;
سبک زندگیمهارت های زندگی

7 تا از کثیف ترین مکان های منزل و نحوه تمیز کردن آن ها

کثیف ترین مکان های منزل: تمیز کردن روزانه اغلب فضاهای خاصی را که میکروارگانیسم‌ها را جمع می‌کنند حذف می‌کند. چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟

تمیز کردن کثیفی های قابل مشاهده بسیار آسان است و در واقع این همان کاری است که وقتی تصمیم می گیریم آن ها را تمیز کنیم، انجام می دهیم. آشپزخانه و حمام معمولاً محیط هایی هستند که بیشتر کثیف می شوند، اگرچه پس از ضدعفونی کردن آن ها همیشه عاری از میکروب و باکتری نیستند. به همین دلیل لیستی از کثیف ترین مکان های خانه و نکاتی برای ضدعفونی کردن آن ها آماده کرده ایم. با سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

 

در کار نظافت، معمولاً از فضاها و اشیایی که مکان مناسبی برای تکثیر قارچ ها و باکتری ها هستند که می توانند برای سلامتی انسان مضر باشند، چشم پوشی می کنیم . بیایید مرور کنیم که کثیف ترین مکان های منزل کجاها هستند. شما شگفت زده خواهید شد!

 

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

1. مسواک و لیوان ظرف آن

میکروارگانیسم های مختلفی وجود دارند که از دهان به مسواک منتقل می شوند. سپس با قرار گرفتن در مجاورت برس های سایر اعضای خانواده، می توانند پخش شوند. از آن جمله می توان به استافیلوکوک ها، باکتری های کلیفرم و حتی میکروب های مدفوع اشاره کرد.

کثیف ترین مکان های منزل-مسواک و لیوان ظرف آن

مایلیم روی این مثال آخر بمانیم. وقتی مسواک ها فضای مشترکی با توالت دارند، آلودگی مسواک نگران کننده است. وقتی توالت را خالی می کنید، ریزذرات موجود در آن در سراسر محیط پخش می شوند و روی سطوح مختلف از جمله مسواک می ریزند.

برای کاهش خطرات این نوع آلودگی، می‌توانید درب توالت را قبل از تخلیه آن پایین بیاورید و با روکش از برس‌ها محافظت کنید. به همین ترتیب پیشنهاد می کنیم لیوان های محل قرارگیری این ظروف را روزانه ضدعفونی کنید.

مسواک ها در حمام آلوده می شوند

مسواک ها می توانند با قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا که از توالت بیرون می آیند، آلوده شوند.

شاید برایتان جالب باشد: چگونه فرزندان شادی تربیت کنیم؟

2. پارچه و اسفنج آشپزخانه

تجدید اسفنج ها و پارچه های مورد استفاده در آشپزخانه باید بسیار بیشتر از آنچه هست انجام شود. این به این دلیل است که آن ها عناصری هستند که در آن ها پاتوژن ها به راحتی تکثیر می شوند. پیشنهاد می کنیم علاوه بر تعویض مکرر آن ها، پس از استفاده به خوبی آبکشی کنید. در نهایت می‌توانید پارچه‌ها را چند ساعت در آب هیپوکلریت بگذارید تا به ضدعفونی آن‌ها کمک کند.

3. سینک

کثیف ترین مکان های منزل-سینک ظرفشویی

در ادامه با فضای آشپزخانه، به سینک ظرفشویی می رسیم ، مکانی عالی برای تکثیر میکروارگانیسم هایی که می توانند برای سلامتی مضر باشند. وقتی ظروف با بقایای مواد غذایی که در آن زمان شسته نشده اند جمع می شود، تکثیر قارچ ها و باکتری ها امری عادی است.

توصیه اصلی این است که ظروف کثیف را رها نکنید و هر بار که آبکشی را تمام می کنید سینک را بشویید. می دانی: کاری را که امروز می توانی انجام دهی برای فردا نگذار

4. فر

برای اتمام کار آشپزخانه، در مورد فر صحبت خواهیم کرد . اگرچه درست است که در دماهای بالا کار می کند که باکتری ها را از بین می برد، اما به دلایل دیگر باید تمیز نگه داشته شود.

ریزش ضایعات غذا می سوزد و عطری ایجاد می کند که می تواند غذای بعدی را خراب کند. همچنین چربی انباشته شده بوی نسبتاً نامطبوعی ایجاد می کند و در صورت جمع شدن بیش از حد کثیفی ظاهر فر را نادیده می گیرد.

5. توالت

حالا به دستشویی می رویم. یک منطقه مرطوب عالی و کانونی از میکروارگانیسم ها. در غیر این صورت، توالت در صدر فهرست عناصری است که میکروب‌های بیشتری را جمع می‌کنند، دقیقاً به این دلیل که یکی از کثیف‌ترین مکان‌های خانه است.

طبق یک مطالعه ، یک توالت در هر 2.5 سانتی متر حدود 50 باکتری را در خود جای می دهد. اگرچه درست است که مرتباً تمیز می شوند. ایده آل این است که آن را با یک ضد عفونی کننده برای مصارف خانگی با یک پارچه منحصر به فرد برای این منظور تمیز کنید. فضای داخلی را می توان با برس کلاسیک با در نظر گرفتن گوشه ها و گوشه ها ضد عفونی کرد.

شاید برایتان جالب باشد: پاک کردن لکه هندوانه: چگونه لکه هندوانه را از روی لباس یا فرش پاک کنیم؟

6. ماشین ظرفشویی

ما با آشپزخانه شروع می کنیم، زیرا یکی از کثیف ترین مکان های خانه است. بشقاب ها، لیوان ها و کارد و چنگال ها با بیرون آمدن از ماشین ظرفشویی برق می زنند، اما آیا می دانید دستگاه در چه وضعیتی است؟

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ماشین‌های ظرفشویی حاوی باکتری‌هایی هستند که با ایجاد مسمومیت و عفونت‌های پوستی بر سلامتی تأثیر می‌گذارند. در طول شستشو، بقایای مواد غذایی آزاد می شود که جمع شده و شستشوی بعدی بین ظروف جدید شروع به گردش می کند.

کثیف ترین مکان های منزل-ماشین ظرفشویی

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

1. هرازگاهی باید گریل پایینی را بردارید و آن فیلتر و تمام فیلترهای موجود در دستگاه را بردارید. سپس آن ها را با آب گرم و مواد شوینده به کمک برس بشویید. وقتی آن ها را آبکشی کردید، بگذارید خشک شوند.

2. برای پایان دادن به این تمیز کردن، یک فنجان ماشین ظرفشویی را با سرکه سفید قرار دهید و برنامه ای را شروع کنید که از آب گرم استفاده می کند. ایده این است که سرکه به شل شدن بقایای چربی کمک می کند.

سرکه به شل شدن بقایای چربی کمک می کند.

این تمیز کردن باید یک بار در هفته انجام شود.
ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.
اگر برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی وقت نمی گذارید، چربی انباشته شده یک صندلی ایده آل برای باکتری ها خواهد بود.

7. تلفن همراه و کامپیوتر

هزاران باکتری در دستگاه‌های تکنولوژیکی مانند تلفن‌های همراه و صفحه‌کلید کامپیوتر وجود دارد. اتفاقی که می افتد این است که ما ساعت ها در روز با هر دو دستگاه کار می کنیم و همیشه این کار را با دستان تمیز انجام نمی دهیم.

در مورد موبایل باید بدانیم که در بسیاری از موارد بدون هیچ مراقبتی آن ها را از آشپزخانه به حمام می بریم، بنابراین تکثیر و انتشار قارچ ها و باکتری ها طولی نمی کشد.

در مورد کیبوردها، کسانی هستند که هنگام استفاده از آن ها غذا مصرف می کنند و باقی مانده های غذایی که می افتند می توانند میکروب های مختلف را ترویج کنند. همچنین با دست زدن به بینی و دهان به انتشار میکروارگانیسم ها کمک می کنیم.

بهترین راه برای تمیز کردن موبایل این است که پوششی که روی آن را می‌پوشاند را بردارید و حداقل روزی یک‌بار آن را با پارچه‌ای مرطوب شده با مواد ضدعفونی‌کننده پاک کنید. در مورد صفحه کلید، ایده آل این است که آن را جاروبرقی بکشید و سپس آن را با اسپری ضد عفونی کننده اسپری کنید.

لیست کثیف ترین مکان های خانه بی پایان به نظر می رسد.
امیدواریم بتوانید برخی از این ایده‌ها را برای تمیز کردن و ضدعفونی فضاها و عناصری که در نظافت روزانه فراموش می‌کنیم به کار ببرید. در هر صورت، مکان ها و اشیاء دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد: دستگیره در، شیر آب، اسباب بازی . توصیه می کنیم یک  مایع ضد عفونی کننده همیشه در دسترس داشته باشید.

مطالب بیشتر: 

از بین بردن فوری حشرات از آشپزخانه: با این راهکارها آشپزخانه تمیز داشته باشید!

ترفندهایی که هر خانمی باید بداند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

دکمه بازگشت به بالا