;
گوناگون

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز که فکرش رو هم نمی کردی!

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز: فلفل سبز خواص زیادی برای بدن دارد و یکی از جالب‌ترین فواید این فلفل، کاهش دردهای قاعدگی است. این فلفل سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون‌های بدن نیز مفید است. در این مقاله از بخش گوناگون می‌توانید با  درمان دردهای زنانه با فلفل سبز آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز

مصرف فلفل سبز در دوران قاعدگی درست مثل یک مسکن طبیعی درد را کاهش می‌دهد و به کاهش دل پیچه و دردهای شکمی در این دوران کمک می‌کند. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص فلفل سبز در دردهای قاعدگی اشاره شده است.

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز2

 کاهش انتقال سیگنال‌های درد به مغز

در فلفل سبز ماده‌ای به نام کاپسایسین وجود دارد که موجب تحریک پایانه‌های اعصاب و کاهش انتقال سیگنال‌های درد به مغز می‌شود. از همین رو مصرف فلفل می‌تواند در تسکین دردهای قاعدگی موثر باشد.

تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز: فلفل سبز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و به افزایش جذب آهن و تامین مواد ضروری بدن کمک می‌کند. مصرف فلفل سبز مانع ضعف بدن در دوران قاعدگی می شود و به افزایش توان جسمانی بدن کم کمک می‌کند.

تقویت رحم و تخمدان

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز: یکی دیگر از فواید فلفل سبز تقویت رحم و تخمدان است. مطالعات انجام شده در مورد خواص فلفل سبز در دردهای قاعدگی نشان می‌دهد که مصرف این فلفل موجب جلوگیری از بروز عفونت‌های رحمی و واژینال می‌شود و با افزایش خونرسانی به رحم، به بهبود عملکرد آن و همچنین کاهش درد در دوران قاعدگی کمک می‌کند.

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز1

 تنظیم هورمون‌های بدن

یکی از رایج‌ترین دلایل دردهای شدید در دوران قاعدگی، به هم ریختن تعادل هورمون‌های بدن است. در بسیاری از خانم‌ها کاهش مقدار پتاسیم بدن موجب به هم ریختن تعادل هورمون‌ها می‌شود. فلفل سبز سرشار از پتاسیم است و مصرف آن موجب متعادل شدن هورمون‌ها و کاهش دردهای قاعدگی می‌شود.

تامین ویتامین B6

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف ویتامین B به خصوص ویتامین B6 قبل از شروع قاعدگی می‌تواند علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد و به کاهش دردها و علائم عصبی و فشارهای دوران قاعدگی کمک کند.

در واقع زمانی که در طول ماه از فلفل سبز استفاده می‌کنید، بخش زیادی از ویتامین B6 مورد نیاز بدن شما تامین می‌شود و از همین رو با مشکلات و دردهای کمتری در دوران پریودی روبه رو خواهید شد. جالب است بدانید که B6 به تنظیم خلق و خو و کاهش فشارهای عصبی و اضطراب در دوران قاعدگی نیز کمک می‌کند.

 تامین کلسیم مورد نیاز بدن

درمان دردهای زنانه با فلفل سبز: یکی دیگر از مواد معدنی ضروری برای کاهش دردهای قاعدگی، کلسیم است. در فلفل سبز مقدار زیادی کلسیم وجود دارد که به تسکین دردهای قاعدگی و بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد، افرادی که در طول ماه از مواد غذایی سرشار از کلسیم استفاده می‌کنند، در زمان قاعدگی با دردهای کمتری مواجه می‌شوند و ناراحتی کمتری را تجربه می‌کنند.

 جلوگیری از یبوست

بسیاری از خانم‌ها در دوران قاعدگی به یبوست مبتلا می‌شوند و این موضوع موجب تشدید دردهای قاعدگی می‌شود. فلفل سبز سرشار از فیبر است و از همین رو مصرف آن به بهبود حرکات روده و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند و از این راه مانع دردهای شکم در دوران قاعدگی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا