;
فرهنگ و هنرهنرمندان

فاطمه مسعودی فر بازیگر خوش رنگ و لعاب سینمای ایران+ زندگی خصوصی و عکس های مدلی!

فاطمه مسعودی‌فر (زادهٔ ۵ اسفند ۱۳۷۴ در تبریز) بازیگر ایرانی است. او اولین بازی خود در فیلم بلند را با فیلم پوست (۱۳۹۷) تجربه کرد که برای آن نامزد جایزهٔ حافظ شد. او بیشتر برای بازی در نقش سارای گرجی در مجموعهٔ عاشقانه-تاریخی جیران (۱۴۰۰) شناخته شده‌است.

فاطمه مسعودی فر یکی از بازیگران ایرانی است که در ابتدا در زمینه ی تئاتر و سپس در صدا و سیما به ایفای نقش پرداخته است. این چهره با حضور در فیلم “پوست” به شهرت رسیده است. در ادامه فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان با بیوگرافی کامل این بازیگر آشنا می شویم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بازیگر نقش وهب در مختارنامه پسر واقعی کارگردانه!+ عکس های پدر و پسر!

خلاصه بیوگرافی فاطمه مسعودی فر

نام: فاطمه مسعودی فر

تاریخ تولد: نامشخص

محل تولد: تبریز

تحصیلات: فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی

پیشه یا فعالیت: بازیگر

سالهای فعالیت : 1398 – تاکنون

فاطمه مسعودی فر5

زندگی و حرفه

فاطمه مسعودی‌فر در سال ۱۳۷۴ در تبریز متولد شد. او در دانشگاه تبریز در رشتهٔ ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و همان زمان به اجرای نمایشنامه‌هایی در دانشگاه پرداخت.

اولین تجربهٔ بازیگری مسعودی‌فر با بازی در فیلم پوست (۱۳۹۷) به کارگردانی بهرام و بهمن ارک رقم خورد؛ فیلمی که اولین بار در جشنوارهٔ فیلم فجر اکران شد. او پس از اینکه یکی از کارگردانان اجرای او را در یک تئاتر دید، برای این نقش انتخاب شد. مسعودی‌فر پس از آن در مجموعهٔ تاریخی جیران در نقش همسر سیاوش ظاهر شد. او فعالیت‌های تئاتر را هم در کنار بازیگری در سینما، انجام می‌دهد.

خانواده فاطمه مسعودی فر

فاطمه مسعودی فر به عنوان تک فرزند در شهر تبریز به دنیا آمده است، پدرش تحصیلکرده رشته علوم انسانی و استاد دانشگاه این رشته بود که چندین سال پیش فوت کرده است.

فاطمه مسعودی فر6

تحصیلات فاطمه مسعودی فر

فاطمه مسعودی فر یکی از بازیگران موفق در حرفه ی تئاتر و بازیگری است. وی فارغ التحصیل رشته ی ادبیات انگلیسی می باشد که اصالتا اهل تبریز است. فاطمه مسعودی فر در ابتدا از سال 1394 بازیگری را در تئاتر آغاز کرده و در سال 1398 وارد حرفه ی بازیگری در صدا و سیما شده است.

اولین تجربه ی حرفه ای فاطمه مسعودی فر در صدا و سیما، با هنرنمایی در فیلم “پوست” به کارگردانی بهرام و بهمن ارک (کارگردانی مشترک دو برادر) آغاز شد. از بازیگران مورد علاقه ی فاطمه مسعودی فر می توان به لیلا حاتمی و ساره بیات اشاره کرد.

شروع با ئاتر

بصورت جدی اولین بار در سال ۱۳۹۴ وقتی ۲۰ ساله بود با تئاتر در دانشگاه شروع کرد. خودش می گوید در کنار رشته اصلی خودم برخی ترم ها واحدهایی در مورد بازیگری و نمایشنامه داشتم و تئاترهای انگلیسی در دانشگاه اجرا می کردیم.

فاطمه مسعودی فر4

نقل مکان به تهران

بعد از بازی در فیلم «پوست» در سال ۱۳۹۸ برای زندگی و ادامه فعالیت هنری از تبریز به تهران نقل مکان کردم و حالا با مادرم اینجا زندگی می کنم.

فیلم پوست اولین کار حرفه ای فاطمه مسعودی فر

فاطمه مسعودی فر نحوه ی انتخاب خود برای حضور در فیلم پوست را این گونه بیان کرد: یکی از دوستانم تئاتری در آموزشگاه شکلک بر روی صحنه داشت که یکی از بازیگران خانوم مریض شد. او از من درخواست کرد که به جای آن بازیگر بروم. در یکی از نمایش ها آقای بهمن ارک و وحید فرشی نمایش من را پسندیدند و منجر به آشنایی ما شد.

فاطمه مسعودی فر در فیلم پوست در نقش دختری به نام مارال به ایفای نقش می پردازد. فیلم«پوست» در قسمت سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت.

محتوای فیلم دیدنی و جذاب پوست مربوط به پسری به نام ” آراز” است.این پسر عاشق دختری مسیحی به نام مارال می شود. مادر آراز با ازدواج آن ها مخالف بوده و طلسمی برای ازدواج نکرن آن ها می نویسد و مارال با فرد دیگری ازدواج می کند.

این پسردر ابتدا به سحر و جادو معتقد نیست اما حرف و حدیث های اطرافیان و ازدواج مارال با فرد دیگر او را به شک می اندازد. از طرفی دیگر هم مادر آراز به دلیل ارتباط با اجنه ها اذیت می شود.

فاطمه مسعودی فر3
آراز بخاطر اذیت شدن مادرش و کساد های ایجاد شده در کسب و کارش برای حل کردن مشکلات به سراغ اساتید طب می رود. پس از پیگیری های فراوان آراز استادی را پیدا می کند که در زمینه ی جن نیز مهارت دارد و می پذیرد که مادر او را درمان کند.

استاد طب برای بهتر شدن حال مادر، دو آینه که نماد خیر و شر هستند را به آراز می دهد تا آن ها را در جنگلی دفن کند. جن های مکار، در جسم مارال نفوذ می کنند و مانع دفن آینه ها توسط آراز می شوند زیرا دفن آینه ها موجب جدایی بیشتر میان آراز و مارال خواهند شد. بعد از این ماجرا و دفن نکردن آینه ها حال مادر آراز بدتر می شود.

درنتیجه آراز تصمیمی قطعی می گیرد که به سراغ مارال برود و با او صحبت کند و از او بخواهد که آینه ها را در جنگل دفن کند. مارال نیز با وجود علاقه ای که به آراز دارد این کار را انجام می دهد و حال مادر او بهبود می یابد.

با این حال نه تنها علاقه و محبت میان مارال و آراز از بین نرفت بلکه بیشتر هم شد.

فاطمه مسعودی فر1

فاطمه مسعودی فر درباره ی نقش خود در فیلم «پوست» در مصاحبه ای بیان کرد: ” این اولین تجربه ی سینمایی من بود؛ خیلی خوشحالم که با این تیم اولین تجربه ام را آغاز کردم.

همچنین، لوکیشن های فیلم برای من درس های بزرگی در بر داشت و لذت بخش بود.” این چهره، در خصوص سختی های نقش مارال اظهار کرد: در طول فیلم برداری آقای بهمن ارک حساسیت های زیادی به نقش من داشت و مدام به من گوشزد می کرد که زمان آن فرا رسیده که از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را کنی و آن را از دست ندهید.

برای تصمیمات کاریم، برادران ارک و جواد قامتی چه بر روی صحنه و چه در تمرینات کمک بسیاری به من کردند و من در زندگی ام مدیون این سه نفر هستم. وی همچنین گفته است؛ می خواهد برای زندگی کردن از تبریز به تهران بیاید و ترکیبی از ادبیات و هنر را دنبال کند.

آرزو و هدف او در سینما، در راضی بودن از خودش خلاصه می شود و تعداد فیلم هایی که در آن ها حضور داشته، اهمیتی ندارد.

شهرت با جیران

شهرت فراگیر فاطمه مسعودی فر با سریال عاشقانه و تاریخی «جیران» از پلتفرم فیلیمو در سال ۱۴۰۱ با نقش «سارای گرجی» شروع شد. در این مجموعه بهرام رادان،، امیرحسین فتحی، پریناز ایزدیار، مهدی پاکدل و ستاره پسیانی نیز حضور داشتند

ابتدای حضورم در سینما با یک شانس بود که برایم پیش آمد، شاید من بر اثر یک تصادف و شانس وارد سینما شدم اما اینکه بتوانم در این عرصه با شانس و تصادف به کارم ادامه دهم ممکن نیست. پس بدون شک باید در این مسیر چیزهای زیادی یاد گرفته و تجربیات فراوانی را پشت سر بگذارم.

فاطمه مسعودی فر2
فاطمه مسعودی فر در سریال جیران در نقش سارای گرجی

فیلم دیدن به اجبار

پدرم وقتی ۵ سالم بود به اجبار گفت باید بشینی و فیلم «بر باد رفته» از ویکتور فلملینگ را ببینی، آن زمان برای من بعنوان یک کودک کسل کننده بود اما بعدش فیلم «دکتر ژیواگو» و «پانته آ» را دیدم تا رسیدم به اینجا. در سینما و تلویزیون ایران طرفدار بازی و فیلم های ساره بیات در فیلم اتاق تاریک و لیلا حاتمی در فیلم رگ خواب است.

بازیگری برای من مرز مشخصی ندارد، نمی توانم بگویم که دنبال یک آرزوی مشخص هستم، بازیگری انتهای مشخصی ندارد که بگویم آن نقطه همه چیز تمام میشود. به کمال رسیدن در بازیگری راه بسیار طولانی است که من در ابتدای آن قرار دارم.

بازیگری در سینما هرسال برای تو اتفاق تازه‌ای به همراه دارد، باید سال به سال رشد کرد تا بتوان به این راه ادامه داد پس نمی‌توانم نقطه پایانی برای آن متصور شوم.

تلفیق ادبیات با هنر و سینما

دوست دارم زندگی آینده ام یک تلفیقی از ادبیات و هنر باشد، ادبیات یعنی هنر نوشتن و سینما یعنی خلق کردن یک اتفاق و روایت کردنش در تصویر و تلفیق کردن این دو، دقیقا آن چیزی است که دوست دارم به سمتش بروم.

خطرناک بودن سینما

امیدوارم تو پروژه هایی قرار بگیرم که آدم های سالمی باشند، خیلی شنیدم که سینما خطرناک است، اما معتقدم هر جوری که خودش رفتار کند باهاش رفتار می شود.

ازدواج فاطمه مسعودی فر

فاطمه مسعودی فر هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.

تسلط به زبان های خارجی

به خاطر تحصیل در رشته زبان انگلیسی، تجربه کار روی ترجمه چند کتاب از فارسی به انگلیسی را دارد و زبان فرانسه را هم تا حدودی متوجه می شود.

هدف بازیگری

هدف ته ندارد و مقصد هیچ وقت وجود ندارد، تو برای سال بعد یک مقصد داری و برای سال دیگه یک مقصد دیگری هست و همیشه میخوای بری بالا و بالاتر. دوست دارم وقتی ۵۰ ساله دیگر به خودم و کارنامه ام نگاه می کنم به جایی رسیده باشم که از خودم و درون خودم راضی باشم نه اینکه به تعداد فیلم هایی که کار کردم فکر کنم.

اگر از مامانم بپرسید؛ ویدیوی هایی که از من دارد، همیشه جلوی آینه نشستم و دارم با خودم حرف میزنم یا با خودم در حال بازی هستم. با خودم می نشستم بازی می کردم که من یک آدم دیگرم، حتی بعنوان یک شوهر، خودم می شدم یک مرد و عروسکم می شد زنم و می بردمش خرید.

کارهای سینمایی

سالعنواننقشکارگردان
۱۳۹۸پوستمارالبهمن ارک و بهرام ارک
۱۴۰۲آپاراتچیترلانقربانعلی طاهرفر
نامشخصرقص دلفینحدیثعلیرضا امینی

نمایش خانگی

سالعنواننقشکارگردانپلتفرم
۱۴۰۰جیرانسارای گرجیحسن فتحیفیلیمو
۱۴۰۲–۱۴۰۳شب‌های مافیا: زودیاکخودشمحمدرضا رضاییانفیلیمو
۱۴۰۳زخم کاری ۳انسیهمحمد حسین مهدویانفیلیمو

تئاتر

سالعنواننقش
۱۳۹۴خانهٔ برناردا آلباآنگوستیاس
۱۳۹۴سوء تفاهمماریا
۱۳۹۵زمستان ۶۶نویسندهٔ زن
۱۳۹۶زنی که تابستان گذشته وارد شدسارا
۱۳۹۷مرگ فروشندهلیندا لومان
۱۳۹۷پدرلورا

جوایز و نامزدی‌ها

جایزهسالدسته‌بندیکار نامزد شدهنتیجه
جایزهٔ حافظ۱۴۰۰بهترین بازیگر زن سینماپوستنامزدشده
۱۴۰۲بهترین بازیگر زن درام تلویزیونیجیراننامزدشده

 

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا