;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

راز اردک های غول پیکر که دولت چین را عصبانی کرد چیست؟

راز اردک های غول پیکر: مجسمه “اردک لاستیکی” هنرمند هلندی فلورنتین هافمن، یک دهه از زمانی که در بندر ویکتوریا ظاهر شد، به هنگ کنگ بازگشت. این مجسمه قبلا در چین سانسور شده بود و اجازه نمایش آن ممنوع شد

استودیوی خلاق AllRightsReserved که اغلب نمایش‌های هنری عمومی را در شهر ترتیب می‌دهد، پنجشنبه اعلام کرد که یک جفت اردک بادی هوفمن تا دو هفته در اواخر این ماه در آب‌های هنگ‌کنگ شناور خواهند شد. این شرکت نصب جدید را «اردک‌های دوتایی» نامید.

«اردک لاستیکی» که در سال 2001 قبل از نمایش در فرانسه شش سال بعد طراحی شد، در شهرهایی از جمله اوزاکا، سیدنی و سائوپائولو قبل از ورود به قلمرو نیمه خودمختار چین در می 2013 ظاهر شد.

این اردک قبلا با پیام اعتراضی اش باعث خشم چین شده بود

راز اردک های غول پیکر عکس1

راز اردک های غول پیکر: حضور این اردک در هنگ کنگ نیز به دلیل جلب خشم سانسورچیان چین قابل توجه بود. این مجسمه که درست چند هفته قبل از سالگرد کشتار میدان تیان‌آن‌من _در سال 1989_ نصب شد، روی نسخه‌های تغییر یافته «مرد تانک»، عکس معروف یک معترض ناشناس که در مقابل تانک‌های نظامی چین ایستاده بود، ظاهر شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی شروع به اشتراک‌گذاری تصاویری کردند که در آن اردک‌های لاستیکی جایگزین خط مخازن شدند، در نتیجه منجر به مسدود شدن عبارت «اردک زرد بزرگ» در پلتفرم شبه توییتری Weibo شد.

ارتش چین به نمادی دست نخورده ناسیونالیستی تبدیل شده است. هنرمندان و کمدین ها راه سختی را پیدا می کنند

راز اردک های غول پیکر عکس2

راز اردک های غول پیکر: سال بعد، پس از تشبیه کاربران شبکه های اجتماعی به جیانگ زمین، رئیس جمهور سابق چین، تصاویر مجسمه زرد غول پیکر هنرمند دیگری از یک وزغ، با الهام از آثار هافمن، سانسور شد.

در سال‌های پس از ورود به هنگ‌کنگ، «اردک لاستیکی» در آب‌های شهرهایی مانند سئول و لس‌آنجلس ظاهر شد.

هافمن به دلیل تولید سایر تاسیسات هنری در مقیاس بزرگ که اشیاء روزمره را در مقیاس‌های غیرمنتظره دوباره تجسم می‌کنند – نه تنها اسباب‌بازی‌های حمام، بلکه خرگوش‌های اسباب‌بازی، قایق‌های کاغذی و اسب آبی چوبی که در سال 2014 روی رودخانه تیمز لندن نصب کرد، شهرت دارد.

“اردک های دوتایی” قرار است در 10 ژوئن به بندر ویکتوریا بازگردند. قبل از نصب، تصاویر این جفت در کنار ترامواهای شهر و در ایستگاه های مترو در اطراف هنگ کنگ چسبانده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا