;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان آفت دهان در سریع ترین زمان ممکن در خانه!

درمان آفت دهان: آفت دهان زخم‌هایی هستند که در داخل دهان ظاهر می‌شوند و معمولاً با پوششی سفید یا زرد و حاشیه‌ای قرمز رنگ قابل شناسایی هستند. قبل از ظاهر شدن آفت، شما ممکن است احساس سوزش و سوزن شدن کنید. در ۳ تا ۴ روز اول، درد و سوزش به اوج خود می‌رسد و سپس تدریجاً کاهش می‌یابد. این زخم‌ها معمولاً در داخل دهان، زیر زبان، پشت لب‌ها، داخل گونه‌ها، یا روی و اطراف زبان شکل می‌گیرند. با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: درمان یبوست خانگی بدون دارو: برای درمان سریع یبوست چه بخوریم؟

علائم شامل تاول یا زخم با حاشیه قرمز و مرکز سفید، درد حتی بدون خوردن غذا، و احساس سوزش یا خشکی هنگام ایجاد تاول است. برخی از غذاها مثل مرکبات یا فلفل می‌توانند درد را تشدید کنند.

درمان آفت دهان با 8 روش خانگی

به طور معمول، یک آفت دهان بدون درمان در عرض ۱ تا ۲ هفته خود به خود بهبود می‌یابد. با این حال، برخی از روش‌های خانگی می‌توانند به تسریع فرآیند بهبودی و کاهش درد کمک کنند.

آب نمک برای درمان آفت دهان
آب نمک برای درمان آفت دهان

شستشو با آب نمک: یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین روش‌ها، شستشوی دهان با محلول آب نمک است. نمک به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.

خوردن عرق کاسنی: عرق کاسنی طبع سردی دارد و با خواص عالی که دارد میتواند در سریع ترین زمان ممکن آفت دهان را درمان کند. برای درمان در روز 3 بار با آب یا بدون آب، به اندازه نصف لیوان عرق کاسنی را ریخته و نوش جان کنید.

عسل: عسل به خاطر خواص ضدباکتریایی و التیام‌بخشی شناخته شده است. مالیدن مقداری عسل روی آفت می‌تواند به کاهش درد و سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود کمک کند.

این هم جالبه: درمان درد پریودی: برای درد پریودی چی بخوریم؟

آلوئه ورا
آلوئه ورا برای درمان آفت دهان

این هم جالبه: معجزه برای درمان سرماخوردگی فقط در یک روز+ روش تهیه انار پخته

 

آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند به تسکین و ترمیم زخم‌های دهانی کمک کند.

چای کمیل: شستشوی دهان با چای کمیل سرد می‌تواند به کاهش التهاب و درد آفت کمک کند.

عرق نعناع: نوشیدن یا شستشوی دهان با عرق نعناع به دلیل خواص خنک‌کننده و ضدالتهابی می‌تواند مفید باشد.

نعادل در مصرف گرمیجات: اگر زیاد از گرمیجات استفاده میکنید بهتر است که مصرف آن را متعادل کنید یا تعادل را رعایت کنید. یعنی به ازای مصرف زیاد گرمیجات همانقدر هم از خنکی ها مانند عرق کاسنی استفاده کنید.

رب انار: رب انار خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد که میتوانید از آن برای درمان آفت دهان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا