;
تازه ها

ستاره دنباله دار بزرگتر از اورست به سمت زمین حرکت می کند

یک ستاره دنباله دار بزرگتر از اورست در حال حرکت به سمت زمین است. به گفته دانشمندان، این دنباله دار به دلیل ظاهر بیرون زده شاخ مانند آن، “دنباله دار شیطان” نامیده شده است و تصور می شود که از گاز و غبار تشکیل شده است. با بخش تازه ها از مجله گفتنی همراه باشید.

لایو ساینس گزارش داد که این ستاره دنباله‌دار با نام علمی 12P/Pons-Brooks می باشد و شاخ‌های متمایز آن در حال ناپدید شدن هست و به رنگ سبز کمیاب با یک “سایه” مرموز تبدیل می شود. دلیل این امر این است که این دنباله دار 16.8 کیلومتری آذرین است، به این معنی که یک آتشفشان سرد است و افزایش فشار در هسته آن باعث فوران پوسته شده است.

این رو هم بخون: مهدی طارمی کاکرو تیم ملی ایران پدر شد؟ همسرش زیبایش کیست؟

با توجه به اینکه این دنباله دار بزرگتر از بلندترین کوه جهان است، اگر مستقیم به سمت زمین حرکت کند بسیار نگران کننده خواهد بود. اما نترسید زیرا ما هنوز مجبور نیستیم خود را برای یک فاجعه آماده کنیم زیرا این دنباله دار یک و نیم برابر فاصله زمین تا خورشید از سیاره ما است.

ستاره دنباله دار بزرگتر از اورست

ناسا اطمینان داده است که نیازی به نگرانی در مورد برخورد “دنباله دار شیطان” به زمین نیست. آژانس فضایی آمریکا گفت: ناسا هیچ سیارکی یا دنباله‌داری را در حال حاضر در مسیر برخورد با زمین نمی‌شناسد، بنابراین احتمال یک برخورد بزرگ بسیار کم است است. تا آنجا که می توانیم بگوییم، در چند صد سال آینده هیچ جرم بزرگی به زمین برخورد نخواهد کرد.

ستاره شناسان می گویند این دنباله دار هر 71.2 سال یک بار به دور خورشید می چرخد ​​و اواخر امسال در 2 ژوئن به نزدیک ترین فاصله خود به زمین خواهد رسید، جایی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =

دکمه بازگشت به بالا