;
تازه هاعلم و فناوری

یافته جدید مارک زاکربرگ: کی گفته شبکه های اجتماعی روانی می کنه؟!

یافته جدید مارک زاکربرگ: مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌گوید که از نظر او هیچ «ارتباط علّی» بین شبکه‌های اجتماعی و آسیب به سلامت روان نوجوانان وجود ندارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با این ادعا که شبکه‌های اجتماعی مستقیما به سلامت روان نوجوانان آسیب می‌زنند، موافق نیست. او در مصاحبه‌ با وب‌سایت ورج گفت اکثر مطالعات باکیفیت اعلام کرده‌اند که «ارتباط علّی در مقیاس گسترده بین این چیزها وجود ندارد.»

با بخش تازه ها از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

یافته جدید مارک زاکربرگ

یافته جدید مارک زاکربرگ1

یافته جدید مارک زاکربرگ: گفته‌های زاکربرگ در مصاحبه‌ی جدیدش، روی همان موضوعاتی تأکید دارند که او در اوایل سال ۲۰۲۴ در برابر اعضای کنگره‌ی آمریکا به زبان آورده بود. مدیرعامل متا در آن زمان گفت که طبق مطالعات فعلی، «ارتباط علّی» بین شبکه‌های اجتماعی و تضعیف سلامت روان نوجوانان وجود ندارد.

به گفته‌ی کارشناسان، اثبات ارتباط علّی کار ساده‌ای نیست و مطالعات نشان داده‌اند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روی سلامت روان افراد نوجوان، هم تأثیر منفی بگذارند و هم مثبت.

مارک زاکربرگ به ورج گفت: «مطالعات دانشگاهی چیزی را نشان می‌دهند که به نظرم با آنچه از عملکرد پلتفرم‌ها دیده‌ام سازگاری بیشتری دارد؛ بااین‌حال در نقطه‌ی مقابل ذهنیت اکثر مردم قرار می‌گیرد و از نگاه من، این فرضیه‌ای است که باید درنظرش بگیریم.»

زاکربرگ می‌گوید که رویکرد درست برای متا این است که ابزاری به والدین بدهد تا بتوانند استفاده‌ی کودکان خود از شبکه‌های اجتماعی را محدود کنند.

یافته جدید مارک زاکربرگ: اینستاگرام چند هفته‌ی پیش اعلام کرد که حساب‌های تمامی افراد نوجوان را امن‌تر می‌کند و ضمن روی‌کار‌آوردن ویژگی Sleep Mode، ارسال پیام خصوصی به نوجوانان را محدود خواهد کرد. متا همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای والدین معرفی کرد تا آن‌ها نظارت بیشتری روی نحوه‌ی استفاده‌ی کودکان خود از اینستاگرام و فیسبوک مسنجر داشته باشند.

نگرانی درباره‌ی استفاده‌ی نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت؛ چون در آن زمان اسنادی فاش شدند که نشان می‌دادند متا از آثار منفی اینستاگرام روی برخی از نوجوانان آگاه است. از آن زمان به بعد، قانون‌گذاران آمریکا توجه بیشتری به قانونمندسازی شبکه‌های اجتماعی نشان داده‌اند.

یافته جدید مارک زاکربرگ: زاکربرگ در مصاحبه با ورج بار دیگر تأکید کرد که از نظر او، صاحبان فروشگاه‌های آنلاینِ اپلیکیشن نظیر اپل و گوگل باید روند احراز سن کاربران را برعهده بگیرند، نه پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام. او می‌گوید که قبول‌نکردن این مسئولیت برای اپل و گوگل «قابل پذیرش نیست» چون هربار که روی گوشی خود پرداخت انجام می‌دهید، سیستم احراز سن کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاکربرگ می‌گوید که با وجود دیدگاهش نسبت‌به ارتباط شبکه‌های اجتماعی و سلامت روان نوجوانان، متا به تبعیت از قوانین دولت ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا