;
تازه ها

مرگ هزار پرنده در اثر برخورد با ساختمانی بلند در شیکاگو که صدای فعالین محیط زیست را در آورد!

 مرگ هزار پرنده در اثر برخورد با ساختمان: در یک سالن نمایشگاهی شیکاگو که با پنجره های شیشه ای طراحی شده بود، نزدیک به هزار پرنده به طور جمعی با شیشه برخورد کردند. آنها یک شبه مردند، تعدادی که در 40 سال گذشته گزارش نشده بود.

به گزارش اسکای نیوز، McCormick Place در شیکاگو بزرگترین مرکز نمایشگاهی در آمریکای شمالی است. اخیراً یک اتفاق غم انگیز رخ داد که در آن نزدیک به هزار پرنده با شیشه های آن برخورد کردند و در یک شب جان باختند ،این حادثه کارشناسان محیط زیست را شوکه کرد زیرا این تعداد معمولاً در یک شب از 15 پرنده بیشتر نمی شود.

دیوید ویلارد که سال‌هاست این پدیده را مشاهده کرده است، گفت که او تعداد زیادی از پرندگان مرده را در صبح روز بعد از حادثه دیده و اعتراف کرد: «در طول 40 سالی که من ساختمان مک کورمیک را زیر نظر داشتم، هرگز چنین حادثه بزرگی ندیده بودم. 

کارشناسان پرندگان بر این باورند که تعداد زیاد تلفات ناشی از بارندگی، شرایط مهاجرت و اضافه شدن پنجره های شیشه ای است.

این رویداد فقط مختص شیکاگو نیست. در سال 2014، مطالعه ای نشان داد که سالانه 365 تا 988 میلیون پرنده در ایالات متحده بر اثر برخورد با پنجره ها جان خود را از دست می دهند. پرندگان نمی دانند که شیشه می تواند کشنده باشد و اغلب به دلیل انعکاس گیاهان روی شیشه به سمت پنجره ها پرواز می کنند. در این حادثه 33 گونه و 964 پرنده تلف شدند که 700 عدد بیشتر از بالاترین رکورد قبلی در دهه 1980 است.

 مرگ هزار پرنده در اثر برخورد با ساختمان

کارشناسان توضیح می‌دهند که کم‌نور کردن چراغ‌های ساختمان تأثیر قابل‌توجهی برای جلوگیری از چنین حوادثی خواهد داشت. در طول مراسم یادبود یازده سپتامبر در شهر نیویورک، چراغ های مرکز تجارت جهانی به طور متناوب خاموش شد تا از برخورد پرندگان جلوگیری شود.

ایالات متحده همچنین برنامه‌های خاموش کردن چراغ‌ها را در دوره‌های مهاجرت پرندگان اجرا می‌کند و شیکاگو از سال 2020 استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری برای ساختمان‌سازی سازگار با پرندگان اجرا کرده است. با این حال، ساختمان مک کورمیک که در اواخر دهه 1950 ساخته شد، از این استانداردها مستثنی است.

سخنگوی ساختمان مک کورمیک پاسخ داد که آنها چراغ های داخلی را خاموش می کنند مگر اینکه نیازی از جانب کارکنان، مشتریان یا بازدیدکنندگان باشد، اما این مرکز یک هفته تمام فعال بوده است.

Uylade اظهار داشت: “این یک ساختمان غیرعادی است که بدون در نظر گرفتن ایمنی پرندگان ساخته شده است. بسیاری از ساختمان ها یکسان هستند.» با توجه به قرار گرفتن آن در نزدیکی دریاچه و استفاده مکرر از چراغ ها در شب، اعتقاد بر این است که با وجود تاکید بر مهاجرت پرندگان در شب، انسان ها و ساختمان ها پرنده دوست نیستند، که “غم انگیز ” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا