;
تازه هاعلم و فناوری

۵ فناوری پیشرفته که مدتهاست در چین استفاده می شود!

فناوری چین: چین یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که همیشه با طرح ها و ایده های شگفت انگیز که به سرعت اجرا می شوند همه را شگفت زده می کند. بخش تازهای گفتنی شما را به غرق شدن در دنیای هوش مصنوعی، فناوری های پیشرفته و اختراعات غیرمعمولی دعوت می کند که به نظر ما دستاوردهای آینده است و بیش از یک سال است که توسط چینی ها استفاده می شود.

۱. مزرعه خورشیدی شناور

فناوری چین:انرژی های تجدیدپذیر یک آینده سالم برای سیاره ما است. بنابراین ، معرفی فن آوری های مدرن در این صنعت خاص بسیار مهم است. چین یک کشور پیشرو در جهان برای راه اندازی ظرفیت های جدید در انرژی خورشیدی است. در این حالت است که تعداد زیادی صفحه پانل خورشیدی تولید و مورد بهره برداری قرار می گیرد. دلیل این کوشش آلودگی شدید هوا در چین است.دولت برای انجام کارهای بهتر برای مردم کشور تصمیم گرفته است به جای استخراج و فرآوری زغال سنگ ، از صفحات خورشیدی و انرژی خورشید ا استفاده کند. به همین دلیل چین بزرگترین مزرعه آبی خورشیدی جهان را در اختیار دارد.

اطلاعات جالب:نیروگاه خورشیدی درست در بالای معادن سیل زده شده ای است که قبلاً در آن زغال سنگ استخراج می شد. مزرعه بدون اشغال فضای مفید زیاد ، مقدار زیادی برق تولید می کند.

۲. بزرگراه خورشیدی

فناوری چین: اولین پروژه بزرگراه خورشیدی در سپتامبر ۲۰۱۶ به پایان رسید ساخت حدود ۱۰ ماه به طول انجامید. پیش از این در دسامبر سال ۲۰۱۷ ، دومین بزرگراه ساخته شده از صفحات خورشیدی به طول ۱.۶ کیلومتر ساخته شد. برای اجرای پروژه ، لازم بود که جاده را با سه لایه بپوشانند. در بالای آن بتن شفاف قرار دارد – ماده ای ابتکاری مشابه از نظر ساختار و کیفیت به آسفالت.

سپس یک لایه از صفحات خورشیدی به طور مستقیم ، و در پایین آن یک ماده عایق قرار دارد که وظیفه محافظت از صفحات را از رطوبت زمین دارد. علیرغم این واقعیت که پانل ها ماده ای نسبتاً شکننده هستند ، پوشش رویه به گونه ای طراحی شده است که حتی وسایل نقلیه در ابعاد بزرگ نیز می توانند از جاده عبور کنند. ویژگی اصلی چنین جاده ابتکاری است

۳. شبکه دوربین نظارتی

فناوری چین: در چین، فناوری نه تنها می تواند الهام بخش و چشمگیر باشد ، بلکه کاملاً ترسناک است. اینجاست که بزرگترین شبکه دوربین مداربسته جهان توسعه یافته است. یافتن و دستگیری یک مجرم در استان جداگانه چین به طور متوسط ​​حدود ۷ دقیقه طول می کشد. دوربین های خیابانی به روشی خاص کار می کنند: آنها با استفاده از سیستم هوش مصنوعی صورت افراد را اسکن و تشخیص می دهند. برخی از دوربین ها حتی می توانند قد تقریبی یک فرد ، سن ، جنسیت ، قومیت او را تعیین کنند. لباس هم از نظر ظاهری و هم از نظر رنگی هدف قرار می گیرد. دوربین ها به خوبی با وسایل نقلیه کار می کنند ، تعداد و رنگ آنها را می خوانند.

پلیس، که تمام داده ها را ذخیره می کند ، دارای یک کاتالوگ الکترونیکی گسترده با اطلاعات مربوط به افرادی است که در شهر تحت کنترل خود زندگی می کنند. در صورت تمایل ، مقامات در هر زمان می توانند از محل شخص مورد نیاز مطلع شوند. سیستم مانیتورینگ همچنین داده هایی را در مورد مکان اغلب فرد ، نحوه گذراندن وقت و با او برقرار می کند.

۴. هما

هما یک سوپرمارکت کاملاً معمولی به نظر می رسد. با این حال، در واقعیت، تعدادی ویژگی های منحصر به فرد دارد. هما قلمرو فناوری پیشرفته است. یک برنامه تلفن همراه منحصر به فرد به خرید در این فروشگاه کمک می کند. با گشتن در فروشگاه می توانید بارکد کالاهایی را که دوست دارید اسکن کرده و تمام اطلاعات دقیق را در برنامه مشاهده کنید. به عنوان مثال ، اگر اینها محصولاتی هستند ، در این برنامه حتی دستورالعمل هایی که می توان از آنها استفاده کرد را نشان می دهد.

سفارش کالا و پرداخت هزینه آن نیز از طریق تلفن همراه انجام می شود. برخی از فروشگاه های هما دارای فناوری تشخیص چهره هستند. تمام داده های مربوط به خریدها در برنامه ذخیره می شود و در صورت تمایل ، می توان سفارش را بصورت آنلاین و بدون مراجعه به فروشگاه تکرار کرد. تحویل کالا در شعاع ۳ کیلومتری فروشگاه بیش از نیم ساعت طول نمی کشد.

۵. فاست

فناوری چین: فاست بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان است. بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان موسوم به تلسکوپ فاست (FAST) یا «چشم آسمان چین “مساحت آن را می توان با اندازه ۳۰ زمین فوتبال مقایسه کرد. قطر تلسکوپ غول پیکر ۵۰۰ متر است. ساخت چنین سازه ای شگفت انگیز کمی بیش از ۵ سال طول کشید. وظیفه تلسکوپ مطالعه تپ اخترها و جستجوی سیگنال های یک تمدن فرازمینی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا