;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

جلوگیری از چرب شدن مو: راههایی برای زود کثیف نشدن موها تا همیشه تمیز به نظر برسید

جلوگیری از چرب شدن مو: اگر همیشه می خواهید موهایی تمیز و خوش حالت داشته باشید و از طرفی با آمدن گرما این کمی سخت به نظر می رسد مطلب امروز را دنبال کنید. وقتی موهای ما خیلی زود کثیف می شوند احساس ناامیدی می کنیم، بنابراین ما احساس می کنیم باید شستن موی سر را به دفعات تکرار کنیم.با گفتنی همراه باشید تا با چند راهکار برای جلوگیری از زود کثیف شدن موها آشنا شوید. بخش مد و زیبایی امروز قرار است شما را غافلگیر کند.

از دست ندهید: پاک کردن آرایش چشم را درست و اصولی انجام دهید تا از چروک دور چشم جلوگیری شود

چند راهکار برای جلوگیری از چرب شدن مو:

 

فولیکول ها به طور جدی تحریک می شوند و روز بعد موهایمان دوباره و دوباره کثیف می شود.در این مطلب چند ایده عالی را مطرح می کنیم تا به شما کمک کند از زود کثیف شدن موها جلوگیری کرده با موهای تمیز و زرق و برق دار از خواب بیدار شوید!

شاید جالب باشد: چسباندن مژه مصنوعی در منزل با روشی ساده، از این به بعدنترسید و خودتان دست به کار شوید

۱- از آب جوشیده یا کاملا تصفیه شده استفاده کنید

جلوگیری از چرب شدن مو: آب معمولی می تواند بیش از حد سخت باشد و بر موهای شما تاثیر می گذارد. موهای خود را در آب جوشانده شده یا کاملا تصفیه شده بشویید و روز بعد تمیز خواهد بود. دما باید حدود ۳۸ درجه سانتیگراد باشد.

شاید برایتان جالب باشد: راهکارهای ساده زیبایی تا عید نوروز: چطوری تا قبل از عید جذاب تر و زیباتر شویم؟

۲- کاهش استفاده از محصولات تقویتی

جلوگیری از چرب شدن مو:  اگر محصولات تقویتی نادرست استفاده شود می تواند برای موهای نازک و شکننده مضر باشد، آنها را ضعیف تر از قبل می کند و موجب زودتر کثیف شدن آنها می شود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از این موارد:روغن مو چند بار در هفته استفاده شود، در حالی که اسپری ها و سرم موها می توانند به مقدار کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

مفید خواهد بود: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

۳- موهای خود را کمتر برس بکشید و از شانه استفاده کنید

 جلوگیری از چرب شدن مو: هنگامی که ما موهای خود را خیلی برس می کشیم و یا مرتب آنها را لمس می کنیم، این کار باعث می شود که فولیکول های مو بیشتر فعال شوند.

در نتیجه، موجب زودتر کثیف شدن موها می شود. اگر می خواهید تعداد دفعات شستن موی سر خود را کاهش دهید بهتر است از یک شانه به جای یک برس معمولی استفاده کنید. سعی کنید هنگام مرتب کردن موها با شانه یا برس از تماس آنها با پوست سر جلوگیری کنید.

۴- سبک های طبیعی مو

همه محصولات زیبایی مو سرعت کثیف شدن موها را افزایش می دهند. طبیعی است که بخواهید موهای خود را دم اسبی یا دم خرگوشی ببندید. اما اگر سعی نکنید با استفاده از اسپری مو حلقه های زیباتر روی مو به وجود بیاورید یا آن را مجعدتر کنید، روز بعد موهای درخشان و تمیزی خواهید داشت.

شاید جالب باشد: میکاپ کره ای طبیعی: آن ها با شاین و رایحه میوه ای خودشان را کیوت و جوان تر می کنند!

۵- استفاده از شامپوهای بدون SLS

جلوگیری از چرب شدن مو: استفاده از شامپوی حاوی SLS برای افراد سالم مناسب است، اما اگر هنوز احساس می کنید که پوست شما خشک شده و شستن موی سر شما باید مرتب تکرار شود سرعت کثیف شدن موها یتان زیاد است، می توانید از شامپو های بدون SLS استفاده کنید. چنین محصولاتی کمتر کف می کنند، اما برای از بین بردن چربی و کثیفی از موهای شما، خوب است. تنها کافی است از آنها به درستی استفاده کنید.

جلوگیری از چرب شدن مو:  سشوار، فر کننده و صاف کننده های مو می تواند دلیل زود کثیف شدن موها باشند. درجه حرارت بالا باعث می شود غدد چربی برای محافظت از پوست ترشحات بیشتری ایجاد کنند. درجه حرارت مناسب برای فرم دهی به موها ۱۵۰ درجه سانتی گراد تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد می باشد.
۷- لایه برداری پوست سر

لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده و چربی های سمج را از بین ببرید. همچنین باعث تقویت فولیکول ها و رشد مو می شود. شما می توانید با استفاده از یک اسکراب خانگی با مواد مناسب این کار را انجام دهید.

۸- رو بالشی خود را مرتب عوض کنید

جلوگیری از چرب شدن مو: روبالشی، روغن هایی را که برای مو و پوست خود استفاده می کنید را جذب می کند. این باعث می شود که آنها زمینه خوبی برای تولید باکتری های بدخیم باشند و باعث کثیف شدن موها شوند. روبالشی باید حداقل یک بار در هفته تعویض شود.

۹- محافظت از موها در سرما و گرما

جلوگیری از چرب شدن مو:  سعی کنید در تابستان و زمستان کلاه مخصوص بپوشید، زیرا با سرد شدن و گرم شدن، پوست سر به عنوان یک متد محافظتی شروع به ترشح چربی می کند. در نتیجه، ریشه موهای شما چرب می شود، در نهایت این کار باعث می شود که موها، خیلی خشک و شکننده شود. شما باید در هر فصل از موهایتان به خوبی مراقبت کنید.

همچنین ببینید: درمان منافذ باز پوست: چند روش کارآمد برای کوچک‌تر کردن منافذ باز صورت‌

چند سوال رایج درباره مراقبت از موی چرب

آیا لمس یا بازی نکردن با موها در مراقبت از موی چرب مؤثر است؟

افرادی که با موهای خود بازی می‌کنند ممکن است متوجه شوند که پس از دست زدن به موهایشان چرب‌تر به نظر می‌رسد. دلیل این اتفاق این است که آن‌ها روغن و کثیفی را از دستان خود به مو منتقل می‌کنند. همچنین، وقتی فردی دست‌هایش را می‌چرخاند یا بین موهایش می‌برد، غدد چربی را تحریک می‌کنند و او را تشویق می‌کنند تا روغن بیشتری تولید کنند.

آیا در مراقبت از مو چرب استفاده نکردن زیاد از اتو مو مؤثر است؟

خبر بد برای کسانی که به اتوهای صاف کننده خود معتاد هستند این است که صاف کردن و دمیدن موهایتان درواقع می‌تواند تارهای شما را چرب‌تر کند. این به این دلیل است که موهای صاف چربی و روغن بیشتری به ساقه موی شما می‌دهند. موهای ما نیز پس از صاف شدن، تمایل دارند کمی نزدیک‌تر به پوست سر بنشینند که احتمال تماس آن‌ها با روغن‌های پوست سروصورت را افزایش می‌دهد. در عوض، سعی کنید یک مدل مجعد یا مواج را انتخاب کنید که به حجم دادن به موهای شما کمک می‌کند تا خیلی سریع چرب نشوند.

از دست ندهید: ماسک های ضد لک صورت که به سادگی در منزل درست می شوند+ روش تضمینی و ارزان

آیا برای مراقبت از موی چرب استفاده از اسکراب تأثیرگذار است؟

برای کمک به کاهش بیشتر تجمع، توصیه می‌کنیم یک یا دو بار در هفته یک اسکراب یا لایه‌بردار پوست سر را در برنامه مراقبت از موی خود قرار دهید. به دنبال چیزی متشکل از بافت‌های ریز آسیاب شده مانند شکر باشید و حتماً روی پوست سر مرطوب بمالید، زیرا آب به‌عنوان حامل برای محصول عمل می‌کند.

هنگام استفاده از آن، حتماً از حرکات دایره‌ای و کوچک با نوک انگشتان خود (نه ناخن‌هایتان) استفاده کنید تا لایه‌بردار را به‌آرامی روی پوست سرخود ماساژ دهید. درست مانند لایه‌بردار صورت است. این روش خوبی برای مراقبت از موی چرب است.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا