;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

کاهش وزن و رفع اضطراب با این نوشیدنی شگفت انگیز!

دمنوش به لیمو: با شنیدن به لیمو ممکن است برخی فکر کنند که این خوراکی نوعی از مرکبات است. اما به لیمو یک گیاه دارویی محسوب می‌شود که امروزه مخصوصا دمنوش و چای آن کاربردهای فراوانی دارد. در طب سنتی به خواص به لیمو اشاره‌های فراوانی می‌شود و توصیه می‌کنند که این گیاه مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده بدونی: پیشگیری و درمان کیست تخمدان با طب سنتی

به لیمو چیست؟

همانطور که گفتیم به لیمو یک درختچه آفتاب دوست است که برگ‌های خشک شده‌ی آن را مثل چای دم می‌کنند. مقدار کمی روغن در ترکیبات این گیاه وجود دارد و همین موضوع باعث انتقال رایحه لیمو به مشام شما می‌شود. همین استشمام عطر به لیمو است که می‌تواند اثرات آرمش‌بخشی آن را به شما منتقل کند و با تاثیر روی سیستم عصبی مرکزی باعث بهبود خلق‌وخو می‌شود. شاید بتوان گفت آرامش‌بخش بودن از مهم‌ترین خواص به لیمو به حساب می‌آید.

دمنوش به لیمو 2

این هم مفیده: درمان یبوست و پاکسازی روده با ۵ میوه‌‌ی خوشمزه!!

خواص دمنوش به لیمو

برگ‌های به لیمو ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و تاثیرات مثبتی بر سلامت بدن می‌گذارد. شاید بتوان خواص بسیاری برای دمنوش به لیمو عنوان کرد، ولی 2 خاصیت بسیار مهم این دمنوش کاهش وزن و رفع اضطراب می باشد.

کاهش وزن با به لیمو

در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شد مشخص شد که ترکیب دمنوش به لیمو و دمنوش گل ختمی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. در این مطالعه، که روی ۵۴ خانم دارای اضافه وزن انجام شد، مشخص شد که مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم عصاره‌ی این دو گیاه به صورت روزانه باعث افزایش چشمگیر احساس سیری، کاهش اشتها و کاهش مصرف غذا شده بود. این افراد علاوه بر کاهش وزن، کاهش فشار خون و سطح چربی خون را هم تجربه کردند. پس می‌توان گفت برای استفاده از خواص به لیمو برای لاغری فقط باید مصرف دمنوش آن را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

رفع اضطراب و کاهش استرس

به لیمو تاثیر مستقیمی روی سطح هورمون‌ها در بدن دارد و می‌تواند مشکلاتی مثل اضطراب را کاهش دهد. پس می‌توان گفت  خواص به لیمو علاوه بر بهبود خواب، کاهش استرس مزمن است که می‌تواند به صورت غیرمستقیم بر افزایش کیفیت خواب تاثیر داشته باشد. جالب است بدانید که قرن‌ها در طب سنتی مناطق مختلف جهان از این گیاه برای کاهش بی‌خوابی و به عنوان داروی خواب‌آور استفاده می‌شده و همچنان با همین هدف از آن استفاده می‌شود.

دمنوش به لیمو

روش تهیه دمنوش به لیمو:

  • یک قاشق چایخوری برگ خشک شده یا دو قاشق چای‌خوری برگ تازه را در آب داغ دم کنید.
  • اجازه دهد ۱۵ دقیقه دم بکشد.
  • در صورت تمایل قبل از مصرف یک قاشق عسل اضافه کنید تا طعم شیرین بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا