;
فرهنگ و هنرسینما

پاچینکو یعنی چه و چرا باید سریال کره ای پاچینکو را ببینید؟

سریال کره ای پاچینکو با بازیگران درخشان و داستانی باشکوه به عنوان بهترین درام رتبه بندی شده است. این سریال که در در اپل تی وی پلاس پخش شد با اقبال گسترده ای در سراسر دنیا مواجه شده و به دلیل سیر عاشقانه خود در یک مقطع تاریخی مهم مورد توجه همه قرار گرفته است.

شاید برایتان سوال باشد که پاچینکو چه معنایی دارد و داستان سریال درباره چیست؟ عنوان سریال استعاره ای از یک تبعیض علیه کره ای ها در دهه های 80 میلادی است که توضیح خواهیم داد.

 

در این قسمت از فرهنگ و هنر به خلاصه داستان و معنی اسم سریال و هر آن چه که باید بدانید، اشاره می کنیم. پس تا اخر مطلب را در گفتنی بخوانید.

 

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

سریال کره ای پاچینکو: زندگی در آن روزها

داستان یک ملوان

اغراق نیست اگر بگوییم 100 سال گذشته یک دوره آشفتگی در کره بوده است. “پاچینکو” یک درام در مورد پیامبری است که در آن تاریخ طولانی زندگی می کند. این دراماتیزه شدن -که از رمانی به همین نام نوشته لی مین جین اقتباس شده است- صرفاً به یک دوره ختم نمی شود، بلکه داستان یک انسان را از کودکی تا پیری به تصویر می کشد. از دوره استعمار ژاپن تا سال 1980، می توانید ببینید که چگونه زندگی یک فرد با توجه به زمان تغییر می‌کند . نیمه اول و نیمه دوم بر حسب مرور زمان تقسیم می شود و جوان و پیر متفاوت ظاهر می شوند.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کره ای که با دیدنشان عاشق سینمای کره خواهید شد

پاچینکو: نتیجه تبعیض

Pachinko یک بازی قمار ژاپنی است که در آن تیله‌ها در دستگاهی قرار می‌گیرند و هنگام تطبیق جفت‌های عکس، برای برنده شدن پول باز می‌گردند. اگرچه این صنعت پر پیچ و خم است، اما نقش مهمی در اقتصاد ژاپن دارد. در ظاهر، فقط یک بازی قمار به نظر می رسد، اما در واقع، پاچینکو “محصول تبعیض” است.

این شغلی است که کره ای های زینیچی (کره ای های زینیچی نسل دوم و سوم مهاجرانی هستند که در ژاپن متولد شده اند. آن ها در صحبت های روزمره خود از ژاپنی استفاده می کنند ، حتی در بین خودشان. بنابراین از آنجا که بیشتر کره ای های زینیچی کره ای را به عنوان زبان دوم خود یاد می گیرند ، آنها تمایل دارند آن را با لهجه سنگین ژاپنی صحبت کنند. به این تنوع گفتاری زبان کره ای Zainichi گفته می شود) که در کشورهای دیگر شناخته شده نیستند و شغل مناسبی ندارند به راحتی می توانند به آن دست پیدا کنند. با این حال، به دلیل ماهیت بسیار سوداگرانه آن، هرکسی که در این زمینه کار می کند همیشه باید از نظر اخلاقی مورد سؤال قرار گیرد. چنین سوء ظن و تبعیض ممکن است اجتناب ناپذیر باشد زیرا ما در ژاپن کره ای هستیم، نه صرفاً به این دلیل که تجارت پاچینکو را انجام می دهیم و این بسیار شبیه به دیدگاه های منفی کاراکتر سئونجا_ بازیگر کیم مین ها_ در سریال پاچینکو از ژاپن و ایالات متحده است.

همانطور که پاچینکو یک قمار با سرنوشت نامعلوم است، زندگی کره ای ها در آن زمان ژاپن نیز باید چنین بوده باشد. از طریق کلمه «پاچینکو»، هنرمند به طور استعاری زندگی همه یا خردمندانی را به تصویر می‌کشد که ممکن است یک ثروت بادآورده غیرمنتظره را تجربه کنند یا هر چه دارند از دست بدهند.

همچنین از این جهت معنادار است که در اپل تی‌وی پلاس در میان سرویس‌های متعدد OTT منتشر می‌شود. در میان سیل خدمات OTT، Netflix بخش بزرگی از سهم بازار خدمات OTT داخلی را به خود اختصاص داده است.

نوامبر گذشته، اولین کار اصلی کره ای Apple TV Plus منتشر شد. بازیگر لی سون گیون که در فیلم انگل ظاهر شد و کیم جی وون کارگردان فیلم های “من شیطان را دیدم” و “جاسوسی” با هم آشنا شدند و توجه زیادی را به خود جلب کردند، اما پس از اکران، عدم پاسخگویی وجود داشت بر این اساس، توجه بر این است که آیا “Pachinko” می تواند به عنوان یک نیروی محرکه در افزایش نرخ اشتراک Apple TV Plus نقش داشته باشد یا نه.

100 میلیارد وون هزینه تولید؟

قاطعانه نمی توانیم در مورد هزینه تولید صحبت کنیم. وقتی درباره “پاچینکو” جستجو می کنید، هزینه تولید 100 میلیارد وون همیشه با هم جمع می‌شود. مشخص نیست که واقعا 100 میلیارد وون هزینه داشته است یا خیر، اما گفته می شود که هر قسمت بیش از 10 میلیارد وون هزینه داشته است، بنابراین انتظار می رود بیش از 100 میلیارد وون برای تکمیل 8 قسمت باشد. گفته می‌شود که سرویس‌های استریم زیادی وجود داشتند که در مرحله تولید به دلیل هزینه هنگفت تولید ابراز نارضایتی کردند. خوشبختانه این درام با پشتیبانی فعال اپل توانست به پایان برسد. یون یئو جئونگ، هنگامی که از هزینه تولید 100 میلیارد وون پرسیدند، گفت: “من به پول دیگران و این که دیگر فیلم ها چقدر هزینه می کنند اهمیت نمی دهم. این که  چقدر هزینه تولید به من اختصاص می دهید مهم نیست. مهم این است که اثر تولید شده مردم را حیرت زده کند.

انتخاب بازیگران عالی در سریال کره ای پاچینکو

چهره جدید کیم مین ها

کیم مین ها در سریال کره ای پاچینکو

دلیل دیگری برای تماشای “پاچینکو”! اولین بازیگری که برای این سریال انتخاب شد، لی مین هو بود. همانطور که او انتخاب شد، با مهارت های بازیگری ثابت و هواداران جهانی، انتظارات برای دیدن درام حتی بیشتر شد. پس از آن، یون یئو جئونگ، بازیگر نقش مکمل زن که در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم Minari برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود، پیوست و تماشای پاچینکو طبیعی شد.

بازیگر کیم مین ها پس از حضور در فیلم “Call”، KBS2 “School 2017″، MBC “Prosecution Man and Woman” و درام تحت وب “اشکالی ندارد که بی اهمیت باشید”،با افتخار یک آزمون طولانی در مدت سه تا چهار ماهه را پشت سر گذاشت و برنده جایزه شد.حتی در تریلری که برای مدت کوتاهی منتشر شد، او مهارت های بازیگری پایداری را نشان داد و کنجکاوتر شد که چگونه شخصیت “Seonja” را  در پاچینکو هضم کند.

استقبال خوب از سریال

پاچینکو حتی قبل از اینکه به طور جدی منتشر شود با استقبال خوبی روبرو شده بود. به ویژه، بررسی های مثبت از خارج از کشور در حال سرازیر شدن بود. حتی در Rotten Tomatoes، یک سایت منتقد خارجی، امتیاز 100٪ را ثبت کرد و مورد تمجید بسیاری از منتقدان قرار گرفت. نه تنها این، بلکه نقدهایی درباره «یکی از بهترین فیلم‌های جدید ۲۰۲۲» و «کار فوق‌العاده عالی» نیز وجود دارد.

 

لینک های مرتبط:

موج هالیو + همه چیز درباره‌ی هالیو و ارتباط آن با کی پاپ را یاد بگیرید

محبوب ترین بازیگران زن کره ای سال 2022 – بخش اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =

دکمه بازگشت به بالا