;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بعد از 17 سال چه بر سر بازیگران سریال یانگوم آمد+ عکس ها

بازیگران سریال یانگوم یا سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) محصول کشور کره جنوبی بود که برای اولین بار سال ۲۰۰۳ از شبکه MBC به روی آنتن رفت.

کارگردان این سریال درام و خاطره انگیز را «لی بیونگ هون» (Lee Byung-hoon) و نویسندگی اش را «کیم یونگ هیون» (Kim Young-hyun) بر عهده دارند.

داستان سریال جواهری در قصر

سریال «جواهری در قصر» براساس ماجرای واقعی زنی ساخته شده که اولین و احتمالاً تنها زنی است که نامش در تاریخ به‌ عنوان پزشک خصوصی پادشاه ثبت شده ‌است.

ماجرا در زمان سلسله چوسان می‌ گذرد زمانی که جامعه مشخصاً سیستم طبقاتی دارد و سنت‌ های مردسالارانه بر آن حکم فرماست. این دوره از تاریخ هر چند از نظر اقتصادی در وضعیت مساعدی به سر می‌ برد اما به دلیل درگیری‌ های داخلی بر سر قدرت میان خانواده سلطنتی و دولت از ثبات سیاسی برخوردار نیست.

در میانه این کشمکش و هرج و مرج داستان زندگی دختری نقل می‌ شود که نه از طریق داشتن ارتباط با سران قدرت بلکه از طریق بخشندگی و برخورداری از روحیه شکست‌ ناپذیر قصد دارد لقب یانگ گوم (یانگوم) بزرگ را از جانب شخص پادشاه دریافت کند

پیشنهاد میشه ببینید: فصل دوم سریال آوای باران و نقش جدید الهام چرخنده!

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال جواهری در قصر (یانگوم)

اولین پخش در ایران

این سریال برای اولین بار در پاییر ۱۳۸۵ در ایران به روی آنتن رفت و تا پاییز ۱۳۸۶ با استقبال بی نظیری ادامه پیدا کرد و در شبکه تماشا بازپخش هم شد.

لی یونگ آئه (یانگوم)

لی یونگ آئه (یانگوم) بازیگر سریال جواهری در قصر

لی یونگ آئه (Lee Young-ae) متولد ۳۱ ژانویه ۱۹۷۱ در کره جنوبی، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته زبان آلمان از دانشگاه هانیانگ و فوق لیسانس و دکترای بازیگری از دانشگاه چونگ آنگ می باشد که ابتدا با مدلینگ شروع کرد.

از سال ۱۹۹۳ در ۲۳ سالگی با سریال همسر تو چه طور (How’s Your Husband) شروع کرد و شهرت خود را سال ۲۰۰۳ با سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) در نقش یانگوم به دست آورد. سال ۲۰۰۹ در ۳۸ سالگی با یک تاجر کره ای آمریکایی بنام Jeong Ho-young ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دو قولو است.

جی جین هی (افسر مین جانگو)

جی جین هی (افسر مین جانگو) بازیگر سریال جواهری در قصر

جی جین هی (Ji Jin-hee) متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۷۱ در کره جنوبی بازیگر است. از دانشگاه میونگجی در رشته طراحی بصری فارغ التحصیل شده و ابتدا با تبلیغات شروع کرد و سپس سال ۲۰۰۰ با سریال منشی زن (Female Secretary) وارد بازیگری شد.

سال ۲۰۱۰ با سریال دونگی (Dong Yi) به اوج شهرت دست یافت ئ علاوه بر بازیگری دستی در نوشتن و موسیقی فعالیت دارد و در سال ۲۰۰۴ با لی سی یون ازدواج کرد.

هونگ رینا (چوی گئوم)

عکس هونگ رینا (چوی گئوم) در اسامی بازیگران سریال جواهری در قصر

هونگ رینا (Hong Ri-na) متولد ۷ فوریه ۱۹۶۸ در کره جنوبی بازیگر است. از سال ۱۹۹۰ با سریال زندگی مادرم در لباس مبدل (My Mother’s Life in Disguise) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۳ با سریال جوهری در قصر (Jewel in the Palace) شناخته شد. ۱۷۰ سانتی متر قد و ۴۹ کیلوگرم وزن دارد و در زمینه رقص هم فعالیت دارد

من هو (پادشاه)

عکس من هو (پادشاه) در بیوگرافی بازیگران سریال جواهری در قصر

من هو (Im Ho) متولد ۲۷ ژانویه ۱۹۷۰ در کره جنوبی بازیگر است. از دانشگاه چونگ آنگ با مدرک لیسانس در رشته تئاتر و فیلم فارغ التحصیل شده که از سال ۱۹۹۴ با سریال به دلیل وجود تو (Due to Your Being) جلوی دوربین رفت.

سال ۱۹۹۸ با سریال جاده پادشاه بزرگ (The Great King’s Road) شناخته شد و سال ۲۰۱۰ با یونگ جی هی ازدواج کرده و صاحب دو فرزند است.

یانگ می کیونگ (بانو هن)

یانگ می کیونگ (بانو هن) در اسامی بازیگران سریال جواهری در قصر

یانگ می کیونگ (Yang Mi-kyung) متولد ۲۵ ژوئیه ۱۹۶۱ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل از دانشگاه ناکازکی بوده که از سال ۱۹۸۴ با فیلم بیوه (Widow) جلوی دوربین رفته و سال ۲۰۰۳ با سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) شناخته شد. علاوه بر بازیگری در زمیه مدلینگ و خوانندگی فعالیت دارد و سال ۱۹۸۸ با هیو سیانگ ریونگ ازدواج کرده و صاحب یک فرزند است

کیو می ری (بانو چوی)

کیو می ری (بانو چوی) سریال جواهری در قصر کیست

کیو می ری (Kyeon Mi-ri) متولد ۲۷ ژانویه ۱۹۶۵ در کره جنوبی بازیگر است.  در دانشگاه سجونگ در رشته رقص تحصیل کرد با رقص و مدلینگ فعالیت خود را شروع کرد و از سال ۱۹۸۵ با سریال سال چوسون_ پونگران ۵۰۰ (۵۰۰ Years of Joseon – Pungran) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۶ با سریال افسانه جومونگ(Jumong) در نقش ملکه به شهرت رسید .

به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی و ژاپنی تسلط دارد. یکبار ازدواج ناموفق داشته و برای بار دوم در سال ۱۹۹۸با تاجر لی هونگ هون ازدواج کرد و دو دختر و یک پسر دارد.

پارک چان هوا (پدر یانگوم)

پارک چان هوا (پدر یانگوم) در بیوگرافی بازیگران سریال جواهری در قصر (یانگوم)

پارک چان هوا (Park Chan-hwan) متولد ۸ ژوئیه ۱۹۵۷ در کره جنوبی بازیگر است. از سال ۱۹۹۳ با فیلم خیابان غربی (Weseuteon Aebinyu) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۹ با سریال رود خانه ماه (Dolahon Il Ji-Mae) دیده شد. ۱۷۴ سانتی متر قد و ۷۵ کیلوگرم وزن دارد.

کیم هیسون (پارک میونگ-یی)

کیم هیسون (پارک میونگ-یی) در عکس و بیوگرافی بازیگران سریال جواهری در قصر (یانگوم)

کیم هیسون (Kim Hyeseon) متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۹ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ تحصیل در دبیرستان هنر آنیانگ بوده با مدلینگ شروع کرد که از سال ۱۹۸۶ با فیلم دختر رقصنده (Dancing Daughter) جلوی دوربین رفت.

سال ۲۰۰۷ با سریال کلوپ همسران اول (First Wives’ Club) شناخته شد و دوبار ازدواج ناموفقی داشته و از ازدواج دومش یک پسر و یک دختر دارد.

ایم هیون سیک (پدر خوانده یانگوم)

نقش ایم هیون سیک (پدر خوانده یانگوم) در سریال جواهری در قصر

ایم هیون سیک (Im Hyun-sik) متولد ۳۱ دسامبر ۱۹۴۵ در کره جنوبی بازیگر است.

فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هانیانگ بوده که از سال ۱۹۷۱ با سریال بازرس ارشد (Chief Inspector) جلوی دوربین رفت و سال ۱۹۸۳ با سریال سه خانواده زیر سه سقف شناخته شد. سال ۱۹۷۸ با همسرش سییو دانگ یا ازدواج کرد که این ازدواج به جدایی ختم شد و ثمره این ازدواج سه فرزند است

گئوم بورا ( مادر خوانده یانگوم)

گئوم بورا (Geum Bo-ra) متولد ۲۱ فوریه ۱۹۶۱ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل از دبیرستان بوده که سال ۱۹۷۹ با فیلم باران در شب (The Rain at Night) جلوی دوربین رفت و با این فیلم درخشید و سپس سال ۱۹۸۳ در سریال بنیاد پادشاهی دیده شد. او ابتدا با یک تاجر ازدواج کرد ولی این ازدواج به جدایی ختم شد و صاحب سه پسر از این ازدواج است

پارک یون هی (لی یونگ سنگ)

پارک یون هی (لی یونگ سنگ) در سریال جواهری در قصر (یانگوم)

پارک یون هی (Park Eun-hye) متولد ۲۱ فوریه ۱۹۷۷ در کره جنوبی بازیگر است.

فارغ التحصیل از موُسسه هنر سئول بوده که از سال ۱۹۹۵ با سریال (LA Arirang) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۷ با سریال ایسان (Yi San) در نقش ملکه به شهرت رسید. در ۲۷ آوریل ۲۰۰۸ با کارآفرین کیم هان سوپ در هتل شیلا در سئول ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۱ دو پسر دوقلو به دنیا اورد ولی این ازدواج به جدایی ختم شد.

یو وون کی (بانو یونگ)

یو وون کی (بانو یونگ) سریال جواهری در قصر (یانگوم)

یو وون کی (Yeo Woon-kay) متولد ۲۵ فوریه ۱۹۴۰ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته ادبیات از دانشگاه کره جنوبی بوده که از سال ۱۹۷۲ با فیلم گل گرد (The Pollen Flower) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۷ با سریال جنگ پول (War of Money) شناخته شد

در نهایت سال ۲۰۰۹ در ۶۹ سالگی بر اثر بیماری سرطان ریوی در اینچئون کره جنوبی در گذشت.

پارک جونگ سو (پارک یونگ)

پارک جونگ سو (پارک یونگ) سریال جواهری در قصر (یانگوم)

پارک جونگ سو (Park Jung-soo) متولد ۱ ژوئن ۱۹۵۳ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه دوکسانگ بوده که فعالیت خود را با تئاتر شروع و از سال ۱۹۸۵ با سریال طلوع خورشید بر فراز تپه (Sun Rising Over the Hil) جلوی دوربین رفت.

سال ۱۹۹۳ با سریال عشق و خداحافظ (Love and Farewell) شناخته شد و در سال ۲۰۰۵، او زندگی نامه خود را با عنوان «زیبایی درونی پارک جونگ سو» منتشر کرد.

کیم یئو جین (جانگ دئوک)

کیم یئو جین (Kim Yeo-jin) متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۷۲ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات آلمانی از دانشگاه اوها بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ با فیلم دختران شب بیرون (Girls’ Night Out) آغاز کرد.

سال ۲۰۲۱ با سریال وینچزو (Vincenzo) در نقش وکیل فاسد به اوج شهرت رسید و در سال ۲۰۰۴ با همسرش، کارگردان کیم جین مین، ازدواج کرد. او همچنین برای سیاستمداران لیبرال رو مو هیون، مون جائه این و پارک وون سون کمپین تبلیغاتی کرده است.

پارک جونگ سوک (ملکه)

پارک جونگ سوک (Park Jung-sook) متولد ۴ فوریه ۱۹۷۰ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه سئول بوده که از سال ۲۰۰۳ با سریال دوران طلایی (The Maengs’ Golden Era) جلوی دوربین رفت.

در می ۲۰۱۲ با لی جه یونگ (نماینده مجلس کره جنوبی) ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک پسر است. ۱۷۱ سانتی متر قد و ۴۲ کیلوگرم وزن دارد و به موسیقی و تماشای فیلم علاقه مند است.

هان جی مین (شین بی)

هان جی مین (Han Ji-min) متولد ۵ نوامبر ۱۹۸۲ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته علوم اجتماعی از دانشگاه سئول بوده که از سال ۲۰۰۳ با سریال همه در (All In) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۷ با سریال ایسان (Yi San) به شهرت رسید. در ۹ فوریه ۲۰۲۳، هان ۱۰۰ میلیون روپیه برای کمک به زلزله ۲۰۲۳ ترکیه-سوریه از طریق یونیسف کره کمک کرد

لی سه ایون (یولی)

لی سه ایون (Lee Se-eun) متولد ۳۱ اوت ۱۹۸۰ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه مدیا سجونگ بوده که از سال ۲۰۰۰ با فیلم ساحل خونین (Bloody Beach) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۱۰ با سریال «پادشاه افسانه» به شهرت رسید. در سال ۲۰۱۵ با تاجری که سه سال از او کوچکتر است ازدواج کرد و صاحب دو فرزند است

ئوم یوشین (ملکه مادر)

ئوم یوشین (Eom Yoo-shin) متولد ۱۰ مارس ۱۹۵۱ در کره جنوبی بازیگر است. از سال ۱۹۷۷ با فیلم سالهای اولیه (The Early Years) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۵ با سریال نگران نباش (Don’t Worry) شناخته شد.

لی ایپ سائه (یانگرو)

لی ایپ سائه (Lee Ip Sae) متولد ۴ می ۱۹۷۹ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه دونگوک بوده که از سال ۱۹۸۹ با سریال ملکه اینهیون (In Hyeon-wanghu-ui Namja) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۷ با سریال ایسان (Yi San) دیده شد. ۱۶۴ سانتی متر قد و ۴۵ کیلوگرم وزن دارد.

چو کیونگ هوان (وزیر اوگیوم هو)

چو کیونگ هوان (وزیر اوگیوم هو) سریال جواهری در قصر (یانگوم)

چو کیونگ هوان (Jo Kyung-hwan) متولد ۲۱ مارس ۱۹۴۵ در کره جنوبی بازیگر است. فارغ التحصیل دانشگاه هانیانگ بوده که فعالیت خود را از ۱۹۷۱ با سریال محقق اصلی (Principal investigator) جلوی دوربین رفت و سال ۱۹۹۶با سریال عشق اول (First Love) شناخته شد. متاهل بوده و صاحب یک دختر بود که در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۲ در ۶۷ سالگی به علت سرطان کبد دار فانی را وداع گفت.

شین گوک (مشاور یونگ وون)

شین گوک (Shin-gook) متولد ۱۴ دسمبار ۱۹۴۷ در کره جنوبی بازیگر است.

فارغ التحصیل زبا ادبیات کره ای از دانشگاه سونگ کیونکوان بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۹ با تئاتر شروع کرد و سپس سال ۱۹۸۴ با سریال «درخت اوم درمیان برف» جلوی دوربین رفت. سال ۲۰۱۰ با سریال افسانه دونگی (Dong Yi) به شهرت رسید و متاهل بوده و صاحب دو پسر و یک دختر است.

پارک ئون سو (پزشک شین ایک پیل)

پارک ئون سو (Park Eun-soo) متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۴۷ در کره جنوبی بازیگر است. فعالیت خود را از سال ۱۹۸۰ با سریال دفتر خاطرات کشور شروع کرده و سال ۲۰۰۳ با سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) دیده شد. سال ۱۹۷۹ با موون یون هی ازدواج کرده است.

لی هی دو (پان سول چویی)

لی هی دو (Lee Hee-do) متولد ۱ اکتبر ۱۹۵۵ در کره جنوبی بازیگر است. فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و از سال ۱۹۹۲ با فیلم داستان ازدواج (Marriage Story) جلوی دوربین رفت و سال ۲۰۰۴ با سریال امپراطور دریا (Emperor of the Sea) به شهرت رسید.

جو جونگ ئون (بچگی یانگوم)

جو جونگ ئون (بچگی یانگوم) سریال جواهری در قصر (یانگوم)

جو جونگ ئون (Jo Jung-eun) متولد ۱۰ مارس ۱۹۹۶ در کره جنوبی بازیگر است. از سال ۲۰۰۳ با سریال جواهری در قصر (Jewel in the Palace) جلوی دوربین رفته و با اسامی بازیگران سریال جواهری در قصر مشهور شد.

برایتان جالب خواهد بود

دارا حیایی پسر خوش رنگ و لعاب امین حیایی+ عکس های خانواده

ارمیا قاسمی از مدلینگ تا بازیگری و خبر ازدواج!+ عکس های جذاب

عکس های جذاب و شخصی مون گا یونگ در سریال جومونگ 3+ بیوگرافی

باورت نمیشه رئیس موپالمو در جومونگ همچین دختر خفنی داره+عکس

بیاد ماندنی ترین سکانس سریال جومونگ+ 100 بار هم ببینی قدیمی نمیشه!

صورت بدون آرایش آرام جعفری کم از کره ای نداره+عکس

پارک مین یانگ بازیگر جذاب جومونگ 3+ عکس های خصوصی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا