;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

چرا به جوانان کره جنوبی بچه کانگورو می گویند؟! حقایق عجیب درباره جوانان کره ای

جوانان کره جنوبی که بین سال های 1980 تا 2005 متولد شده اند زندگی دشواری دارند. آن ها با اینکه پرتلاش و باهوش هستند اما کم تر در زندگی شان موفق می شوند و این دلایل ساختاری مهمی دارد که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت. آیا می دانستید جوانان کره ای به بچه کانگورو مشهور هستند و خودشان هم این لقب را می پذیرند؟ چرا آن ها چنین خودشان را خطاب می کنند؟

کوون جوان 28 ساله می گوید: ما نفرین شده ایم!

کوون، 28 ساله، برای تیم دانشگاهی خود در دانشگاه یونسی، یکی از برترین کالج های کره جنوبی، شنا کرده است.
کوون در سال 2022 از دانشگاه Yonsei فارغ التحصیل شد، یک کالج برتر که در تیم دانشگاهی آن شنا کرد و مدرک مضاعف در تربیت بدنی و مدیریت دولتی گرفت. او در گانگنام – مرکز شهر پر زرق و برق سئول – در یک آپارتمان چهار اتاقه زندگی می کند که خانواده اش برای نسل ها صاحب آن بوده اند.

او به عنوان یک تحلیلگر داده در یک شرکت فناوری چندملیتی در کشوری کار می کند که در آن مشاغل ثابت و یقه سفید به عنوان کلید یک زندگی خوب تجلیل می شود. همچنین در آخر هفته ها در مسابقات شنا شرکت می کند و قرار است نماینده سئول در مسابقات زیر 30 سال باشد.

اما مانند اکثر جوانان و مجردهای کره جنوبی، او با پدر و مادرش زندگی می کند و با وجود درآمد بیشتر از میانگین ملی، حتی تا 10 سال آینده حتی به خرید خانه خود فکر نمی کند. او گفت که اگر به اندازه کافی پس انداز کند، شاید تا آن زمان بتواند یک ماشین بخرد.

کوون گفت: «این احساس کمی ناامیدکننده است، مثل اینکه ما نفرین شده‌ایم.

70 درصد جوانان کره جنوبی تحصیل کرده و دارای صلاحیت های بالا هستند

جوانان کره جنوبی عکس1

Kwon و امثال او متعلق به نسل MZ هستند، یک اصطلاح جمعی برای هزاره های کره جنوبی و ژن Zers، که اغلب به دلیل تسلط دیجیتالی و دیدگاهشان نسبت به زندگی با هم گروه می شوند.

نسل MZ – هر کسی که بین سال های 1980 تا 2005 متولد شده است – تقریباً یک سوم از جمعیت حدود 52 میلیون نفری کشور را تشکیل می دهد.

این کشور تحصیل کرده ترین نسل کره را تشکیل می دهد و اولین نسل جوان این کشور است که به دلیل صحبت در مورد مسائل اجتماعی و آب و هوا شناخته شده است.

نسل MZ همچنین با اضطراب مالی شدید مشخص می شود، زیرا جوانان کره ای مانند کوون می بینند که اهداف زندگی آنها دورتر می شود در حالی که قیمت مسکن، حمل و نقل و آموزش به بالاترین حد خود می رسد.

چرا جوانان کره جنوبی به عنوان قبیله کانگوروها شناخته می شوند؟

جوانان کره جنوبی عکس2

اکثر جوانان و مجردان کره جنوبی که به عنوان «قبیله کانگوروها» شناخته می شوند، به دلیل مسکن غیرقابل قیمتی که به طور فزاینده ای وجود دارد، هنوز با والدین خود زندگی می کنند.

بر اساس داده های آمار کره ، آژانس سرشماری دولتی، تنها 12.7 درصد از مجردهای نسل MZ و 36.6 درصد زوج های متاهل MZ صاحب خانه هستند.

این بدان معنا نیست که کره ای ها نمی خواهند صاحب خانه شوند. یک نظرسنجی در سال 2020 روی 2889 کره ای 20 ساله نشان داد که تقریباً 95٪ فکر می کنند خرید خانه ضروری است. کوون، تحلیلگر داده، گفت که مالکیت دارایی به عنوان نشانه ای از وضعیت برای اکثر کره ای ها محفوظ است.

اما کوون که سالانه 60000 دلار درآمد دارد، نمی داند که آیا هرگز خانه خود را خواهد خرید یا خیر.

کوون گفت: “از نظر محدودیت من، اگر متاهل نباشم، شاید وقتی 35 یا 36 ساله شدم، نقل مکان کنم و مکانی را اجاره کنم.” او گفت که با ماندن در کنار پدر و مادرش 70 درصد درآمد خود را پس انداز می کند.

وزارت کار و کار گزارش داده است که میانگین قیمت فروش خانه در سئول در سال 2022 876215 دلار بوده است، در حالی که میانگین حقوق بین 26600 تا 37660 دلار برای کره ای های 25 تا 39 ساله است.

به همین دلیل است که آنها خود را “قبیله کانگورو” می نامند، اشاره ای به بچه کانگوروها که به دیر ترک کردن کیسه مادرشان معروف است. حداقل 42.5٪ از نسل MZ هنوز با والدین خود زندگی می کنند.

این ایده که پذیرش دانشگاه تضمین کننده موفقیت است در کره به قدری رایج بود که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، ناظر سازمان ملل، آن را “سندرم بلیت طلایی” نامید. اما امروزه حتی صلاحیت بالا در مدارج علمی نمی تواند تضمین کننده یافتن شغل باشد.

بیش از 50 درصد از جوانان کره جنوبی 20 تا 30 ساله دیگر ازدواج را یک ضرورت نمی دانند.

یک نظرسنجی اجتماعی سراسری که توسط اداره آمار کره در سال 2022 انجام شد، نشان داد که بیش از 50 درصد از 20 تا 30 سالگی کره جنوبی دیگر ازدواج را یک ضرورت نمی دانند.

تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان این نظرسنجی گفتند که کمبود پول یکی از دلایل عدم تمایل آنها به ازدواج است.

نرخ ازدواج در کره در سال 2022 به پایین ترین حد خود رسید و 192000 زوج در میان جمعیت 51 میلیون نفری ازدواج کردند.

یکی از مصاحبه شوندگان گفت: “به طور سنتی انتظار می رود که افراد در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی، پس از اتمام تحصیلات خود و ایجاد یک شغل پایدار، ازدواج کنند” . ما در سال های اخیر به دلیل چالش های اقتصادی این انتظارات ضعیف تر شده است.

هیچ یک از کره ای های جوانی که صحبت کردند، برنامه مشخصی برای ازدواج ندارند، هرچند که تعدادی از آنها شریک زندگی دارند.

پارک، دانشجوی کارشناسی ارشد، گفت که بسیاری از مردان کره ای قبل از عروسی خود یک چک لیست مالی به خود می دهند.

او گفت: “مردانی که می خواهند ازدواج کنند به ویژه نگران پس انداز هستند – آنها باید این چک لیست را تکمیل کنند، خانه بخرند، ماشین بخرند، این استرس زیادی دارد و همه اینها اهداف مالی است.»

در کره می‌گوییم بچه‌ها ماشین‌هایی هستند که پول می‌خورند

کوون، تحلیلگر داده، گفت که به دلیل هزینه زیاد، به داشتن بیش از دو فرزند فکر نمی کند.

او گفت: «در کره می‌گوییم بچه‌ها ماشین‌هایی هستند که پول می‌خورند. کوون گفت که قیمت غذا در حال افزایش است و در کره این انتظار وجود دارد که والدین جوان فرزندان خود را در برنامه های گران قیمت مانند کلاس های موسیقی و کلاس های آموزشی ثبت نام کنند.

یک نظرسنجی در سال 2022 توسط وزارت آموزش کره نشان داد که 78.3 درصد از دانش‌آموزان در 3000 کلاس مدرسه آموزش خصوصی خارج از مدرسه دولتی دریافت می‌کنند. بر اساس آمار کره، زوج‌های متاهل هر ساله بیشتر برای شهریه خصوصی هزینه می‌کنند که به طور متوسط ​​در سال ۲۰۲۲ به ۳۳۰۰ دلار می‌رسد .

کوون، تحلیلگر داده، بر این باور است که با کاهش جمعیت کره، قیمت مسکن کاهش می‌یابد، اما نگران است که باید مالیات‌های گزافی برای تامین هزینه مراقبت‌های بهداشتی برای سالمندان بپردازد.

با این حال، او فکر می کند که او و همسالانش برای این چالش آماده هستند. او گفت: «ما سریع یاد می‌گیریم، می‌خواهیم بحث کنیم و در مورد قوانین اخلاقی خود، در انجام بهترین کار و رفتار با دیگران، بیش از نسل والدینمان سختگیر هستیم».

او گفت: «ما فقط باید کاری را که انجام می‌دهیم ادامه دهیم، “اگر اقتصاد بهبود یابد، ما خوب خواهیم شد.”

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. اگه اینا کانگورو ان پس جوونای ما چین؟؟؟؟ چرت و پرت سرهم کردید بگید کره جنوبی که آرزوی خیلی از جوونای ماهست بده یدونه ازین مقاله ها هم راجع به کشور خودمون بنویسید که بعد از یک قرن کار کردن هم نمیشه خونه گرفت و آشغال های ایران خودرو با قیمت های نجومی باید بخریم

  2. بعد اونوقت تو ایران به ما میگن آره کره بهشت هیچ مشکل اقتصادی نداره..مردمشون از خوشی دارن میمرن😐

  3. ایران هم همینه کره کشور کوچیکه و طبیعیه که برای پنجاه میلیون نفر جا تنگ باشه اما کشور ما بزرگه وضعیت ما همینه

  4. نه که ایران خودمون با اینجا خیلی فرق داره
    والا ایران که بدتره شما نمیخواد بیاین برای اونا سایت بزنین:|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا