;
اخبار روزتازه ها

اوهاگورو عمل زیبایی سنتی مخصوص زنان ژاپنی که بسیار ناراحت کننده است!

اوهاگورو (که ممکن است به عنوان “دندان های سیاه” ترجمه شود) عملی است که در آن افراد (معمولاً خانم ها) دندان های خود را سیاه می کنند. در حالی که این رسم در نقاط مختلف جهان از جمله آسیای جنوب شرقی، جزایر اقیانوس آرام و حتی آمریکای جنوبی شناخته شده است، اما بیشتر با ژاپن مرتبط است.

غیرقابل انکار است که ویژگی هایی که جذاب و زیبا به نظر می رسند اغلب توسط جامعه دیکته می شوند و تا پایان قرن نوزدهم دندان های سیاه در ژاپن به عنوان نشانه زیبایی در نظر گرفته می شدند. با این وجود، سیاه شدن دندان‌ها چیزی بیش از یک نشانه زیبایی در جامعه ژاپنی بود، عمل سیاه کردن دندان اهداف دیگری نیز داشت.

تهیه رنگ دندان سیاه

اوهاگورو1
تونکین جوان با دندان های سیاه رنگ شده، ج. 1905. ( دامنه عمومی )

روش سنتی برای به دست آوردن دندان سیاه از طریق تمرین Ohaguro شامل مصرف رنگ در نوشیدنی به نام Kanemizu است . برای ایجاد رنگ، مواد پرکننده آهن را ابتدا در چای یا ساکه با سرکه خیس می‌کنند. وقتی آهن اکسید می شود، مایع سیاه می شود. گفته می شود طعم رنگ تند است، بنابراین ادویه هایی مانند دارچین، میخک و بادیان به آن اضافه می شود. این رنگ مست می شود و باعث سیاه شدن دندان های نوشنده می شود.

برای سیاه نگه داشتن دندان ها، این روش یک بار در روز یا هر چند روز یک بار تکرار می شود. به نظر می رسد که نتایج دائمی بوده است، زیرا اسکلت هایی از دوره ادو وجود دارد که دندان های آنها به دلیل تمرین اوهاگورو هنوز سیاه است.

دلایل اوهاگورو

مشخص نیست تمرین اوهاگورو چه زمانی و چگونه آغاز شد. با این وجود، در مقطعی از زمان در دوره هیان (قرن 8 تا 12 پس از میلاد) رایج شد. در این دوره، این اشراف به ویژه اعضای زن آن بودند که سیاه کردن دندان های خود را تمرین می کردند. این عمل به دلیل تکمیل نماد دیگری از زیبایی در آن دوره مورد توجه قرار گرفت…

به غیر از دندان های سیاه، صورت های سفید یکی دیگر از ویژگی های مطلوب در دوره هیان بود . متأسفانه، آرایش سفید که از پودر برنج ساخته شده بود، به طور بالقوه می‌تواند باعث شود که دندان‌های فرد زردتر از آنچه که هستند به نظر برسند. برای غلبه بر این مشکل، زنان دندان های خود را به رنگ مشکی متضاد و چشم نواز رنگ می کردند. هنگامی که دندان های فرد نشان داده می شود، توهمی ایجاد می شود که در آن یک لبخند پهن بدون نشان دادن دندان های فرد ارائه می شود.

اوهاگورو2
زنی که صورت و گردنش را سفید می کند. ( Ukiyo-e )

گفته می‌شود که تمرین اوهاگورو علاوه بر زیبایی، باعث تقویت دندان‌ها و محافظت از فرد در برابر مشکلات دندانی مانند پوسیدگی و بیماری لثه می‌شود. علاوه بر این، سامورایی ها اوهاگورو را تمرین می کردند تا وفاداری خود را به اربابان خود نشان دهند.

دندان های سیاه در مد

اوهاگورو در دوره های بعدی تاریخ ژاپن به تمرین ادامه داد. در زمان دوره ادو (قرن 17 تا 19 پس از میلاد)، این عمل از طبقه اشراف به سایر طبقات اجتماعی نیز گسترش یافت.

در این دوره، اوهاگورو معمولاً در میان زنان متاهل، زنان مجرد بالای 18 سال، روسپی‌ها و گیشاها انجام می‌شد. بنابراین، دندان های سیاه نشان دهنده بلوغ جنسی یک زن است. این می توانست ادامه تمرین قبلی دوره موروماچی باشد که در آن دختران فرماندهان نظامی شروع به رنگ آمیزی دندان های خود به رنگ سیاه کردند تا سن خود را نشان دهند – از 8 تا 10 سالگی!

اوهاگورو3

در طول دوره میجی که پس از دوره ادو ، تمرین اوهاگورو از مد افتاد. به عنوان بخشی از تلاش های دولت جدید ژاپن برای مدرن کردن کشور، اوهاگورو در سال 1870 ممنوع شد.

روند جدید در ژاپن در مورد دندان ها، سفید نگه داشتن آنها بود. این مد جدید در سال 1873 زمانی که خود ملکه ژاپن با مجموعه ای از دندان های سفید خیره کننده در انظار عمومی ظاهر شد، مورد تایید قرار گرفت .

به زودی، دندان های سفید به عنوان نشانه ای از زیبایی در نظر گرفته شد و اوهاگورو به آرامی جذابیت خود را در بین ژاپنی ها از دست داد. اوهاگورو در نهایت در بین عموم مردم ژاپن از بین رفت، اما هنوز هم گاهی اوقات می توان آن را در محله های گیشا در کیوتو دید. در بیشتر موارد، اوهاگورو این روزها فقط در فیلم‌ها، نمایشنامه‌ها و گاهی اوقات جشنواره‌های سنتی به نام ماتسوری استفاده می‌شود.

اوهاگورو4
یشا در حال سیاه شدن دندان تا ساعت 1 بامداد

هیچی جز دندان های سیاه

جالب اینجاست که یوکای (روح / هیولای ماوراء الطبیعه در فولکلور ژاپنی) وجود دارد که اوهاگورو بتاری (به معنی “هیچ چیز جز دندان های سیاه شده” ترجمه شده است). اعتقاد بر این است که این یوکای شبیه یک زن زیبا (حداقل از پشت) است که لباس عروسی پوشیده است. گفته می شود که او از فراخواندن مردان جوان مجرد به سمت خود لذت می برد.

اوهاگورو5

در حالی که آنها به سمت او می آیند، او چهره خود را از دید آنها پنهان نگه می دارد. اما وقتی مردها به اندازه کافی نزدیک می شوند، او چهره سفیدی را نشان می دهد که بی خاصیت است، به جز یک دهان بزرگ با مجموعه ای از دندان های سیاه. این یوکای جدا از ترساندن مردان از عقلشان، به نظر می رسد بسیار بی ضرر است، زیرا هیچ داستانی ظاهر او را با مرگ یا جراحت به مردان ترسیده نسبت نمی دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا