‌تان را به ازدواج موفق برسانید. برای این منظور، می‌توانید در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج شرکت کنید.

 ثروتمندتر می شوید

در بخش قبلی مقاله به این موضوع اشاره کردیم که ازدواج کردن باعث امنیت و ثبات مالی بیشتر می‌شود چون وقتی دختر و پسر با هم کار می‌کنند و درآمد دارند، قطعا می‌توانند با هم درآمد بیشتری نسبت به یک شخص مجرد داشته باشند. اگر مدیریت مالی خوبی هم داشته باشند، می‌توانند به مرور زمان ثروتمند شوند.

می‌توانید عضو بیمه‌های درمانی شوید

شرکت‌های بیمه، معمولا برای خانواده‌ها خدمات بهتر و بیشتری ارائه می‌دهند. درست است که شما به صورت سالیانه یا ماهانه به شرکت بیمه پولی را پرداخت می‌کنید اما این یک سرمایه‌گذاری برای سلامتی شما، همسرتان و فرزندان آینده‌تان است. بنابراین ارزشش را دارد. بعد از ازدواج کردن می‌توانید از این خدمات بهداشتی و درمانی نیز استفاده کنید که تا حد زیادی هزینه‌های درمانی‌تان را کاهش می‌دهد.

کمتر دچار مشکلات روانی خواهید شد

افرادی که ازدواج موفق انجام می‌دهند و زندگی با عشق و آرامشی را آغاز می‌کنند، به مرور زمان تا حد زیادی از مشکلات روانی و تنش‌هایشان کم می‌شود. استرس، اضطراب و افسردگی، از جمله مشکلات روانی است که در کنار عشق و همسر، کاهش می‌یابد. بنابراین یکی از فواید ازدواج کردن، بهبود و افزایش سلامت روانی و جسمانی است.

عادت‌های رفتاری مخرب، کاهش پیدا خواهند کرد

همه افراد عادات رفتاری مخربی را دارند. به عنوان مثال سیگار کشیدن، رانندگی پرخطر با سرعت بالا، اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری و… همه و همه با ازدواج کردن می‌توانند کاهش پیدا کنند.

شاید با خودتان بگویید:«پس چرا کسانی که ازدواج کردن هنوزم عادات رفتاری‌شون رو دارن و ترک نکردن؟» چون یا ازدواج موفقی نداشتند و تنش زیادی در زندگی‌شان دارند و این تنش‌ها و مشکلات باعث می‌شود، عادات رفتاری‌شان بیشتر و عمیق‌تر شود، و یا همسرشان که باید به آنها انگیزه ترک کردن این عادات را بدهند، از این مهارت برخوردار نیستند.

یعنی نمی‌توانند به خوبی با عادت‌های رفتاری همسرشان برخورد کنند و به او انگیزه بدهند که خودش را تغییر بدهد. بسیاری از زنان و مردان برای ترک دادن همسرشان و اصلاح کردن او، از لحن و کلمات تحقیرآمیز، پرخاشگرانه، تحکم‌آمیز و نامناسب استفاده می‌کنند. این موارد نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود عادت‌های رفتاری همسر عمیق‌تر شود.

اگر بیماری سختی داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که درمان شوید

تحقیقات انجام شده نشان داده ‌اند، افرادی که متاهل هستند و بیماری سختی دارند، بیشتر احتمال دارد که درمان شوند. به دلیل اینکه سیستم حمایتی در کنارشان دارند و آن هم همسرشان است.

خواب‌تان بهبود پیدا می‌کند

اگر زندگی پر از آرامش و عشق را داشته باشید و رابطه احساسی و جنسی خوبی با همسرتان داشته باشید، می‌توانید تاثیر مثبت این موضوع را در میزان و کیفیت خواب‌تان نیز مشاهده کنید. هرچقدر عشق و آرامس بیشتری در زندگی‌تان داشته باشید، خواب بهتری نیز خواهید داشت.

عمرتان افزایش پیدا می‌کند

افرادی که متاهل هستند و زندگی خوبی دارند، سلامت روانی و جسمی بیشتری دارند، در نتیجه می‌توانند بیشتر از افراد مجرد یا افرادی که ازدواج موفق نداشته‌اند، عمر کنند.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

بزرگ بودن زن از مرد در ازدواج: آیا ممکن است سن بیشتر زن باعث ایجاد مشکل در رابطه شود؟

جذب همکار برای ازدواج چگونه ممکن است؟

افزایش توان جنسی: قبل از رابطه جنسی چه میوه ای بخوریم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا