;
مهارت های زندگی

نکات خانه داری برای زندگی بهتر؛چگونه در تابستان و فصل گرما خانه را خنک تر کنیم!!!

نکات خانه داری برای زندگی بهتر: تابستان فصل دلپذیری است، اما زمانی که خورشید شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، می توانید به سرعت احساس خفه گی کنید!

خوشبختانه،راه حلهای خانگی برای خنک کردن خانه و غلبه بر گرمای تابستان وجود دارد .در این مقاله روش های ساده و موثری را کشف خواهید کرد که به شما کمک می کند فضایی تازه و دلپذیر در خانه خود ایجاد کنید. بنابراین، با دقت بخوانید و یاد بگیرید که چگونه فضای داخلی خود را در تابستان امسال تازه کنید!

نکات خانه داری برای زندگی بهتر

 

از پنکه و کولر استفاده کنید

هنگامی که دما خیلی بالاست، روی آوردن به محلول های تهویه مطبوع بهترین گزینه است. استفاده از فن ها و تهویه مطبوع می تواند به حفظ دمای راحت داخل خانه کمک کند.فن ها می توانند با حرکت هوا یک اتاق را خنک کنند و رطوبت را از هوا خارج کنند. از طرف دیگر کولر گازی ها با حذف گرما و حفظ دمای ثابت، فضای خنک تری ایجاد می کنند.

اما باید در نظر داشت که این دستگاه ها انرژی زیادی مصرف می کنند و در نتیجه می توانند قبض برق را افزایش دهند. بنابراین مهم است که ترموستات را به درستی تنظیم کنید تا از هدر رفتن جلوگیری شود.

اتاق ها را تاریک و سایه دار نگه دارید

مهم است که اتاق ها را از گرما دور نگه دارید، آنها را در سایه و تاریک نگه دارید. یک راه ساده برای انجام این کار، نصب کرکره ویا پرده برای جلوگیری از نور خورشید است. پرده ها باید در طول روز بسته باشند تا از ورود نور خورشید به خانه و گرم شدن آن جلوگیری شود.

همچنین می توانید جهت و موقعیت گیاهان یا درختچه ها را در اطراف خانه خود تغییر دهید تا فضایی سایه ایجاد کنید. همچنین می تواند به محافظت بیشتر در برابر گرمای بیش از حد کمک کند.

همچنین، مهم است که مطمئن شوید خانه شما به خوبی عایق بندی شده است تا از اتلاف گرمای غیر ضروری جلوگیری شود . با این حال، اهمیت داشتن تهویه خوب را نباید نادیده گرفت تا از هرگونه خطر رطوبت جلوگیری شود.

ملحفه ها و پرده ها را مرتب بشویید

در تابستان شستن مرتب ملحفه ها و پرده ها مهم است. ریز ذرات انباشته شده روی این پارچه ها می تواند حاوی گرد و غبار، مواد حساسیت زا و آلاینده هایی باشد که در هوا انباشته می شوند و می توانند جو را گرمتر کنند.

یک راه حل ساده این است که هفته ای یکبار این اقلام را با ماشین لباسشویی بشویید. این کار ذرات ناخواسته را از بین می برد و دمای محیط را کاهش می دهد. همچنین، برای جلوگیری از تجمع رطوبت در اتاق، مهم است که این وسایل رادر هوای آزاد خشک کنید.

علاوه بر این، برای لذت بردن از طراوت بیشتر در عصر، می توان ملحفه های مرطوب را روی تخت یا روی زمین قرار داد. الیاف پارچه اجازه می دهد تا یک اثر خنک کننده ایجاد کند که می تواند در هنگام گرم بودن شب بسیار قابل توجه باشد.

در اینجا چند نکته دیگر برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان آورده شده است:

به طور مرتب اتاق ها را با پنکه یا تهویه مطبوع تهویه کنید.
اتاق ها را در سایه و تاریک نگه دارید.
پنجره ها را در طول روز باز کنید تا تهویه خوبی داشته باشید.

پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید تهویه شوند

در هوای گرم، توصیه می‌شود پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به جریان بیفتد، که کارآمدتر از استفاده از پنکه یا تهویه مطبوع است. علاوه بر این، اجازه دادن به نور روز باعث ایجاد احساس تازگی می شود، زیرا گرما را منعکس می کند .

بنابراین توصیه می شود کرکره ها و پرده ها را باز کنید و نور طبیعی را وارد کنید. در برخی موارد، این ممکن است ناکافی باشد و بهتر است برای کنترل شدت تابش نور خورشید، پشه بند نصب شود.

با این حال، اگر تهویه مطلوب را انتخاب می کنید، بهتر است پنجره ها را در طول روز و حتی شب باز نگه دارید. این تکنیک باعث تجدید مداوم هوا و دمای پایدارتر در فضای داخلی شما می شود. تهویه شب خوب همچنین با حذف گازهای مضر کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می بخشد.

مبارزه با گرمای تابستان می تواند سخت باشد، اما می توان خنکی خانه خود را با هک های خانگی بهبود بخشید. استفاده از پنکه، بسته نگه داشتن پرده ها و باز نگه داشتن پنجره ها و استفاده از بطری های آب سرد یخ راه های موثری برای خنک کردن خانه هستند.

علاوه بر این، سرمایه گذاری در لوازم برقی کارآمد نیز می تواند به کاهش دمای داخل خانه کمک کند. با رعایت این نکات می توانید آسایش خانه خود را بهبود ببخشید و از تابستان لذت ببرید بدون اینکه زیاد از گرما رنج ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا