;
تازه ها

قانون مواد غذایی آشغال در کلمبیا، هر چه بیشتر بخورید، مالیات بیشتری می پردازید

قانون مواد غذایی آشغال: به منظور کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی در این کشور، دولت کلمبیا قبلاً «قانون مواد غذایی آشغال» را معرفی کرده است و در حال آماده شدن برای مالیات بر «غذاهای فوق فرآوری شده» مانند چیپس سیب زمینی است که سرشار از مواد غذایی هستند. نمک و چربی این گونه خوراکی ها،  کلمبیا را به اولین کشور در جهان تبدیل می کند که بر مواد غذایی ناسالم مالیات وضع می کند.

به گزارش گاردین، دولت کلمبیا در ماه نوامبر رسما “قانون مواد غذایی آشغال” را معرفی کرد. غذاهای ناسالم طبقه بندی شده به عنوان “غذای فوق فرآوری شده” بلافاصله 10٪ مالیات اضافی دریافت می کنند و در سال 2023 به 15٪ و به 20٪ در سال 2025 افزایش می یابد.

در این گزارش همچنین اشاره شد که «غذاهای فرافرآوری شده» که در «قانون مواد غذایی آشغال» تنظیم شده است، به «محصولات آماده مصرف صنعتی» که دارای نمک و چربی اشباع بالایی هستند، مانند چیپس سیب زمینی، اشاره دارد. در حال حاضر غذاهای فرآوری شده سنتی مانند سوسیس و کالباس گنجانده نشده است.

 قانون مواد غذایی آشغال در کلمبیا

دلیل دولت برای اجرای قانون مواد غذایی آشغال در کلمبیا

اقدام دولت کلمبیا کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در بین مردم این کشور است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که کلمبیایی ها به طور متوسط ​​روزانه 12 گرم نمک می خورند که نه تنها بالاترین میزان در آمریکای لاتین بلکه بالاترین میزان در جهان است. این همچنین باعث شده است که یک سوم بزرگسالان کلمبیایی از فشار خون بالا رنج ببرند.

محتوای سدیم نمک خوراکی با بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته ارتباط مستقیم دارد. مشخص شده است که تعداد زیادی از مردم کلمبیا هر ساله بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند که 25 درصد از کل مرگ و میرها را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا