;
فرهنگ و هنرهنرمندان

معتاد شدن اردشیر رستمی بازیگر نقش شهریار که باور نمی کنید!+ ویدئو و عکس

معتاد شدن اردشیر رستمی: روایت عجیب اردشیر رستمی از 5 سال گرفتار شدن در دام اعتیاد در اواخر دهه هفتاد در گفتگو با علی ضیا در برنامه «باضیا». آن لحظه باعث شد اعتیادم را ترک کنم. با بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان مجله گفتنی همراه باشید.

معتاد شدن اردشیر رستمی

اردشیر رستمی (زادهٔ 26 مرداد 1349) کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر ایرانی است. رستمی به عنوان بازیگر با بازی در سریال شهریار به شهرت رسید. در پیشهٔ بازیگری، به عنوان دوران جوانی شهریار در مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی، در نارنجی‌پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی، لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان نیز نقش داشته‌ است.

این را هم ببینید: خاطره فقر اردشیر رستمی: ماجرای تحقیرش توسط فامیل!+ عکس همسر و پسرش

حقایق جالب درباره اردشیر رستمی

اردشیر رستمی متولد ۱۳۴۹ در تبریز، بازیگر شاعر و نویسنده است.

او فارغ التحصیل معادل لیسانس رشته تئاتر و سینما می باشد که در کنار بازیگری بیشتر جنبه هنری او در نقاشی ، مجسمه سازی و شعر و ادبیات نمود بیشتری دارد.

از دوم ابتدایی با کتاب «آهوی گردن دراز» به خواندن علاقمند شد و کم کم با بزرگ شدن کتاب های صمد بهرنگی را خواند.

بعدا کتاب های مشهور نویسندگانی چون گابریل گارسیا و براتراند راسل دنیای پیرامونش را تغییر دارد.

سال ۱۳۵۹ بعد از انقلاب در ۱۰ سالگی از تبریز به تهران مهاجرت کردیم ، من محله های تهران را با شعرهای استاد شهریار شناختم بخاطر وضعیت بد خانواده مدتی با فروختن بستنی و بساط دستفروشی گذران می کرد.

از ۱۶ – ۱۷ سالگی شروع به نوشتن کرد اما می گوید خیلی بد بودند و اینقد خوندم و خوندم تا تاثیرات این خواندن از من بیرون ریخت و نوشته هام شکل گرفت.

از سال ۱۳۷۳ وقتی ۲۴ ساله بودم در زمینه کاریکاتور شروع به کار کردم که یکی از طراحی هام در یکی از مجلات چاپ شد.

کسی را نداشتم که به او نشان بدهم چون با آن آدم ها قطع رابطه کرده بودم ، تقریبا دو سه نفر از خانوادم دوربرم بودند که خب آنها خوشحال شدند.

اولین بار در سال ۱۳۷۹ کتاب «دیگه دودزده» را از طریق نشر فرهنگ کاوش منتشر کرد.

ایشان سپس کتاب «تیله ها» سال ۸۳ ، «شب هزار و دوم» سال ۸۴ ادامه یافت و تاکنون ۲۵ جلد در قالب کتاب و تصویرسازی تقویم از او به چاپ رسیده است.

سال ۱۳۸۴ در ۳۵ سالگی از طریق حبیب رضایی برای بازی در نقش جوانی شهریار ، شاعر تبریزی دعوت شد و بعد از چند ماه قبول کرد در این سریال بازی کند.

گرچه این سریال توسط تلویزیون ۵۰ دقیقه سانسور شد اما پخش آن در سال ۸۶ به شدت اردشیر را به شهرت رساند.

آقای رستمی در سال ۱۳۹۰ با فیلم نارنجی پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد سینما شد و سال ۹۴ هم در فیلم لانتوری بازی کرد.

اردشیر رستمی اواسط دهه ۷۰ با همسرش شهلا پیرجانی آشنا و در نهایت ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک فرزند پسر بنام آردوش متولد ۱۳۸۰ می باشد.

اردشیر سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۳ ساله بود از طریق دوست صمیمی اش آذرخش به خانه بهزاد فراهانی بازیگر نام آشنا رفت و به مدت پنج سال با آنها زندگی کرد.

بهزاد فراهانی از اردشیر بعنوان فرزند خوانده در کنار شقایق، گلشیفته و آذرخش یاد می کند.

قبل از این‌که بازیگری را تجربه کند، کاریکاتورهایش در نشریات مختلف چاپ می‌شد و در این زمینه هم تبحر خود را نشان داده بود. آثار کاریکاتور، تصویرگری و نقاشی او در کتاب‌های دیگ دودزده، تیله‌ها، شب هزار و دوم، شهروند خط صفر، اناری‌ها، آفتاب مهتاب: قصه‌های پریان از سرزمین کره، گؤی اوزو داش ساخلاماز، به شیوهٔ همهٔ مادران‌ام، یاغیشلی نغمه، تلنگر، اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته‌ها و کشکول تحت ویندوز چاپ شده است.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اردشیر رستمی به جمشید مشایخی بازیگر بزرگ توهین کرد که اعتراض به فیلم کثیف دخترها فریاد نمی زنند کرد لعنت به اردشیر رستمی عملی بوده مردک معتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =

دکمه بازگشت به بالا