;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

4 خانه عجیب بر روی کره زمین که برای زندگی عادی کاملاً نامناسب هستند!

خانه عجیب: زمین یک سیاره بزرگ با انواع مختلف مکان ها است. بنابراین ، جای تعجب نیست که مردم در مناطق مختلف جهان نیز گاهی اوقات در شرایط کاملاً سخت زندگی می کنند.

با این حال، نقاطی در نقشه زمین وجود دارد که به نظر می رسد برای زندگی عادی کاملاً نامناسب هستند، اما این مسئله کسانی را که در آن جاساکن شده اند به هیچ وجه اذیت نمی کند. در اینجا چهار مکان شگفت انگیز بر روی کره زمین وجود دارد که با نگاه کردن به آنها غیرممکن است باور کنیم که یک شخص می تواند در آنجا زندگی کند.

4 خانه عجیب در جهان:

۱. معبد معلق هانشان، چین

خانه عجیب1
معبد معلق هانشان، چین

خانه عجیب: این معبد بی نظیر به معنای واقعی کلمه در داخل صخره، و در ارتفاع واقع شده است. این سازه تا حدی از سنگ بیرون زده و به راحتی از صخره آویزان است و ستونهای مخصوص آن که به معنای واقعی کلمه داخل سنگ می شوند ، آن را در تعادل نگه می دارند. معبد معلق در استان شانگ ژی واقع شده است و طبق افسانه ها ، در سال ۳۸۶ تا ۵۳۴ میلادی توسط یک راهب ساخته شده است.

یک واقعیت جالب: طراحی و معماری معبد نیز عجیب غریب است، زیرا تمام چهل اتاق آن به هم پیوسته است، بنابراین گم شدن در این اتاق های پیچ در پیچ بسیار آسان است.

۲. صومعه روسانو، یونان

خانه عجیب2
صومعه روسانو، یونان

خانه عجیب: صومعه روسانو در یونان مرکزی واقع شده است، و معنای واقعی صومعه روسانو بالاتر از دنیای فانی است. این سازه در ۱۰۲۷ فوت بالاتر از سطح دریا و در بالای صخره ای شیب دار واقع شده است. صومعه در سال ۱۵۴۵ توسط راهبان برپا شد و آنها به همین دلیل چنین مکان عجیبی را انتخاب کردند: آنها در تلاش بودند تا امن ترین مکان را که در آن جنگ و بلایا رخ نمی دهد پیدا کنند. محاسبه طراحی و معماری آنها جواب داد: هیچ کس تاکنون به قلمرو مجموعه مذهبی صخره ای حمله نکرده است.

۳. Casa do Penedo، پرتغال

خانه عجیب3
Casa do Penedo، پرتغال

خانه عجیب: به نظر می رسد این خانه سنگی تصویری از یک افسانه است ، اما خیر این خانه در واقعیت وجود دارد. این شگفتی معماری در شمال پرتغال واقع شده است و حتی نه چند صد سال پیش ، بلکه نه چندان دور – در سال ۱۹۷۲ ساخته شده است. طراحی و معماری این خانه برپایه چهار سنگ بزرگ بنا شده بود. فضای داخلی به سبک روستایی طراحی شده است ، اما نوآوری هایی مانند استخر نیز وجود دارد. در همان زمان ، خانه به برق متصل نیست. اکنون هیچ کس در آن زندگی نمی کند ، و ساختمان منحصر به فرد به یک موزه تبدیل شده است ، اما دلیل آن شرایط زندگی نبود ، بلکه خرابکاری اساسی بود: صاحبان مجبور شدند بیش از بیست بار پنجره های شکسته را به تنهایی تعویض کنند.این ساختمان به یک جاذبه گردشگری در حال رشد تبدیل شده است.

۴. ویلا جیراسول، ایتالیا

خانه عجیب4
ویلا جیراسول، ایتالیا

خانه عجیب: این خانه چشمگیر در سال ۱۹۲۹ توسط یک مهندس ایتالیایی ساخته شد. ویلا جیراسول سازه علاوه بر طراحی و معماری که برای آن سالها جالب بود ، ویژگی دیگری نیز داشت: ویلا که به شکل حرف L است ، با منطق خاصی به دور قسمت مرکزی خود می چرخد: مانند یک آفتابگردان، با سرعت ۹ اینچ در دقیقه خورشید را دنبال می کند. به این ترتیب، اتاق ها در بیشتر روز با نور روز روشن می مانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا