;
گوناگون

کاملترین بیوگرافی پاول دورف مالک تلگرام: سیر تا پیاز زندگی پاول دورف که نمی دانید!

پاول دورف مالک تلگرام متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴ در روسیه است. فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان شناسی از دانشگاه سن پترزبورگ می باشد که تاسیس سایت پیگاه داده برای دانشجویان به تاسیس بزرگترین پلتفرم اجتماعی جهان رسید. او با ۱۷۸ سانتی متر قد ۷۴ کیلوگرم وزن دارد و به صورت حرفه ای بدنسازی کار می کند.  با بخش گوناگون مجله گفتنی همراه باشید.

خانواده و اصالت پاول دورف مالک تلگرام

پاوِل والِریویچ دورُف روز ۱۸ مهر ۱۳۶۳ در شهر لنینگراد (سن پترزبورگ کنونی) روسیه به عنوان فرزند دوم در خانواده ای فرهیخته به دنیا آمده است. پدربزرگ اش «سیمیون پتروویچ» پیاده نظام ستاد ۶۵ روسیه بود که در جنگ جهانی دوم هم حضور داشت و نشان ستاره سرخ جنگی را دریافت کرده است.

پدرش «دکتر والری دورف» دکترای علوم زبان شناسی و نویسنده بسیاری از مقالات دانشگاهی است و از سال ۱۹۹۲ رئیس گروه زبان شناسی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ بوده است. مادرش البینا الکساندرونا دوروا تحصیل کرده دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ بوده و در کار تجارت است و تنها یک برادر دارد.

پاول دورف مالک تلگرام3

برادر باسواد

نیکولای دورف برادر پاول مهندس کامپیوتر و ریاضیدان است. او برنده مسابقات چند رشته بین المللی در ریاضیات و علوم رایانه است، پاول نیز همسوی برادرش علاقه زیادی به تکنولوژی و کامپیوتر دارد.

بخاطر شغل پدرش در کودکی به شهر تورین ایتالیا نقل مکان کردند و پاول تحصیلات ابتدایی خود را در تورین آغاز نمود اما کمی بعد همراه خانواده به روسیه بازگشتند.

او در کشور خود به ادامه تحصیل پرداخت بعد از ۴ سال تحصیل در مقطع متوسطه، به مدرسه ریاضی فیزیک دیمیتری فادف در دانشگاه دولتی سن پترزبورگ رفت. پس از اینکه دبیرستان را با نمرات عالی به پایان رساند سال ۲۰۰۲ شروع به تحصیل در رشته علوم زبان در دانشکده فلسفه دانشگاه دولتی سن پترزبورگ نمود.

پاول دورف مالک تلگرام4

راه اندازی وب سایت

در طول تحصیل در دانشگاه نخست وب سایت durov را که پایگاه داده ای برای موارد آموزشی دانشجویان علوم انسانی بود، راه اندازی نمود. در این زمان ایده طراحی پلتفرمی برای برقراری ارتباط مجازی بین دانشجویان دانشگاه سن پترزبورگ نظر او را به خود جلب کرد. از این جهت وب سایت spbgu را برای ایجاد ارتباط بین دانشجویان دانشگاه راه اندازی کرد.

تاسیس VK

سال ۲۰۰۶ پس از ملاقاتی که با همکلاسی سابقش «ویاچسلاو میریلاشویلی» داشت او فیس بوک را به دورف نشان داد. پس از آن این دو دوست به همراه لو بینزوموویچ لویف و برادر بزرگتر دورف، نیکولای تصمیم به ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید روسی گرفتند

سپتامبر ۲۰۰۶ زمانی که دورف ۲۲ ساله بود شبکه اجتماعی ویکونتاکت (که بعدا به VK تغییر نام داد) الهام گرفته از فیسبوک را راه اندازی کردند. این شبکه خیلی زود در میان شهروندان روسیه به محبوبیت دست یافت.

پاول دورف مالک تلگرام2

رد درخواست دولت روسیه

سال ۲۰۱۱ زمانی که دولت روسیه خواستار حذف صفحات سیاستی مخالفان پس از انتخابات دوما روسیه در سال ۲۰۱۱ از VK شد اما پاول این درخواست را رد کرد.

او حتی وب سایت خود را برای گذاشتن پست های بیشتر در هر صفحه ای ارتقا داد. بعد از این ماجرا گروهی از ماموران امنیتی و مسلح روسیه به دم در آپارتمان وی در سن پترزبورگ رفتند.

آنها هر چه به در کوبیدند و با تلفن دروف تماس گرفتند او علی رغم حضور در خانه در را باز نکرد تا اینکه سرانجام ماموران پس از یک ساعت آنجا را ترک کردند.

فروش سهام وی کی

پس از تنش با دولت، سرمایه گذاران وابسته به کرملین سعی در تصاحب سهام وی کردند. تا اینکه پاول در سال ۲۰۱۳ بر خلاف تمایلش ۱۲ درصد سهام شرکت را فروخت و شرکت خریدار بنام Mail. ru به مرور زمان تمام سهامی VK را خرید و امروز تنها مالک این شبکه است.

پاول ۱۶ آوریل ۲۰۱۴ به طور علنی از ارائه اطلاعات شخصی معترضان اوکراینی به آژانس های امنیتی روسیه و مسدود کردن صفحه الکسی ناوالنی خودداری نمود.

در عوض دستورات صادره را در صفحه VK خود پست کرد و ادعا کرد که این درخواست ها غیرقانونی است. تا اینکه سهام داران جدید وابسته به دولت ولادیمیر پوتین با استناد به استعفانامه وی، پاول دروف را در ۲۱ آوریل ۲۰۱۴ به طور رسمی از VK اخراج کردند.

او سپس کشورش را به دلیل عدم سازگاری با کسب و کارهای اینترنتی، برای همیشه ترک و به آلمان رفت و عنوان کرد در حال حاضر هیچ برنامه ای برای بازگشت ندارد.

پاول دورف مالک تلگرام1

تاسیس تلگرام

در سال ۲۰۱۳ یکسال قبل خروج از کشور روسیه به همراه برادر و تعدادی از کارمندان وفادار خود با سرمایه حاصل از فروش VK در شهر نیویورک شروع به نوشتن برنامه پنهانی خود بنام تلگرام کرد.

تا آخر سال ۲۰۱۳ نسخه iOS و اندروید تلگرام رو منتشر شد و برای رمز گشایی کدهای آن جایز ۲۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته است. پس از استقبال اولیه مناسب بری در امان بودن از گزند دولتی به دبی نقل مکان نمود.

ماه اول شروع تلگرام ۱۰۰ هزار کاربر، یک سال بعد ۱۵ میلیون نفر، سپس به ۵۰ میلیون کاربر رسید، در سال ۲۰۱۶ جمعیت فعال تلگرام ۱۰۰ میلیون نفر را رد کرد این پیام رسان در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال تلگرام به ۵۰۰ میلیون نفر در ماه رسید و سال ۲۰۲۴ کاربران ماهانه فعال این اپلیکیشن پیام‌ رسان نزدیک به یک میلیارد نفر شد. بیشترین محبوبیت را در بین کشورهای ایران، مالزی، روسیه، هند، ایتالیا، اسپانیا و عربستان دارد.

راه اندازی ارز TON

پاول دورف ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد که در تلاش برای کسب درآمد از موفقیت روزافزون تلگرام، ارز رمزنگاری شده “Gram” و پلتفرمی شبکه باز تلگرام و به اختصار “TON” را راه اندازی کرده است.

او برای این کار در مجموع ۱٫۷ میلیارد دلار از سرمایه گذاران جمع آوری نمود. با این حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آن را به این دلیل که گرام قوانین تامین مالی ایالات متحده را دور زده و باید پول را به سرمایه گذاران برگرداند، متوقف کرد.

بنابراین می ۲۰۲۰ تلگرام به طور رسمی از این پروژه کناره گیری کرد ولی این به معنی پایان کار پروژه نبود و TON توسط نزدیکان پاول به حیات خود ادامه داد. حالا تن کوین با حمایت پاول جزو ۱۰ ارز برتر کریپتوکارنسی بوده و یکی از آینده دار ترین دارایی دیجیتال می باشد.

تابعیت دریای کارائیب

پاول دورف از ترس امنیت جانی و مالی خود بهار سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار به صندوق جزیره سنت کیتس و نویس در دریای کارائیب اقدام به دریافت تابعیت این کشور نمود. او سال ۲۰۱۴ همزمان با خروج از روسیه شهروند این کشور جزیره ای شد.

پس از آن به همراه برادرش به عنوان شهروندان سنت کیتس و نویس و تیم برنامه نویسی شان همچون خانه به دوشان به سراسر جهان سفر کردند.

او معمولا بیشتر از چند ماه در یک کشور نمی ماند و از زمان خروجش از روسیه در برلین، لندن و سنگاپور اقامت داشته و هم اکنون ساکن دبی امارات می باشد. با اینکه از اقامت در این کشور رضایت دارد اما به محض تغییر قوانین حوزه اینترنت این کشور آماده تغییر مکان خود است. همینطور طبق گزارش روزنامه رسمی دولت فرانسه، دورف در ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد.

دورام مدرسه پاول دورف مالک تلگرام

پاول از ۱۱ سالگی به واسطه برادر بزرگش به برنامه نویسی و تکنولوژی علاقمند بود و شروع به یادگیری آن کرد و به سرعت در این علم پیشرفت کرد. او از این مهارت خود برای تغییر عکس صفحه اصلی کامپیوترهای مدرسه به منظور اذیت معلمانش استفاده میکرد.

دانشجوی برتر

در طول تحصیل در دانشگاه یکی از بهترین دانشجویان با سطح هوشی بالا بود و بواسطه نبوغ خود بارها مقام هایی را در المپیادهای زبان شناسی، برنامه نویسی و طراحی بدست آورد. او بورسیه دولت فدراسیون روسیه و رئیس جمهور فدراسیون روسیه را در اختیار داشت و سه بار برنده جایزه نوآوری Potanin شده بود.

دین و مذهب پاول دورف مالک تلگرام

او معمولاً در مورد عقاید شخصی و مذهبی خود صحبت نمی کند اما اغلب دیدگاه های لیبرالی دارد و به آزادی بیان و حریم خصوصی اهمیت زیادی می دهد. این دیدگاه ها ممکن است با برخی از عقاید مذهبی سازگار نباشد. وی همچنین در دانشکده نظامی دانشگاه خود مواردی چون تبلیغات و پروپاگاندا و جنگ روانی را آموزش دیده است.

ازدواج و فرزندان پاول دورف مالک تلگرام

به دلایل امنیتی و تحت فشار نگرفتن، هیچ وقت در مورد روابط شخصی خود حرف نزده اس، اما سایت های روسی از Daria Bondarenko به عنوان همسر او نام می برند.

حقایق جالب درباره پاول دورف مالک تلگرام

دورف خود را فردی آزادی خواه، تتوتتال (کسی که از خوردن نوشیدنی های الکی پرهیز می کند) و گیاهخوار معرفی می کند. او ادعا می کند که سبک زندگی زاهدانه دارد و آزادی از دارایی های شخصی را ترویج می کند

وی برای تولد بیست و هفتمین سالگرد تولدش در سال ۲۰۱۱، یک میلیون دلار به بنیاد ویکی مدیا، که بنیان گذار و رئیس افتخاری آن، جیمی ولز، همکار آزادی خواهش است، اهدا کرد. سال ۲۰۱۲ مانیفست هایی را منتشر کرد که توسط مفسران به عنوان آزادی خواه توصیف می شد و ایده های او در مورد بهبود روسیه را شرح می داد.

مسلط به ۸ زبان

دورف قادر است به ۸ زبان زنده دنیا، روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، لاتین و فارسی صحبت کند.

عدم علاقه به مصاحبه

علاقه ای به مصاحبه کردن ندارد و ترجیح می دهد به طور مستقیم و از طریق پست های خود در کانال و و بسایت تلگرام با مخاطبانش در تماس باشد.

کسانی با وی تعامل داشته اند بیشتر او را فردی سرد و گوشه گیر توصیف کرده اند. گفته اند هنگامی که ایده ای به ذهنش می رسد تا مدت ها با آن درگیر است و شبانه روز بر روی اجرای کردن آن کار می کند.

از اینکه زیر نظر رسانه های رسمی باشد خوشش نمی آید و از آنها فراری است. برای عدم جلب توجه پوشیدن لباس های سیاه و غیرتجملی را ترجیح می دهد و نگاهش را از دوربین ها می دزدد اما در تعامل با مردم خیلی اجتماعی رفتار می کند.

عدم تمایل به ملک و املاک

اگر متوجه شوم که تلگرام به منابع بیشتری احتیاج دارد، با کمال میل سرمایه گذاری های بیشتری در آن انجام خواهم داد زیرا آدمی هستم که ترجیح می دهد هیچ ملک و دارایی ای نداشته باشد.

پاول دورف به عنوان مارک زاکربرگ روسیه نامیده می شود

آگوست ۲۰۱۴ تسوط مجله Nordic Business Report به عنوان متعهدترین رهبر اروپای شمالی زیر ۳۰ سال انتخاب شد.
سال ۲۰۱۷ به نمایندگی از فنلاند به مجمع جهانی اقتصاد (WEF) رهبران جوان جهانی پیوست.
۲۱ ژوئن ۲۰۲۸ اتحادیه روزنامه نگاران قزاقستان جایزه ای را به دورف «به خاطر موضع اصولی اش علیه سانسور و دخالت دولت ها در مکاتبات آنلاین رایگان شهروندان» اعطا کرد.
سال ۲۰۱۸ مجله فورچون، دورف را در فهرست «۴۰ شخص زیر ۴۰ سال» خود قرار داد، که یک رتبه بندی سالانه از تأثیرگذارترین افراد جوان در تجارت است.
فوریه ۲۰۲۳ توسط Arabian Business به عنوان قدرتمندترین کارآفرین دبی معرفی شد.
ثروت
طبق به گزارش مجله فوربس، وضعیت مالی پاول دورف از سال ۲۰۱۶ همواره رو به رشد بوده است.

او در رتبه بندی ۲۰۰ ثروتمند روسی در سال ۲۰۱۶ با داشتن ۶۰۰ میلیون دلار جایگاه صد و سی و پنجم را بدست آورد و تا سال ۲۰۲۰ با ثروتی معادل ۳٫۴ میلیارد دلار به جایگاه سی ام ارتقا یافت.

سال ۲۰۲۳ با دارایی خالص ۱۱٫۵ میلیارد دلار در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفت.

وی را تا سپتامبر ۲۰۲۳ صد و چهل و هشتمین فرد ثروتمند جهان بود و سال ۲۰۲۴ ارزش خالص دارایی اش ۱۵٫۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چیزهایی که پاول دورف مالک تلگرام مصرف نمی کند

می گوید مدت زیادی است قند، گوشت و فست فود مصرف نکرده، نوشیدنی های انرژی زا، چای و قهوه نمی نوشد.

از نیکوتین و الکل روی گردان است و تلویزیون هم تماشا نمی کند.

از طرفداران مکتب لیبرتاریسم (اختیارگرا) در حوزه سیاسی و اقتصادی است این دیدگاه او در عدم تمایلش به همکاری با سازمان های دولتی کاملا مشهود است. او معتقد است هیچ شخص یا ساختاری حق نقض مالکیت خصوصی یا اطلاعات شخصی افراد را ندارد.

 پاول دورف مالک تلگرام نئوی روسی

او همیشه در عکس ها لباس سیاه بر تن دارد و گفته می شود اینکار وی نوعی ادای احترام به شخصیت نئو در فیلم ماتریکس است؛ به همین خاطر به او لقب نئوی روسی داده اند.

رگ اوکراینی پاول دورف مالک تلگرام

مارس ۲۰۲۲، دورف نوشت که از طرف مادرم، من اصالتا اهل کیف اوکراین هستم. نام خانوادگی مادرم پیش از ازدواج “ایواننکو” یک نام خانوادگی اوکراینی است و تا به امروز ما اقوام زیادی در اوکراین داریم.

فرزندان بیولوژیکی پاول دورف مالک تلگرام

۱۵ سال پیش یکی از دوستانم به من مراجعه کرد و با درخواستی عجیب گفت که او و همسرش به دلیل مشکل ناباروری نمی توانند بچه دار شوند. آنها از من خواست در یک کلینیک اسپرم اهدا کنم تا بچه دار شوند.

رئیس کلینیک به من گفت که اسپرم های اهدایی باکیفیت کم است و وظیفه ی مدنی من ایجاب می کند که اسپرم بیشتری برای کمک به زوج های نابارور به صورت ناشناس اهدا کنم. تا سال ۲۰۲۴ فعالیت های اهدایی ام به بیش از ۱۰۰ زوج در ۱۲ کشور کمک کرد تا صاحب فرزند شوند.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 19 =

دکمه بازگشت به بالا