;
تازه ها

اجساد موش های مرده در سواحل یکی از شهرهای استرالیا باعث وحشت مردم محلی شده است

اجساد موش های مرده در سواحل استرالیا: اخیراً در یکی از شهرهای ساحلی استرالیا، هزاران موش به طور ناگهانی در ساحل دیده شد و باعث وحشت ساکنان محلی و گردشگران شده است. پس از مرگ بسیاری از این موش ها، بدن آنها شروع به پوسیدگی کرد و بوی بدی متصاعد شد. از صحنه هایی که مردم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، می توان دریافت که تعداد زیادی لاشه موش در سواحل شهر و رودخانه های مجاور ظاهر شده است که صحنه وحشتناکی را رقم زده است.

به گزارش نیوزویک این حادثه در کارومبا، یک شهر ماهیگیری در حدود 740 کیلومتری غرب کنز در شمال کوئینزلند استرالیا رخ داد. برت فالون، مردی که در صنعت ماهیگیری کار می کند، گفت که در غروب چهارشنبه (22 نوامبر) متوجه شد که کل رودخانه پر از لاشه موش است.

جسد این موش های غرق شده به تدریج تجزیه شده و شروع به انتشار بوی بدی کرده که باعث هرج و مرج ساکنان محلی و گردشگران شده است. جما پروبرت، مردی که مسوول اجاره قایق ماهیگیری است، می گوید که موش ها یکی پس از دیگری به داخل رودخانه می پرند و سعی می کنند شنا کنند، اما در نهایت غرق می شوند و جسدشان به ساحل می رود و بوی بدی از خود به جا می گذارند.

ببینید: زنده شدن زنی پس از اعلام مرگ وی که باعث شوکه شدن خانواده اش شد

اجساد موش های مرده در سواحل استرالیا-اندازه موش ها

در واقع، از یک ماه پیش، تعداد زیاد موش در کارومبا بیداد می کند،این موش ها لوله های آب آبیاری در مزارع و باغ ها و همچنین ابزار ماشین را می جوند. بسیاری از موش‌ها حتی به خانه‌ها یا قایق‌ها حمله کرده‌اند و باعث ایجاد وحشت برای عموم شده‌اند. مردم معتقدند که تعداد زیاد موش ها در ساحل به دلیل افزایش قابل توجه جمعیت آنها است. فصل بارانی استرالیا امسال رکورد جدید بارندگی را به ثبت رسانده است که به موش‌ها غذای کافی و شرایط ایده‌آل پرورش می‌دهد. سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) خاطرنشان کرد که تعداد موش‌ها در استرالیا از سال 2021 همچنان در حال افزایش است.

نظر استاد دانشگاه سیدنی در مورد اجساد موش های مرده در سواحل استرالیا

پیتر بنکس، استاد دانشگاه سیدنی که اکولوژی موش ها را مطالعه می کند، خاطرنشان کرد که این نوع موش، موش طاعون (PLAGUE RAT) نامیده می شود و سرعت تولید مثل بسیار بالایی دارد. اگر در محیط خشک محل زندگی آنها باران شدید باشد، تعداد جمعیت آنها به سرعت افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر میزان بارندگی بیش از 700 میلی متر باشد، احتمال اینکه موش ها به تعداد زیاد ظاهر شوند تا 80 درصد افزایش می یابد. در مناطق خشک، این اتفاق تنها هر 10 سال یک بار رخ می دهد. موش‌ها در منطقه‌ای با فضا و غذای ناکافی پرجمعیت شدند و باعث این اتفاق شدند.

اجساد موش های مرده در سواحل استرالیا

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از موش‌ها از جزر و مد برای شنا به جزایر مجاور برای غذا استفاده می کنند، اما پس از جزر و مد غرق می‌شوند و در ساحل آب جنازه هایشان پیدا می‌شوند. این رویداد فقط مختص به کارومبا نیست، سایر شهرهای کوئینزلند نیز پر از موش هستند. در هر هکتار زمین حداقل 800 تا 1000 موش وجود دارد. مناطق وینتون، جولیا کریک و جاهای دیگر از چند ماه پیش به دلیل تعداد زیاد موش ها از آسیب به محصولات کشاورزی و آلودگی آب رنج می بردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا