;
تازه ها

از جا درآمدن شیشه پنجره هواپیمایی که پادشاه انگلستان مسافر آن بود

از جا درآمدن شیشه پنجره هواپیما: پس از اینکه یک هواپیمای مسافربری شرکت تایتان ایرویز که به دفعات توسط پادشاه چارلز پادشاه بریتانیا استفاده می شود از فرودگاه لندن بلند شد، مسافران حاضر در هواپیما احساس کردند که به نظر می رسد کابین سر و صدای بیش تری می دهد و سردتر از هواپیماهای معمولی است. که بعدا معلوم شد که شیشه دو پنجره هواپیما “در حال تکان خوردن از جایشان می باشد”.

دیلی میل گزارش داد که این حادثه در 4 اکتبر رخ داده است. هواپیمای تایتان ایرویز A321 که باعث این حادثه شد، هواپیمایی بود که پادشاه چارلز بریتانیا و ملکه کامیلا در سفر اخیر خود به فرانسه سوار آن شدند.

گزارشی از اداره تحقیقات سوانح هواپیمای بریتانیا (AAIB) نشان می دهد که هواپیمای A321 از فرودگاه استانستد لندن بلند شد و در ابتدا قرار بود به فرودگاه بین المللی اورلاندو در فلوریدا، ایالات متحده پرواز کند.علاوه بر مسافران، 11 خدمه پرواز و 9 مسافر از جمله کارکنان خطوط هوایی تایتان در هواپیما بودند.

از جا درآمدن شیشه پنجره هواپیما 1

پس از بلند شدن هواپیما، خدمه متوجه صدای بلندی از سمت چپ کابین شدند. یکی از خدمه برای بررسی به عقب رفت و متوجه شد که یکی از نوارهای آب بندی اطراف شیشه پنجره ستون جدا شده و صدای کر کننده ای ایجاد می کند. برخی از مسافران بعداً به یاد آوردند: “بعد از بلند شدن هواپیما، کابین سر و صدای بیشتری دارد و سردتر از حد معمول به نظر می رسید.”

هواپیما در آن زمان در حال اوج گرفتن بود و به ارتفاع 14000 پایی(4300 متری) رسیده بود. کاپیتان تلاش کرد تا صعود را متوقف کند و سرعت هوا را کاهش دهد، پس یکی از خلبانان را فرستاد تا پنجره گم شده را بررسی کند و خسارت را ارزیابی کند.

اظهار نظر مسوولان انگلیسی در مورد از جا درآمدن شیشه پنجره هواپیما

پس از فرود هواپیما، بازرسی بیشتر توسط مقامات مشخص شد که در مجموع دو شیشه پنجره گم شده و پنجره دیگری شل شده است. در بازرسی همچنین مشخص شد که شیشه چهارم از چارچوب بیرون زده و آسانسور سمت چپ هواپیما آسیب دیده است. قسمت زیرین آسیب دیده است و قطعات اکریلیک روی پانل آسانسور باقی مانده است.

از جا درآمدن شیشه پنجره هواپیما

در گزارش اداره تحقیقات سوانح هوایی بریتانیا آمده است: «هیچ علائم غیرعادی در کابین خلبان یافت نشد و سیستم فشار هواپیما به طور عادی کار می کرد. کابین به طور معمول در طول پرواز تحت فشار بوده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا