;
فرهنگ و هنرموسیقی

حمله تند بیلی آیلیش به ممنوعیت سقط جنین: این از امبرهرد و جانی دپ مهم تر است!

انتقاد بیلی آیلیش از ممنوعیت سقط جنین: بی‌بی‌سی نیوز گزارش می‌دهد بیلی آیلیش، که جوان‌ترین خواننده تاریخ در جشنواره 50 ساله گلستونبری در انگلیس شد، از مجموعه خود برای اعتراض به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای پایان دادن به حق قانونی سقط جنین استفاده کرد.

او از شهرت خود برای اعتراض اجتماعی و انتقاد به سیاست های ایالت متحده بهره برد که به باور او این سیاست ها زن ستیزانه هستند.

 

در این بخش از فرهنگ و هنر به صورت اجمالی لغو حق سقط جنین و صحبت های بیلی آیلیش در این باره را بررسی می کنیم. با وب سایت گفتنی همرا باشید.

 

انتقاد بیلی آیلیش از ممنوعیت سقط جنین

داغ و تازه: بروس ویلیس: بازیگر معروف هالیوود زبان پریشی و فراموشی گرفته است!

انتقاد بیلی آیلیش از ممنوعیت سقط جنین- بیلی آیلیش با استایل مو و لباس سبز

همچنین بخوانید:عجیب ترین شروط پیش از ازدواج در میان سلبریتی ها

این ستاره 20 ساله پاپ از استیج نمادین Pyramid Stage گفت: «امروز یک روز واقعاً تاریک برای زنان در ایالات متحده است». او افزود: “من فقط این را می‌گویم زیرا نمی توانم بیش از این تحمل کنم که به آن فکر کنم.”

بیلی در ادامه آهنگ «قدرت تو» را در مورد مردان مسن‌تر که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، به همه افراد آسیب دیده تقدیم کرد.

لغو حق قانونی سقط جنین در آمریکا از چه قرار است؟

روز جمعه، دادگاه عالی ایالات متحده یک حکم 50 ساله معروف به Roe v. Wade را که حقوق سقط جنین در سراسر کشور را برای زنان تضمین می کرد، لغو کرد. این تصمیم به این معنی است که میلیون‌ها زن در سراسر ایالات متحده حق قانونی خود را برای سقط جنین از دست خواهند داد زیرا ایالت‌ها می‌توانند قوانین خود را در مورد آن وضع کنند.

بسیاری از فعالان حقوق زنان در آمریکا معتقدند این قانون به ضرر زنان رنگین پوست و فقیر تمام خواهد شد، چون هزینه کافی برای سقط جنین نخواهند داشت و این از سیاست های افزایش جمعیت و کنترل بدن کارگران به عنوان نیروی کار محسوب می شود که باید با آن مقابله کرد.

بیلی آیلیش می گوید: از پرداختن به موضوع جانی دپ و امبر هرد دست بردارید!

اوایل این ماه، بیلی آیلیش جهان برای اولین بار آهنگ جدیدی با عنوان “TV” را در کنسرت منچستر اجرا کرد و متن زیر را در بر داشت: “اینترنت با تماشای ستارگان فیلم در حال محاکمه وحشی شده است(اشاره به محاکمه جانی دپ و امبر هرد)  در حالی که Roe v را واژگون و لغو می کنند!”

او بعداً در مصاحبه‌ای که در همان روز با حکم دادگاه عالی ایالات متحده منتشر شد، به مجله آنلاین NME گفت: «من با شنیدن این خبر دردناک در حالت افسردگی بودم، حقوق خودم را نسبت به بدنم از دست دادم و سپس به اینترنت رفتم و مردم نظر خود را در مورد این محاکمه [جانی دپ- امبر هرد ] ارائه می دهند. “چه کسی به این چیزهای مسخره اهمیت می دهد؟ زنان حقوق بدن خود را از دست می دهند و روی بدن خود کنترلی ندارند، پس چرا از دادگاه طلاق سلبریتی ها صحبت می کنیم؟ چه کسی بد می کند؟ اینترنت گاهی اوقات من را آزار می دهد.»

این فقط بیلی آیلیش نیست که در مورد واژگونی Roe v Wade صحبت کرد. چندین سلبریتی دیگر مانند تیلور سویفت، پادما لاکشمی، آریانا دبوز، کیم کارداشیان و پاتریشیا آرکت نظر خود را در مورد همین موضوع بیان کردند.

لینک های مرتبط:

6 سلبریتی مشهور که از خالکوبی خود پشیمان هستند!!!

خانم مارول کیست؟ درباره اولین ابرقهرمان زن آسیایی مارول بدانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا