;
سبک زندگیمهارت های زندگی

تمیز کردن چربی های اجاق گاز با ترفندی ساده و بدون زحمت

تمیز کردن چربی های اجاق گاز: اجاق گاز یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه است که بدون آن زندگی مختل می شود چرا که وسیله ای مهم برای پخت غذا، تهیه چای و… است. اکثر اجاق گازها دارای قطعاتی هستند که برای تمیز کردن آسان می‌توان آن‌ها را به طور کامل جدا کرد.

هنگام تمیز کردن اجاق گاز، ابتدا باید تمام مشعل‌ها را خاموش کنید و اجازه دهید اجاق گاز کاملا خنک شود و سپس صفحه گاز، سرشعله و چدن ها را تمیز کنید، در این بخش از سبک زندگی مجله گفتنی راحت ترین روش های تمیزکردن سرشعله های گاز را آورده ایم، به خاطر داشته باشید تمیز کردن مکرر اجاق گاز به شما کمک می‌کند از تجمع مواد غذایی و لکه‌هایی که به سختی پاک می‌شوند، جلوگیری کنید.

مواد لازم برای تمیزکردن سرشعله های گاز

جوش شیرین

سرکه سفید

آب جوش

نحوه تمیزکردن سرشعله های گاز

درون ظرفی آب جوش را با مقداری جوش شیرین ترکیب کنید.
درون این محلول مقداری سرکه سفید بریزید.
سر شعله های گاز را درون محلول آب جوش و سرکه و جوش شیرین قرار دهید.
اجازه دهید سرشعله ها، نیم تا یک ساعت در محلول بمانند.
بعد از این مدت سرشعله ها را خارج کرده و بشویید.
با انجام این روش خواهید دید که سرشعله ها تمیز و براق می شوند.

5 روش ساده برای تمیزکردن سرشعله های گاز

صابون یک پاک کننده مناسب برای از بین بردن لکه‌های چرب و سخت است، سرشعله های گاز را به مدت چند ساعت درون محلول آب و صابون قرار دهید تا تمیز شوند و سپس بشویید.
سر شعله‌ها را درون یک ظرف گذاشته و مخلوط جوش شیرین و آبلیمو را روی آن بریزید و پس از گذشت چند ساعت می‌توانید سر شعله را بشویید.
مقداری جوش شیرین را در مقداری آب حل کرده و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید برای تمیز کردن سر شعله گاز مورد استفاده قرار دهید.
اگر لکه‌های باقی مانده روی گاز قدیمی هستند و به این راحتی‌ها نمی‌توانید از دست آن‌ها خلاص شوید، از آمونیاک برای تمیز کردن سر شعله گاز استفاده کنید. هنگام استفاده از آمونیاک تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید.
می توانید یک پاک کننده چربی زدا را بر روی سرشعله های گاز اسپری کنید و به مدت یک ساعت بگذارید به همان حالت بماند، سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

برایتان جالب خواهد بود

بهترین ترفندهای دانه کردن انار برای شب یلدا و مهمانی

عکس های بهترین دیزاین سفره شب یلدا برای عروس+ عکس

با همکار زیرآب زن در محیط کار چه کنیم+ راهکارهای جالب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 12 =

دکمه بازگشت به بالا