;
تازه هاعلم و فناوری

8 بهترین تکنولوژی های ژاپن که کل دنیا حسرتش را می خورد!

بهترین تکنولوژی های ژاپن: در حوالی اواخر قرن بیستم، مشخص شد که ژاپن در زمینه فناوری و نوآوری پیشرو در جهان است و در انرژی هسته‌ای، روباتیک و الکترونیک پیشرو است.

اگرچه ژاپن ممکن است پیشرو کنونی در فناوری نباشد، اما همچنان برندهای عظیمی مانند سونی، میتسوبیشی، هوندا، تویوتا و نینتندو را در اختیار ما قرار می دهد که فناوری عالی را به جهان عرضه می کنند. این 8 فناوری برتر ژاپنی را بررسی کنید که باعث می شود آرزو کنید در ژاپن زندگی می کردید.

1. قطار گلوله ای

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس1
قطار سریع السیر

بهترین تکنولوژی های ژاپن: اولین قطار گلوله ای یا پرسرعت در سال 1964 در ژاپن ساخته شد. سریع تر، بسیار کارآمدتر و کاهش اثرات زیست محیطی بر روی کره زمین، بدون ذکر این که تأثیر زیادی بر اقتصاد کشورها دارد، این قطارهای گلوله می توانند با سرعت های بین حرکت کنند. 120 تا 260 مایل در ساعت!

سریع‌ترین قطار گلوله‌ای جهان، Shinkansen ALFA-X در حال حاضر در ژاپن در حال آزمایش است، گفته می‌شود که می‌تواند 400 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد، باید تولید آن در سال 2030 آغاز شود.

2. توالت های پیشرفته

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس2
توالت های پیشرفته

بهترین تکنولوژی های ژاپن: بله، همه ما در مورد توالت‌های با فناوری پیشرفته ژاپن در برخی مواقع شنیده‌ایم، برخی از ما ممکن است به اندازه کافی خوش شانس بوده باشیم که در ژاپن یا در رستوران‌های شیک لس آنجلس یا نیویورک از آن استفاده کنیم.

در ژاپن، بسیاری از خانه های خانگی مجهز به این توالت های درجه یک هستند.

این توالت‌ها با ارائه سیستم‌های فلاش فوق‌العاده، صداها در حین استفاده از توالت برای پوشاندن «صدای شخصی»، سیستم‌های خود تمیز شونده و سیستم‌هایی که به تمیز نگه داشتن شما کمک می‌کنند، مطمئناً دلیل اصلی برای بازدید یا زندگی در ژاپن هستند!

3. هتل های کپسولی

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس3: هتل های کپسولی

بهترین تکنولوژی های ژاپن: چه فکر کنید که فوق‌العاده باحال هستند یا تا حدودی بی‌شکوه و غیر لاکچری، هتل‌های کپسولی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند.

غلاف های بسیار فشرده، محل اقامت بسیار ارزانی را برای کسانی که فقط به جایی برای خواب نیاز دارند، ارائه می دهد. علاوه بر این غلاف‌های ارزان، هتل‌های کپسولی عجیب‌تری در سراسر ژاپن ظاهر می‌شوند که تلویزیون‌های با فناوری پیشرفته و دسترسی به چشمه‌های آب گرم یا سونا را علاوه بر کپسول خواب فراهم می‌کنند!

4. میله های سوشی چرخان

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس4
رستوران گردان ها در ژاپن اختراع شدند

بهترین تکنولوژی های ژاپن: این ایده توسط یوشیاکی شیرایشی اختراع شد، او اولین کسی بود که در هنگام مشکلات کارکنان در رستورانش در اوزاکا، تسمه نقاله حاوی ظروف سوشی خود را پیشگام کرد.

البته، این رستوران ها در حال حاضر در سراسر جهان محبوب هستند، اما ژاپن همچنان در ایده های نوآورانه رستوران سوشی پیشتاز است.

اگر اطلاع داشته باشید رستوران گردان ها امروز در سراسر دنیا و حتی ایران وجود دارند اما ایده اش از ژاپن نشات گرفت!

5. ماشین‌های فروش خودکار

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس5

بهترین تکنولوژی های ژاپن: ژاپن خانه ماشین‌های فروش خودکار است که در ایستگاه‌های قطار و گوشه‌های خیابان‌ها در سرتاسر کشور یافت می‌شود. اقلام شامل نودل رامن داغ، تخم‌مرغ تازه، میوه‌های تازه، نوشیدنی، دستگاه نوشیدنی انرژی‌زا، ماسک‌های جراحی برای جلوگیری از میکروب‌های بد و شات‌های شراب برنج است! بسیاری از موارد عجیب و در عین حال جذاب دیگر نیز در این ماشین ها یافت می شوند!

6. آسانسور پارکینگ گاراژ

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس6

بهترین تکنولوژی های ژاپن: این روزها سیستم های پارک خودکار در سراسر جهان یافت می شوند، اما در ژاپن، تعداد آنها به طور پیوسته در حال افزایش است.

اکنون نزدیک به 1.6 میلیون از کشورها فضای پارکینگ خودکار هستند، نه تنها باعث صرفه جویی در فضا در شهرهای شلوغ می شود، بلکه خطر آسیب یا سرقت وسایل ارزشمند شما را نیز کاهش می دهد.

7. مگا آرکیدهای خرید

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس7

بهترین تکنولوژی های ژاپن: دنیا مراکز خرید یا پاساژها را دوست دارد درست است؟ البته ژاپن آنها را به سطح دیگری می برد. در Akihabara، بازی برای گیمرها محبوب هستند، هر کدام طبقاتی را با جدیدترین و بهترین بازی‌های موجود ارائه می‌دهند!

شما با انداختن سکه در دستگاه ها می توانید بی نهایت بازی های جذاب و محبوب تان را در اتاق های مخصوص آن انجام دهید!

8. میز / پتو هیبریدی

بهترین تکنولوژی های ژاپن عکس8

بهترین تکنولوژی های ژاپن: این فناوری شگفت‌انگیز که کوتاتسو نامیده می‌شود، میزی است که یک پتوی فوتون نیز دارد. در زیر میز یک منبع گرما وجود دارد که گرما را در زیر پتو نگه می دارد و شما را گرم نگه می دارد.

مردم در کوتاتسو می نشینند و پاهای خود را زیر میز و پتو را روی پایین تنه خود قرار می دهند. تصور کنید پشت یک میز راحت و گرم نشسته اید، هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید! دوست دارید؟ آنها همچنین در آمازون در دسترس هستند!

آیا این عکس آخر برایتان آشنا نیست؟ شما را یاد چه می اندازد؟ برایمان کامنت کنید!

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. عکس آخری کرسی گرم مادر بزرگ خودمو به یادم میاره پس ما خیلی جلوتر از ژاپن هستیم غصه نخورید را

  2. با سلام
    لطفا آیین نگارش و قوائد دستور زبان فارسی را رعایت کنیم تا هم مطلب برای خواننده گنگ نباشد و هم زیبا نوشتن را ترویج دهیم.
    باید سرتیتر مطالب انتشار یافته به این صورت باشد ۸ تا از بهترین ……
    شما نوشته اید ۸ بهترین …
    هم مطلب گنگ است و هم ما باید پایبند قوائد دستور زبان فارسی باشیم تا نسل بعد از ما یاد بگیرد.

  3. آلمانی‌ها‌قطار‌میسازن‌570تا‌میره‌
    یکی‌دیگه‌همدارن‌440تا‌میره‌وروی‌هوا
    راه‌میره‌سرچ‌کن‌وتو‌گوگل‌ببین‌حالا‌باید
    حسرت‌اینو‌‌…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا