;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

پیشگویی طلاق: 9 مورد غیرمنتظره که نشان می دهد یک ازدواج طولانی نخواهد بود!

پیشگویی طلاق:

همه مردم عشق یک عمر را می خواهند، اما تمرین نشان می دهد که این نوع سناریو یک استثنای نادر از یک واقعیت خشن است. خوبی ماجرا این است که پیش بینی طلاق امکان پذیر است و تحقیقات علمی پشتوانه آن است.

ما در سبک زندگی مجله گفتنی امیدواریم که خانواده های شاد و قوی تری در جهان وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ما مجموعه ای از تحقیقات را مطالعه کردیم و 9 متمایزترین پیشگام های طلاق را که دانشمندان مشاهده کرده اند انتخاب کردیم.

1. تعداد لبخند در عکس های کودکی آنها

پیشگویی طلاق1

روانشناسان یک سری آزمایش انجام دادند تا بفهمند آیا می توان طلاق را از دوران کودکی و جوانی پیش بینی کرد یا خیر. در یک مطالعه، دانشمندان به تصاویر سالنامه دانشگاه نگاه کردند و شدت لبخند را در مقیاس 1 تا 10 ارزیابی کردند. این ارزیابی بر اساس کشش 2 عضله بود: یکی دهان را سفت می کرد و دیگری باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شد.

هیچ یک از آنهایی که لبخندشان نمره 10 داده شد، طلاق نگرفتند. در همان زمان، هر چهارم نفر در میان اخم‌ها طلاق گرفتند. به طور کلی، نتایج نشان می دهد افرادی که در عکس ها غمگین به نظر می رسند، 5 برابر بیشتر از کسانی که لبخند می زنند، طلاق می گیرند.

2. لحن احساسی صدای آنها

یک الگوریتم کامپیوتری می‌تواند موفقیت یک ازدواج را با دقت 79 درصد پیش‌بینی کند و تنها با استفاده از لحن صدای همسران در هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر. دانشمندان مکالمات بیش از 100 زوج را که به روانشناس مراجعه کرده بودند و سپس به مدت 5 سال وضعیت تاهل آنها را مشاهده کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

به نظر می رسد شدت، زیر و بمی، «تار» و «درخشش» می تواند نشان دهنده احساسات قوی باشد. آنچه شما می گویید تنها چیزی نیست که مهم است، نحوه بیان آن نیز بسیار مهم است. مطالعه ما تأیید می کند که این موضوع برای رابطه زوجین نیز صدق می کند.» دانشمندان می گویند .

طرز تهیه کتلت آبدار کبابی به شیوه ای آسان که یاد کتلت های مامان پز میفتی!

3. همکاران جنس مخالف

پیشگویی طلاق3

به گفته محققان دانمارکی، افرادی که بیشتر در محاصره افراد جنس مخالف کار می کنند، 15 درصد بیشتر طلاق می گیرند. بررسی این موضوع زمانی در مقیاس وسیع تری به دست آمد که آنها تمام زوج هایی را که از سال 1981 تا 2002 در دانمارک ازدواج کردند، مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که 100000 نفر از آنها قبلاً طلاق گرفته اند.

4. تربیت مادر

پیشگویی طلاق4

این زنان هستند که بیشتر تقاضای طلاق می کنند. علاوه بر این، مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد اغلب زوج ها از رفتار والدین خود به ویژه مادران خود کپی می کنند . جامعه شناسان رفتار 7000 نفر را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که اگر مادری اغلب وارد یک رابطه جدید شود (خواه ازدواج باشد یا فقط زندگی مشترک)، فرزندان بزرگسال آنها نیز همین رفتار را خواهند داشت.

5. نادیده گرفتن درگیری ها

جان گاتمن 4 پیشگوی طلاق قریب الوقوع را نام برد : تحقیر، موقعیت قربانی، منتقدان و نادیده گرفتن درگیری ها . “4 Horseman of the Apocalypse” در نگاه اول بی گناه به نظر می رسد، اما در واقع یک استراتژی رفتاری بسیار خطرناک در عمل است. فقط تصور کنید که احساس می کنید برای یک بحث داغ در مورد موضوعی که مدت زیادی است شما را آزار می دهد آماده اید و همسرتان به طور ناگهانی حمایت از گفتگو را متوقف می کند.

ممکن است به نظر برسد که همسران می توانند با این کار آرامش خود را حفظ کنند، اما این اشتباه است. اگرچه مناظره ها و مشاجره ها به طور کلی بهترین بخش ارتباط نیستند، اما همچنان به شما کمک می کنند تا مسائل را حل کنید. آنها برای کشف مسائل حل نشده مورد نیاز هستند. اگر کسی این موقعیت ها را نادیده بگیرد، ناامیدی های بیشتری حل نشده باقی می ماند.

6. نگرش منفی شوهر نسبت به دوستان همسرش

پیشگویی طلاق6

دانشمندان رابطه 373 زوج را در طی 16 سال ازدواج تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که 46 درصد از زوج‌ها تا سال 16 ازدواج خود از هم جدا شده‌اند و اغلب انتقادات شوهر از دوستان همسرش در سال اول ازدواج، پیش‌بینی می‌کند که این وقفه در آینده رخ دهد.

به گفته دانشمندان، این به این دلیل است که روابط بین زنان و دوستانشان که با نزدیکی عاطفی و حمایت مشخص می شود، بیشتر طول می کشد، در حالی که دوستی مردان بیشتر به فعالیت های مشترک بستگی دارد. بر این اساس، تغییر دایره ارتباط برای مردان آسانتر و کنار آمدن با دوستان همسرشان که آنها را ناخوشایند می دانند، دشوارتر است.

7. محبت بیش از حد تازه دامادها نسبت به یکدیگر

پیشگویی طلاق7

 

روانشناس تد هیوستون 168 زوج را طی 13 سال پس از ازدواجشان مورد مطالعه قرار داد. نتایج در ژورنال روابط بین فردی و فرآیندهای گروهی در سال 2001 منتشر شد، که بیان داشت: «زمانی که تازه ازدواج کرده بودند، زوج هایی که 7 سال یا بیشتر پس از آن طلاق گرفتند، تقریباً 1/3 محبت بیشتری نسبت به یکدیگر نسبت به همسران در ازدواج های موفق نشان دادند . ”

این به این دلیل است که زوج هایی که با احساسات شدید عاشقانه رابطه خود را آغاز کرده بودند، بیشتر احتمال داشت از هم جدا شوند زیرا حفظ شدت آن احساسات برای آنها بسیار دشوار بود. آویوا پاتز متخصص می گوید : «باور کنید یا نه، ازدواج هایی که با کمتر «عاشقانه هالیوودی» شروع می شوند، معمولاً آینده امیدوارکننده تری دارند .

8. فقر و بیکاری

کاملاً بدیهی است که زندگی در شرایط سخت آسان نیست. روابط در این خانواده ها بیشتر از خانواده های با ثبات مالی متوقف می شود. باب بیرل، یکی از نویسندگان یک مطالعه در مورد نتایج مالی برای والدین پس از جدایی، آن را تأیید می کند .

“مردم فکر می کنند که سیستم به روشی سخت عمل می کند تا پول را از جیب مردان بیرون بیاورد. واقعیت این است که اکثر مردان جدا شده و طلاق گرفته شده با درآمد بسیار کمی روبرو هستند، آنها برای رفاه مادر و فرزندان خود هزینه بسیار کمی می پردازند. .”

9. تخت باریک

پیشگویی طلاق9

همسران برای سلامت روحی و جسمی و داشتن خوابی خوب و داشتن محیطی سالم در خانواده باید جداگانه یا روی تخت بسیار پهن بخوابند. دانشمندانی که مشکلات خواب را مطالعه می کنند دریافتند که 30 تا 40 درصد از زوج ها در تخت های مختلف می خوابند. و این در واقع خوب است زیرا خواب بی کیفیت می تواند منجر به طلاق شود. بنابراین، اگر می خواهید رابطه خود را قوی نگه دارید، مطمئن شوید که خوب بخوابید.

به نظر شما چه چیزهای دیگری می تواند طلاق آینده را پیش بینی کند یا به جلوگیری از آن کمک کند؟

شاید برایتان جالب باشد

14 ترفند روانشناختی که باعث می شوند مردم به شما جذب شوند+ عکس

5 راهکار جالب برای شروع رابطه عاشقانه و سالم

5 راهکار پیش بینی طلاق؛ چگونه بفهمیم که یک ازدواج به طلاق ختم می شود؟

ترفندهای دلبری: چطوری بعد از دعوا با عشقم آشتی کنم؟

ازدواج با دختر چاق: آیا ازدواج پسر لاغر با دختر تپل خوب است؟

8 راهکار فوق العاده برای داشتن یک ازدواج موفق

مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا