;
تازه ها

کوچکترین جزیره مسکونی جهان که تقریباً به اندازه یک زمین تنیس است.

کوچکترین جزیره مسکونی جهان: جزیره کوچکی به متراژ هزارمتر مربع در خلیج الکساندریا در شهرستان جفرسون، ایالت نیویورک واقع شده است. این جزیره در دهه 1950 توسط خانواده Sizeland که امیدوار به عقب نشینی آب به عقب بودند، خریداری شد. این خانواده نام اصلی این جزیره را از هاب به جزیره Just Room Enough تغییر دادند. اما به دلیل ماهیت بدیع جزیره، که کمی بزرگتر از زمین تنیس است، و نام عجیب و غریب جدید آن(Sizeland)، هر گونه امکان حفظ حریم خصوصی توسط گردشگران کنجکاو از بین رفت.

این جزیره کوچک که بر روی رودخانه سنت لارنس بین جزیره هارت و جزیره امپریال قرار دارد، نزدیک به مرز ایالات متحده و کانادا است و بخشی از مجمع الجزایر هزار جزیره است.

با این حال، برای در نظر گرفتن این قطعه از زمین به عنوان جزیره در این منطقه، شرایط خاصی از جمله داشتن جرم زمین بیشتر از 30 سانتی متر مربع، ماندن در بالای سطح آب در 365 روز در سال و حمایت از حداقل یک درخت زنده لازم است. از آنجایی که تکه کوچک زمین خشک آنها فقط دو شرط اول را برآورده می کرد، ساکنین سایزلند پس از مالکیت، اقدام به کاشت درخت کردند.

کوچکترین جزیره مسکونی جهان

در سال 1982، Just Room Enough  عنوان “کوچکترین جزیره مسکونی جهان” را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد، رکوردی که قبلا در اختیار بیشاپ راک بود، جزیره ای دو برابر اندازه Just Room Enough و در 6 کیلومتری غرب جزایر سیلی در اقیانوس اطلس قرار دارد.

هزار جزیره به عنوان یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی آمریکای شمالی در نظر گرفته می شود و دارای تاریخ غنی است. اطلاعات کمی در مورد ساکنان فعلی خانه، یا اینکه چه مدت از سال پر می شود، وجود دارد، اما از آنجایی که این خانه خصوصی است، مسافران فقط اجازه دارند به آن نگاه کنند و به آن دست نزنند.

در سال 2010، مقاله‌ای از واشنگتن پست به درستی بیان کرد: «لکه‌ای از زمین، خانه‌ای را فشرده می‌کند و چند نیمکت آهنی به سختی به زونا روی کرانه‌اش فشار می‌آورند. … یک قدم اشتباه می کنی و تو داری شنا می کنی.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا