;
سبک زندگیمهارت های زندگی

4 سنت باستانی در آسیا که شاخ در می آورید!

سنت باستانی در آسیا: فرهنگ ها در طول اعصار تکامل می یابند یا تغییر می کنند. این یک واقعیت غیرقابل انکار است با این حال، بسیاری از شیوه های زندگی مردم و فرهنگ های باستانی برای اکثر مردم امروز غیرقابل درک است. با سبک زندگی مجله گفتنی همراه باشید.

سنت باستانی در آسیا: سپپوکو

در حالی که خودکشی رزمی عملی است که در بسیاری از فرهنگ‌ها یافت می‌شود، عمل سپپوکو ، یا خودکشی آیینی، مخصوص ژاپن است. اولین اقدامات شناخته شده سپپوکو، مرگ سامورایی میناموتو تامتومو و شاعر میناموتو یوریماسا در اواخر قرن دوازدهم بود.

سنت باستانی در آسیا4

در یک سپپوکو معمولی، یک بالشتک سفید بزرگ قرار می‌گیرد و شاهدان خود را با احتیاط به یک طرف می‌چینند. سامورایی با پوشیدن کیمونوی سفید، به سبک رسمی روی بالش زانو می زد. پشت و در سمت چپ سامورایی کایشاکونین او («دوم» یا دستیار او) زانو زد، آماده بود تا با بریدن سر سامورایی پس از بریدن شکمش، از تجربه رنج طولانی مدت سامورایی جلوگیری کند.

سنت باستانی در آسیا: پابند

سنت باستانی در آسیا2

منشأ باستانی بستن پا به طور قطعی مشخص نیست، اما بر اساس برخی گزارش ها، به دوران سلسله شانگ (1700-1027 قبل از میلاد) برمی گردد. افسانه می گوید که امپراتور شانگ پای پرانتزی داشت، بنابراین او خواستار اجباری بستن پا در دربار شد. با این حال، سوابق تاریخی از سلسله سونگ (960 – 1279 پس از میلاد) قدم زدن پا را در زمان سلطنت لی یو، که بین سال‌های 961 تا 975 پس از میلاد بر یک منطقه از چین حکومت می‌کرد، آغاز کرد. در قرن دوازدهم، بستن پا بسیار گسترده‌تر شده بود، و در اوایل سلسله چینگ (در اواسط قرن هفدهم)، هر دختری که مایل به ازدواج بود، پاهای خود را بسته بود.

سنت باستانی در آسیا: دندان های سیاه شده

سنت باستانی در آسیا3

اوهاگورو (که ممکن است به عنوان “دندان های سیاه” ترجمه شود) عملی است که در آن افراد (معمولاً خانم ها) دندان های خود را سیاه می کنند. در حالی که این رسم در نقاط مختلف جهان از جمله آسیای جنوب شرقی، جزایر اقیانوس آرام و حتی آمریکای جنوبی شناخته شده است، اما بیشتر با ژاپن مرتبط است. تا پایان قرن نوزدهم، دندان های سیاه در ژاپن به عنوان نشانه زیبایی در نظر گرفته می شدند. اما آنها چیزی بیش از یک نشانه زیبایی در جامعه ژاپن بودند و اهداف دیگری را نیز دنبال می کردند – مانند نماد بلوغ جنسی یک زن.

سنت باستانی در آسیا: اعدام توسط فیل

سنت باستانی در آسیا1

اعدام توسط فیل نوعی مجازات اعدام و یک سلاح جنگی برای جوامع خاصی در گذشته بود. این روش تنبیهی گهگاه در دنیای غرب مورد استفاده قرار می گرفت و نمونه های متعددی را در منابع کهن می توان یافت. بیشتر در آسیای جنوبی و جنوب شرقی بخصوص در هند استفاده می شد. این نوع مجازات اعدام با نام گونگا رائو نیز شناخته می شود و از قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است. محبوبیت این شیوه اعدام تا قرن نوزدهم ادامه یافت و تنها با افزایش حضور انگلیسی ها در هند بود که محبوبیت این مجازات وحشیانه کاهش یافت.

این مطالب هم خیلی جالبه:

قیمت نان سنگک و بربری در آمریکا چقدر است؟

خبر فوری: این افراد می توانند ۱۰۰۰ لیتر بنزین رایگان بگیرند!

داستان جالب مرد زرنگی که ادعا می کرد زنان را می شناسد!

جمجمه هابیل اولین مقتول جهان پیدا شد!+ عکس

دانه چیا و لاغری: اگه اینطوری بخوری وزن کم می کنی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا