;
گوناگون

هانیه رستمیان و راز‌هایی از زندگی دختر تیرانداز ایرانی که نمی دانید!+ عکس های جدیدش

هانیه رستمیان ملی‌پوش تیراندازی ایران در هفتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله مقدماتی تپانچه ۲۵ متر رقابت کرد. او در پایان بخش دقت و سرعت با مجموع امتیاز ۵۸۸.۱۸ در رده سوم ایستاد و فینالیست شد. فینال این مسابقه قرار است فردا شنبه ساعت ۱۱:۰۰ برگزار شود.

جایگاه هانیه رستمیان به این شکل بود که او بخش دقت را با ۲۹۲.۹ امتیاز در رده ششم قرار داشت. در این مرحله ۴۰ تیرانداز حضور داشتند که در پایان بخش دقت و سرعت تکلیف فینالیست‌ها مشخص شد.

بد نیست بدانید که رستمیان پیش از این در ماده تپانچه ۱۰ متر المپیک پاریس به فینال نرسید و بیست و دوم شده بود. رستمیان پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو به عنوان اولین ورزشکار ایرانی سهمیه المپیک پاریس را در ماده ۲۵ متر کسب کرده بود.

در ادامه بخش گوناگون بیوگرافی هانیه رستمیان را بخوانید و با زندگینامه هانیه رستمیان دارنده اولین مدال تاریخ تیراندازی تپانچه بانوان ایران اشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: خبر خوش: توکن همستر کامبت به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان اضافه شد!

بیوگرافی هانیه رستمیان قهرمان زن المپیک ایران

هانیه رستمیان2

 

هانیه رستمیان متولد ۲۰ شهریور ۱۳۷۷ در ساری و عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران است.

این ورزشکار، پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ نیز بود. هانیه رستمیان اولین سهمیه ورزش ایران برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ را به دست آورده است.

هانیه رستمیان در مسابقات قهرمانی جهانی مصر با قرارگرفتن، رده پنجم تپانچه ۲۵ متر به عنوان اولین ایرانی سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را گرفت.

این ورزشکار زن جوان از ۱۲سالگی تیراندازی را شروع کرد و بعد از دو سال اولین مدال آسیایی خود را به دست آورد. او رکورددار نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است. در مسابقات قهرمانی جهان هند ۲۰۱۹ با کسب مدال برنز، نخستین مدال تاریخ بانوان تپانچه را گرفت و تاریخ ساز شد.

هانیه رستمیان و خانواده نظامی

هانیه رستمیان4
هانیه رستمیان و پدرش

گفته است که مدت زمانی را به خاطر شغل پدرش برای زندگی به بندرعباس رفته است و آن‌جا تیراندازی را شروع می‌کند. پس از مدت سه سال زندگی در بندرعباس آنها به تهران برمی‌گردند.

هانیه رستمیان به واسطه شغل پدرش که نظامی است با تیراندازی آشنا می‌شود و فعالیت در این رشته را آغاز می‌کند. او در این‌رابطه گفته است: «برای شروع فعالیت حرفه‌ای من در رشته تیراندازی پدرم مشوق من بود، اما در کل خانواده‌ام نقش اصلی را داشتند و همیشه همراهم بودند.»

تحصیلات هانیه رستمیان چیست؟

هانیه رستمیان در رشته تربیت بدنی دانشگاه الزهرا تحصیل کرده است.

هانیه رستمیان3

 

هانیه رستمیان در المپیک توکیو

این ورزشکار ایرانی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست سومین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر زنان) را برای ایران به دست بیآورد.

از دیگر افتخارات رستمیان این است که او مقام هفتم را در مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۰ کسب کرده است و توانسته سهمیه المپیک تابستانی توکیو را در فینال مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ به‌دست آورد.

 

لازم به ذکر است تیم ملی تیراندازی زنان ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته با ۶ سهمیه راهی المپیک شد. در حال حاضر رستمیان تنها تیرانداز ایرانی است که رنکینگ زیر ۱۰ جهان و بهترین رنکینگ را در بین تیراندازان ایرانی در اختیار دارد.

این بانوی جوان که حالا به مرحله فینال المپیک پاریس راه یافته، شنبه ساعت ۱۱ برای امتحان کردن شانسش در کسب مدال تلاش می‌کند.
قابل توجه است که، تیراندازی ایران در المپیک پاریس چهار سهمیه دارد. هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، فاطمه امینی و شرمینه چهل امیرانی در تفنگ بادی و محمد بیرانوند در تراپ سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا