;
تازه هاپزشکی

چگونه در سال جدید سیگار را ترک کنیم؟

شروع سال جدید اغلب زمانی است که مردم تصمیم می گیرند تا تغییراتی جدید در الگوهای رفتاری خود به وجود آورند و در تلاش برای اتخاذ عادات سالم تر هستند. یکی از اهدافی که ممکن است داشته باشید ترک سیگار است. اما، وقتی متعهد به ترک سیگار شدید، چگونه می توانید مطمئن شوید که در طول سال به آن پایبند هستید؟

در این قسمت از تازه ها، مجله گفتنی به این سری از مطالب پزشکی خواهد پرداخت که با راه های ترک مرتبط هستند. مطلب را با دقت دنبال کنید.

ترک سیگار

چرا بسیاری از سیگاری ها سال نو را فرصتی برای ترک می دانند؟

مایکل گرگوری ، متخصص اعتیاد می‌گوید که شروع سال جدید اغلب زمانی است که انگیزه‌های روانی افزایش می‌یابد، زیرا هدف بسیاری از افراد ترک عادت های قدیمی و پذیرش اهداف جدید است.

“بسیاری از سیگاری ها از دورنمای تلاش برای ترک سیگار وحشت دارند، زیرا آنها انتظار دارند که این یک مبارزه باشد. آنها اغلب ناامیدی تلخ ناشی از تلاش برای ترک سیگار را تجربه کرده اند و چندین بار موفق نشده اند. بنابراین، سال نو می تواند این موارد اضافی را فراهم کند. انگیزه برای تلاش دوباره،” او می گوید.

آیا این واقع بینانه است که ترک سیگار را به عنوان یک راه حل تعیین کنیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سیگار را در ماه های اولیه سال جدید ترک می‌کنند، نسبت به کسانی که در زمان‌های دیگر در طول سال سیگار را ترک می‌کنند، موفق‌تر هستند. این تا حد زیادی به دلیل تقویت انگیزشی است که شروع سال جدید می تواند ایجاد کند. وضوح شما می تواند با پشتیبانی و راهنمایی پزشک عمومی یا داروساز محلی شما ترکیب شود.

هنگام شروع سفر خود به سمت ترک سیگار، تعیین اهداف کوچک و دست یافتنی می تواند مفید باشد. برای کمک به تعیین این اهداف، می توانید با پزشک عمومی محلی یا خدمات محلی ترک سیگار صحبت کنید.

چگونه سیگار را ترک کنیم: برنامه صرفه جویی در هزینه

دکتر Earim Chaudry، مدیر پزشکی، معتقد است که یک راه مفید برای حفظ اهداف غیرسیگاری خود در درازمدت، دانلود برنامه‌های صرفه‌جویی در هزینه است که نظارت می‌کند با نخریدن سیگار چقدر پس‌انداز می‌کنید. این می تواند برای برخی افراد هنگام ترک سیگار بسیار انگیزه بخش باشد.

جانبازان بدون دخانیات می گویند که مردم به دلایل مختلف تنباکو می کشند و بر اهمیت یادگیری دلیل استفاده از تنباکو در وهله اول تاکید می کنند. سپس، می توانید در مورد دلایلی که می خواهید سیگار را ترک کنید فکر کنید.

برخی از دلایلی که افراد سیگار می کشند عبارتند از:

  • تسکین استرس
  • فشار همسالان
  • موقعیت های اجتماعی
  • عادت داشتن.
  • درک اعتیاد

Smokefree توضیح می دهد که سیگار کشیدن به احتمال زیاد به اعتیاد تبدیل می شود زیرا سیگار حاوی نیکوتین است.

نیکوتین دارویی است که بر بسیاری از قسمت‌های بدن، از جمله مغز شما تأثیر می‌گذارد. با گذشت زمان، بدن و مغز شما به داشتن نیکوتین در آنها عادت می‌کنند. حدود 80 تا 90 درصد افرادی که به طور منظم سیگار می‌کشند، به نیکوتین معتاد هستند.

جانبازان بدون سیگار می گویند که نیکوتین در عرض 10 ثانیه پس از ورود به بدن به مغز شما می رسد، که مغز را وادار به ترشح آدرنالین و ایجاد وزوز می کند. اگرچه این عجله می تواند به سرعت از بین برود و باعث شود که دوباره هوس کنید.

هرچه مدت طولانی‌تری سیگار بکشید، تحمل بدن شما نسبت به نیکوتین بیشتر می‌شود، به این معنی که در نهایت برای تجربه آن وزوز اولیه نیاز به سیگار کشیدن بیشتری خواهید داشت.

مقابله با عقب نشینی

همچنین مهم است که از علائم احتمالی ترک آگاه باشید زیرا بدن شما با ترک سیگار سازگار می شود.

علائم ترک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احساس ناخوشی
  • تحریک پذیری
  • خواب آشفته
  • مشکل در تمرکز
  • ناتوانی در نشستن
  • به طور مداوم احساس در لبه بودن
  • کاهش ضربان قلب
  • افزایش اشتها
  • افزایش وزن

هوس و علائم ترک را می توان با کمک درمان جایگزین نیکوتین (NRT) کاهش داد. NRT به طور گسترده در داروخانه ها و مغازه ها در دسترس است. همچنین اگر در حال حاضر سیگار می‌کشید و می‌خواهید آن را ترک کنید، این دارو از طریق پزشک عمومی یا یک سرویس ترک سیگار NHS با نسخه در دسترس است. از طرف دیگر، پزشک عمومی یا خدمات NHS شما می‌تواند دارویی مانند بوپروپیون (Zyban) را تجویز کند که می‌تواند هوس را کاهش دهد. و در حالی که سیگارهای الکترونیکی در حال حاضر در NHS در دسترس نیستند، میزان موفقیت آنها در کمک به ترک سیگار بالاست و تخمین زده می شود که حداقل 95٪ ایمن تر از سیگار باشد.

در حالی که احتمال ترک موفقیت آمیز سیگار با جایگزین هایی مانند موارد فوق، افراد به میزان قابل توجهی بیشتر است، ترکیب این موارد با کمک یک مشاور متخصص ترک سیگار، شانس شما را برای ترک موفقیت آمیز همچنان ادامه می دهد. شما می توانید خود را به خدمات ترک سیگار رایگان NHS معرفی کنید.

دکتر چادری اضافه می کند که داشتن سرگرمی های جدید می تواند ترک را قابل کنترل تر کند.

“شرکت در فعالیت های جدید هم ذهن و هم بدن شما را مشغول می کند. این به شما کمک می کند تا زمانی که می خواهید سیگار بکشید روی چیز دیگری تمرکز کنید. یک مکان خوب برای هدایت انرژی خود به تناسب اندام و فعال نگه داشتن خود است. ورزش یا پیوستن به باشگاه او می‌گوید که می‌تواند یک سرگرمی عالی برای شروع باشد و به شما کمک کند احساس سلامتی بیشتری داشته باشید”.

چگونه عزیزان می توانند از فردی که می خواهد سیگار را در سال جاری ترک کند حمایت کنند؟

گرگوری می گوید باید سعی کنید دوستی را که به دنبال ترک است تشویق کنید تا در مورد یافتن راه حل دائمی برای اعتیاد خود اطلاعات بیشتری کسب کند. سپس می توانید پیشنهاد دهید که به شیوه ای علاقه مند و قابل قبول در کنار آنها باشید.

دکتر چادری می‌گوید همکاری می‌تواند برای کمک به یکی از عزیزانتان برای ترک سیگار کلیدی باشد، به خصوص اگر زمانی خودتان سیگار می‌کشیدید.

«اگر قبلاً سیگاری هستید، می‌توانید از تجربیات شخصی خود در مورد ترک سیگار استفاده کنید و نکاتی را با آنها در میان بگذارید، به شرط اینکه این چیزی باشد که کسی می‌خواهد».

“شما باید به مردم یادآوری کنید که چقدر به آنها افتخار می کنید، زیرا ترک می تواند یک سفر دشوار و گاهی اوقات تنهایی باشد. باید به آنها بگویید که در کنار آنها هستید و از آنها بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند”.

در صورت نیاز به کمک برای ترک سیگار از کجا می توانید حمایت پیدا کنید؟

دکتر چادری می‌گوید: «اگر به حمایت بیشتری نیاز دارید، حتماً خود را به یک کلینیک معرفی کنید یا با پزشک عمومی خود در مورد ارجاع صحبت کنید. همچنین می‌توانید یک گروه پشتیبانی محلی را در منطقه خود از طریق خط کمک ملی پیدا کنید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا