;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیوگرافی امید آهنگر در 45 کنار همسرش نوشین خانی+ عکس و بیوگرافی

بیوگرافی امید آهنگر در نقش علی کوچولو یکی از برنامه های خاطره انگیز دهه شصت است. شخصیت اصلی این مجموعه پسرک خردسالی به نام علی (با بازی امید آهنگر) بود که پدرش به جبهه رفته بود و با مادرش (با بازی فرزانه کابلی)، در یک خانهٔ کوچک با حیاطی نُقلی زندگی می‌کرد.

این هم جالبه: ثروتمندترین بازیگران معروف ایرانی را می شناسید؟ معرفی 9 نفر اول

این سریال به شیوهٔ «فتوانیمیشن» ساخته شده بود؛ یعنی از شخصیت‌های اصلی داستان عکس گرفتند و تمامی عکس‌ها را بر روی تصاویر پس‌زمینه، که نقاشی هستند، قرار داده بودند.

امید آهنگر1

برنامه هایی که دهه شصت پخش می شدند بسیار پر بیننده بودند. کیفیت این آثار شاید به خوبی و تجهیزات کنونی نبود اما حال مردم را به خوبی تغییر می داد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی امید آهنگر در نقش علی کوچولو و تصاویر جدید از او را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی امید آهنگر در نقش علی کوچولو

امید آهنگر3

بیوگرافی امید آهنگر متولد ۳ مهر ۱۳۵۷ در تهران کارگردان و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. آهنگر فارغ التحصیل از هنرستان صدا و سیما و فارغ التحصیل رشته کارشناسی ادبیات دراماتیک از دانشگاه آزاد است. بیشتر او را با نام علی کوچولو از سریالی با همین نام در بین بچه های دهه ۶۰ شناخته می شود.

این مطلب هم جالبه: بیوگرافی مونا غمخوار بازیگر خردسال دهه شصت: 36 ساله و جذاب کنار شوهر کارگردان!

نام اصلی اش امید حاج اسمعیل آهنگر است و در یک خانواده کاملا هنرمند بدنیا آمده است. او پدرش رضا آهنگر که مدیر تولید بوده را در سال ۱۳۸۰ بدلیل تومور مغزی از دست داد و خواهرش آرام آهنگر و مادرش پوران مقدم نیز از فعالان عرصه طراح صحنه هستند، برادرش کاوه نیز بازیگر بود و در حال حاضر کارگردانی نیز می کند.

شروع بازیگری با علی کوچولو

امید آهنگر2

وقتی ۵ ساله بود توسط یکی از همکاران پدرش برای بازی در سریال علی کوچولو معرفی شد ، در سال ۱۳۶۲ این سریال رو بازی کرد و در همان زمان چهره او بشدت شناخته شد. نخستین تجربه سینمایی آهنگر فیلم تحفه ها به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم وحیدزاده در سال ۱۳۶۶ بود.

وضعیت ازدواج و همسر امید آهنگر

نوشین همسر امید آهنگر امید آهنگر و همسرش1

امید آهنگر با نوشین حسین خانی که او نیز از بازیگران نه چندان موفق ایران بود ازدواج کرده است و یک پسر به نام آرتین دارد، نقش اصلی همسرش در فیلم سام و نرگس، در نقش مکمل رضا گلزار سال ۷۹ بود. نوشین خانی متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر است.

همسر اول و طلاق

امید آهنگر سالها پیش ازدواج کرده بود و فرزندش آرتین حاصل ازدواج قبلی امید است. بازیگر نقش علی الان مهاجرت کرده است و همراه همسرش به فعالیت هنری می پردازد.

مهاجرت به هلند

امید آهنگر تا سال ۸۸ کم و بیش در فیلم و سریال های نه چندان معروفی بازی کرد اما بعد از آن مهاجرت کرد.

بیوگرافی امید آهنگر
بیوگرافی امید آهنگر

 

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. سلام،
    بزرگترین درسی که از این مقاله گرفتیم اینکه او دیگر علی کوچولو نیست، امید گنده هست….

  2. علی کوچولو حالا بزرگه
    همراه همسر رفته به هلند
    باشند سلامت هرجا که هستند علی قصه نخوری غصه شاد وپیروز باشی همراه فرزند ،🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا