;
تازه ها

با چرت 4 ثانیه ای اما هزاران بار در طول روز، پنگوئن های قطب جنوب از جوجه های خود مراقبت می کنند

چرت 4 ثانیه ای پنگوئن ها: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پنگوئن‌های چانه‌دار قطب جنوب با رکورد عجیب خود در چرت زدن توجه دانشمندان را به خود جلب کرده‌اند. تیمی از محققان مرکز تحقیقات علوم اعصاب لیون و موسسه تحقیقات قطبی کره از مانیتورینگ الکتروانسفالوگرام (EEG) و سایر حسگرهای غیرتهاجمی برای ثبت سوابق دقیق از رفتار خواب پنگوئن‌های بند چانه استفاده کردند.

بر اساس نتایج تحقیقات، پنگوئن های بند چانه به طور متوسط ​​حدود 10000 بار در روز چرت می زنند و هر نوبت فقط حدود 4 ثانیه طول می کشد. این الگوی خواب منحصر به فرد باعث می شود که آنها بیش از 11 ساعت در روز بخوابند. مهم است که توجه داشته باشید که این خواب مداوم نیست، بلکه در طول دوره های کوتاه چرت زدن جمع می شود.

محققان خاطرنشان کردند که به نظر نمی رسد این رفتار عجیب پنگوئن های چانه بند در خواب هیچ گونه اثرات نامطلوب آشکاری بر سلامت فیزیولوژیکی آنها داشته باشد. در عوض، این عادت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به طور موثر نیازهای خواب روزانه خود را برآورده کنند و در عین حال هوشیار باشند.

چرت 4 ثانیه ای پنگوئن ها

دانشمندان همچنین حدس می زنند که این عادت شدید خواب ممکن است تحت تأثیر محیط منحصر به فرد جزیره کینگ جورج در قطب جنوب باشد. از آنجایی که کلنی‌های پنگوئن‌ها دور هم جمع می‌شوند تا تخم‌ها را جوجه‌کشی کنند، آنها باید دائما مراقب شکارچیان باشند، که ممکن است آنها را بر آن داشته باشد تا این استراتژی تخصصی چرت زدن را برای حفظ امنیت خود و فرزندانشان توسعه دهند.

این مطالعه نه تنها بینش جدیدی در مورد رفتار پنگوئن‌های بند چانه ارائه می‌کند، بلکه یک مورد جالب برای درک تنوع رفتارهای خواب حیوانات ارائه می‌دهد. در آینده، دانشمندان به انجام تحقیقات عمیق برای آشکار کردن اهمیت اکولوژیکی و تکاملی پشت این الگوی خواب منحصر به فرد ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا