;
تازه هاعلم و فناوری

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده که مجبوریم در آینده بخوریم!

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: از زمان اختراع یخچال ها، قوطی ها و اجاق های مایکروویو، چیزهای زیادی تغییر کرده است. ما هر روز غذا می خوریم، بنابراین طبیعتاً صنعت غذا همیشه در حال حرکت است و سعی می کند محصول جدید درخشانی را اختراع کند که حتی سرسخت ترین غذاها را تحت تأثیر قرار دهد.

همانطور که گفته شد، حتی صنایع غذایی نیز روزهای عجیبی دارد. برخی از اختراعات آن زیبا و خوشمزه هستند، در حالی که برخی دیگر متعلق به یک فیلم علمی-تخیلی آینده نگر هستند که در آن شکلات به جای قهوه ای، صورتی است و دونات ها می توانند در تاریکی مانند درخت کریسمس بدرخشند.

این اختراعات باعث گمانه زنی هایی شده است. بعضی ها می گویند بسیاری از فیلم های علمی تخیلی از  آینده خبر می دهند، بنابراین این خوراکی ها نیز روزی وارد بازار خواهند شد و کمپانی ها و دولت ها ذائقه ما را تغییر خواهند داد! آیا این اتفاق شدنی ست؟؟

در اینجا لیستی از 5 اختراع کاملاً عجیب و رنگارنگ در صنایع غذایی آورده شده است.

1-قهوه شفاف

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده عکس1: قهوه سفید

 

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: ما هرگز آن را نخواستیم، اما بالاخره رسید! این نوشیدنی جدید که با نام «قهوه شفاف» (CLR CFF) نیز شناخته می‌شود، ترکیبی از چیزی است که همه ما بسیار دوست داریم (کافئین و طعم شگفت‌انگیز قهوه تلخ) بدون آن ذرات بدی که از آن متنفریم (لکه‌هایی که قهوه روی دندان‌ها و لباس‌ها می‌گذارد).

دیوید و آدام ناگی، دو برادر اهل اسلواکی، قهوه بی رنگی ابداع کردند که از دانه های قهوه عربیکا با کیفیت بالا و آب تصفیه شده درست می شود. طبق تبلیغات، این مایع شفاف طعمی شبیه دم کرده سرد قوی دارد و بدون کالری و رنگ ناخواسته باعث تقویت آن می شود.

به نظر یک نوشیدنی عالی است، اما چند نفر از شما آن فنجان صبحگاهی جو را برای یک بطری نوشیدنی سرد بی رنگ قربانی می کنید؟ ما احتمالا این کار را نمی کنیم.

2-شکلات صورتی طبیعی

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده عکس2: شکلات صورتی

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: 80 سال از آخرین کشف جدی شکلات می گذرد و اکنون دانشمندان بالاخره نوع جدیدی از شکلات را کشف کردند (که اگر نظر ما را بخواهید، فوراً دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کرد).

یاقوت سرخ نوع جدید و چهارم شکلاتی است که به طور طبیعی صورتی است و بدون رنگ خوراکی یا توت ایجاد می شود. Barry Callebaut، یکی از بزرگترین پردازنده های کاکائو در جهان، فرآیند تبدیل دانه های کاکائو روبی به شکلات واقعی را اختراع کرد. لوبیا 13 سال پیش کشف شد، اما نوع جدید شکلات به تازگی در شانگهای چین ارائه شده است!

3-آب سیاه

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده عکس3: آب سیاه

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: همچنین به عنوان BLK شناخته شده است. آب، این نوع نوشیدنی جدید که توسط کریس و آلبی مانزو ساخته شده است، نه تنها چشم نواز است، بلکه می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و حتی خواب شما را بهتر کند.

BLK چیست؟ آب ساخته شده، شامل آب چشمه است که با یک ترکیب طبیعی غنی از مواد مغذی – اسید فولویک (Fullvic acid) دم شده است. اسید فولویک که با آب مخلوط می‌شود، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که منجر به تیره شدن رنگ نوشیدنی می‌شود.

با این وجود، اسید فولویک از قدیم الایام وجود داشته است و یک ماده شناخته شده است که توسط شفا دهنده ها در سراسر جهان استفاده می شود. این آب چه مزه ای دارد؟ به گفته افرادی که آن را امتحان کرده اند – درست مانند آب معمولی شما.

4-توت فرنگی آبی

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده عکس4: توت فرنگی آبی

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: توت فرنگی آبی یکی از بحث برانگیزترین توت های موجود در بازار در حال حاضر است. توت فرنگی آبی رنگ جادویی خود را به عنصری به نام ضد یخ اختصاص می دهد که کاملاً غیر اشتها آور به نظر می رسد.

برای اینکه این توت فرنگی ها در برابر سرما مقاوم شوند و در هنگام قرار دادن در فریزر به شکل خود باقی بمانند، برخی از پیوندهای ژنی انجام شده است.

ژنی که همه این موارد را ممکن می‌سازد از ماهی فلوندر قطبی می‌آید که توانایی‌های ضد یخ‌زدایی قابل‌توجهی دارد که به آن اجازه می‌دهد بدون ضرر در آب‌های یخ‌زده اقیانوس‌های منجمد شمالی و اطلس پرسه بزند.

اما آیا خوردن توت فرنگی ضد یخ بی خطر است؟ ما معتقدیم که این مورد بحث است. فقط اگر از محصولات GMO نمی ترسید آن را امتحان کنید!

5-دونات های درخشان در تاریکی

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده عکس5: دونات عجیب

عجیب ترین خوراکی های اختراع شده: شیرینی بلک استار مستقر در سیدنی مسئول ایجاد «رادیواکتیوترین» دسر در جهان است. این دونات جدید که در تاریکی می درخشد، نامیده می شود، توسط مغز متفکر کریستوفر ته، سرآشپز سازنده کیک توت فرنگی هندوانه معروف جهان ساخته شده است.

کریستوفر تی از فستیوال روشنایی سال گذشته الهام گرفت که او را به فکر چگونگی ترکیب غذا با نور انداخت. این زمانی بود که ایده ساخت شیرینی های درخشان در تاریکی برای اولین بار به ذهن او خطور کرد.

بقیه سال طول کشید تا دستور العمل کاملی برای یخ «رادیواکتیو» را کشف کند که باید سمی به نظر برسد، اما طعمی کاملاً شگفت انگیز دارد. او در نهایت از ویتامین B در دستور پخت کیک استفاده کرد و بعداً مقداری لعاب یوزو اضافه شد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =

دکمه بازگشت به بالا