;
فرهنگ و هنرهنرمندان

امیلیا کلارک به دلیل سکته مغزی بخش هایی از مغز خود را از دست داده

سکته مغزی امیلیا کلارک: امیلیا کلارک پس از دو آنوریسم در حین فیلمبرداری «بازی تاج و تخت» در سال 2011 و 2013، بخش هایی از مغزش را از دست داده است.

در این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی درباره بیماری او صحبت خواهیم کرد.

 

داغ و تازه: بروس ویلیس: بازیگر معروف هالیوود زبان پریشی و فراموشی گرفته است!

 

سکته مغزی امیلیا کلارک

سکته مغزی امیلیا کلارک_امیلیا کلارک با لباس حریر

همچنین بخوانید: همه آن چه باید درباره اسپین آف های بازی تاج و تخت بدانید+تاریخ پخش سریال خانه اژدها

کلارک در جریان حضور اخیر در «صبح یکشنبه بی‌بی‌سی وان» در مورد تأثیراتی که هر دو آنوریسم روی مغزش گذاشته بود، صحبت کرد، پس از آن که در ابتدا در مقاله‌ای که در سال 2019 برای نیویورک تایمز نوشت، درباره تجربیات آسیب‌زا صحبت کرد.

کلارک گفت خودش شگفت زده است که حال می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد، زیرا مقداری از مغز او از بین رفته و غیرقابل استفاده است.

او فاش کرد که متعجب است هنوز می تواند صحبت کند و زندگی عادی داشته باشد، زیرا مغز او تحت تأثیر سکته مغزی قرار گرفته و اساساً گم شده است.

“من در اقلیت واقعاً، واقعاً بسیار کوچکی از مردم هستم که می توانند از این جان سالم به در ببرند. چیزهای زیادی گم شده است!” کلارک توضیح داد: “چون سکته مغزی، اساساً، به محض اینکه به قسمتی از مغز شما برای یک ثانیه خون نرسد، از بین رفته است”.

کلارک اولین سکته مغزی خود را در سال 2011 پس از پارگی آنوریسم در مغزش تجربه کرد. خوشبختانه اطرافیانش سریع عمل کردند و او به سرعت تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت.

کلارک در مقاله خود در سال 2019 به یاد آورد که پس از اولین عمل جراحی مغز خود در ICU از خواب بیدار شد که نتوانست نام خود را به خاطر بیاورد و قادر به برقراری ارتباط نبود. او به دلیل ضربه ای که مغزش متحمل شده بود از آفازی رنج می برد.

او به یاد می آورد که از پزشکان خواسته بود اجازه دهند او بمیرد زیرا نمی دانست چگونه بدون برقراری ارتباط و کار رویایی خود به عنوان یک بازیگر ادامه می دهد و نوشت: “شغل من – تمام رویای من برای زندگی من – بر زبان متمرکز است. بدون آن، من گم شده بودم.”

کلارک می ترسید که به دلیل تشخیص آفازی پس از خارج شدن از اولین عمل جراحی مغزش، دیگر نتواند عمل کند. خوشبختانه او بهبود یافت و توانست در نقش دنریس تارگرین به «بازی تاج و تخت» بازگردد.

سکته مغزی امیلیا کلارک_دنریس تارگرین

یک هفته بعد، کلارک از آفازی خود بهبود یافت و توانست به کار در « بازی تاج و تخت » بازگردد. دو سال بعد، او تحت یک عمل جراحی دوم قرار گرفت تا از شر آنوریسم دیگری که در مغزش رشد کرده بود خلاص شود، آنوریسمی که هنوز ترکیده نشده بود اما در حال رسیدن به آن نقطه بود.

کلارک پس از انجام دو عمل جراحی مغزی آسیب زا، یک موسسه خیریه به نام SameYou با هدف کمک به بازماندگان سکته مغزی و آسیب های مغزی در تمام جنبه های زندگی خود ایجاد کرد.

وب سایت این خیریه ماموریت خود را کمک به “تغییر نحوه حمایت از بازماندگان آسیب مغزی و عزیزانشان از طریق خدمات بازیابی عاطفی، روانی و شناختی” ذکر می کند زیرا این سفر پس از ترک بیمارستان به پایان نمی رسد بلکه در خانه ادامه می یابد.

کلارک در حال حاضر در نقش نینا، زن جوانی که به دنبال شهرت به‌عنوان وسیله‌ای برای فرار از شرایط زندگی‌اش است، در تخیل مجدد آنتون چخوف از نمایشنامه « مرغ دریایی » توسط آنیا ریس بازی می‌کند.

 

لینک های مرتبط:

حمله تند بیلی آیلیش به ممنوعیت سقط جنین: این از امبرهرد و جانی دپ مهم تر است!

سلبریتی های مجرد: 7 زن مشهور که باور نمی کنید مجرد باشند

تاریخ اکران و بازیگران فیلم آواتار دو: حضور کیت وینسلت در سری جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا