;
تازه ها

زن 104 ساله آمریکایی پس از شکستن رکورد مسن ترین فرد در چتربازی جان خود را از دست داد!

مرگ پیرترین چتر باز دنیا: دوروتی هافنر، زن آمریکایی که در اوایل اکتبر به عنوان مسن ترین فردی که از هواپیما با چتر نجات بیرون پریده بود، در سن 104 سالگی درگذشت.

دوروتی یک پرش از هواپیما را با کمک فرد دیگری از ارتفاع 4100 متری را در 1 اکتبر انجام داد و در فرودگاه Skydive شیکاگو در Etowah، ایلینوی فرود آمد. با این حال، گواهی رکوردهای گینس برای این دستاورد قابل توجه هنوز معلق است.

او پس از لمس ایمن زمین به جمعیت گفت: “سن فقط یک عدد است.”

اعلام مرگ پیرترین چتر باز دنیا توسط دوستش

دوست صمیمی او، جو کونانت، در صفحه شخصی خود مرگ وی را با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشت که دوروتی صبح روز دوشنبه درگذشته است.ظاهرا او یکشنبه شب با آرامش در خواب از دنیا رفته است.

جو درباره دوستش گفت: وی نیرویی غیرقابل توقف بود. او هرگز سرعتش را کم نکرد. او هرگز بعدازظهر نخوابید و هیچ رویداد، شام یا مراسمی را از دست نداد. او همیشه حضور داشت و کاملاً درگیر بود. “او یک دوست گرامی بود که الهام بخش بود.”

مرگ پیرترین چتر باز دنیا

جو اکنون در حال رسیدگی به مدارک لازم برای به رسمیت شناختن این رکورد پس از درگذشت دوروتی است، اگرچه خود دوروتی “هیچ قصدی” برای شکستن رکورد چتربازی یا انتشار آن نداشت.

جو توضیح داد: «او این کار را صرفاً به این دلیل انجام داد که می‌خواست چتربازی کند. رکورد کنونی توسط روث لاینه اینگارد لارسون، زن سوئدی، که در آن زمان 103 سال سن داشت، در ماه می سال گذشته به ثبت رسید.

دوروتی قبلاً به خبرنگاران گفته بود که در نظر دارد از یک ساکن 109 ساله از ساختمان خود دعوت کند تا برای پرش بعدی به او بپیوندد. همسایه او قبلاً در صدمین سالگرد تولدشان چتربازی کرده بود.

در بیانیه ای مشترک، Skydive Chicago و انجمن چتربازی ایالات متحده بیان کردند: «ما عمیقاً از درگذشت دوروتی متأسفیم و مفتخریم که بخشی از رکورد جهانی چتربازی او بوده ایم.

مرگ پیرترین چتر باز دنیا-دوروتی هافنر

چتربازی فعالیتی است که بسیاری از ما آن را بدیهی می دانیم، اما دوروتی به ما یادآوری می کند که برای تجربه هیجان یک عمر هیچ وقت دیر نیست. ما برای همیشه سپاسگزار خواهیم بود که چتربازی در زندگی پر جنب و جوش و خوش زندگی او نقش داشته است.

طبق گزارش شیکاگو سان تایمز، دوروتی هرگز ازدواج نکرد و دوستانش باور نمی کنند که مرگ او به فعالیت های چتربازی او مربوط باشد. در همین حال، جو اشاره کرد که دوروتی هیچ عضوی از خانواده زنده ندارد. مراسم یادبودی برای تجلیل از وی در اوایل نوامبر برنامه ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا