;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

مجلس ملی پاکستان منحل گردید

پس از کشمکشهای بسیار مجلس ملی پاکستان پس از رای عدم اعتماد به نخست وزیر عمران خان امروز توسط رییس جمهور این کشور منحل گردید، این کشور تا 90 روز دیگر انتخابات جدیدی برگزار خواهد کرد، مگر اینکه دیوان عالی حکم دیگری بدهد.

رئیس جمهور پاکستان روز یکشنبه پس از اینکه عمران خان، نخست وزیر پاکستان از تلاش برای برکناری وی اجتناب کرد، پس از رد درخواست عدم اعتماد توسط معاون رئیس مجلس، مجلس ملی این کشور را منحل کرد.عمران خان نخست وزیر پاکستان

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری پاکستان  آمده است: “دکتر علوی، توصیه نخست وزیر برای انحلال مجلس ملی را تایید کرده است.”

انتظار می رفت که در صورت رأی عدم اعتماد، عمران خان از سمت نخست وزیری برکنار شود.

قانونگذاران برای رای گیری در مورد این طرح جمع شده بودند که قاسم سوری، معاون رئیس مجلس ملی پاکستان، مانع از رای گیری شد و استدلال کرد که این رای با قانون اساسی پاکستان مغایرت دارد.

سوری، یکی از وفاداران خان، در آغاز جلسه گفت: «من این طرح عدم اعتماد را مطابق با قانون اساسی رد می کنم.

این اقدام به این معنی است که انتخابات جدید باید ظرف 90 روز برگزار شود.

مخالفان پاکستان این وقایع را محکوم کردند و گفتند که این همه نقض قانون اساسی پاکستان است. شهباز شریف، رهبر مخالفان دولت در مجلس ملی منحل شده گفت: «عمران خان کشور را به سمت بحران هدایت می کند.

خان که در سال 2018 انتخاب شد، از حمایت گسترده مردمی برخوردار بود، اما منتقدان او را متهم می‌کنند که به وعده‌های خود برای احیای اقتصاد و بهبود شرایط برای فقرا عمل نکرده است.

پاکستان در حال حاضر با تورم بالا، بدهی فلج کننده و ارزش پولی پایین مواجه است.مخالفان در هفته‌های اخیر علیه عمران خان نخست وزیر تظاهرات بسیاری کرده بودند که به منحل گردیدن پارلمان ختم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 5 =

دکمه بازگشت به بالا