;
فرهنگ و هنرهنرمندان

زمان پخش سریال رشید حرفه ای مشخص شد+ داستان و معرفی بازیگران

سریال رشید حرفه ای یکی از سریال های طنز ایرانی به تهیه‌کنندگی رسول هنرمند و اصغر مولایی در سال ۱۳۹۲ ساخته شد و در نوروز سال ۱۳۹۳ از تلویزیون پخش شد. این مجموعه که به قلم ساسان حبیبی به نگارش درآمده است، به‌زودی از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان، به شرح مختصری از داستان و زندگی برخی از بازیگران سریال رشید حرفه‌ ای خواهیم پرداخت. برای مطالعه جزئیات همراه مجله گفتنی باشید.

این هم جالبه: عاطفه پرستش بازیگر فیلم طلا و مس در 23 سالگی کجاست؟+ عکس

زمان پخش سریال رشید حرفه ای

سریال رشید حرفه ای از سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳، هرروز ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، می‌توانید تکرار آن را در ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ روز بعد تماشا کنید.

شبکه پخش کننده سریال رشید حرفه ای: آی‌فیلم
روزهای پخش سریال رشید حرفه ای: هرروز
ساعت پخش سریال رشید حرفه ای: ۱۶:۰۰
ساعت بازپخش سریال رشید حرفه ای: در ساعات ۰۰:۰۰، ۰۸:۰۰ روز بعد

سریال رشید حرفه ای 5

این هم جالبه: سوگل خلیق کنار پدر و مادر باکلاس و برادر خوشتیپش + عکس و بیوگرافی

داستان سریال رشید حرفه ای

رشید و کیهان، دو برادر هستند که برای تأمین هزینه درمان برادر معلولشان و حل مشکلات خود، تصمیم به دزدی می‌گیرند. آن‌ها وارد یک باند خلافکار قاچاق عتیقه می‌شوند و در طی ماجراهایی با گروهی خلافکار به ریاست تخشا آشنا می‌شوند. رشید و کیهان با تلاش زیاد، خودشان را به رئیس تخشا معرفی می‌کنند.

رئیس تخشا به‌خاطر مسائل مافیایی، خود را از دید همه پنهان کرده و با گریم‌های مختلف در جمع ظاهر می‌شود. به‌جز یکی دو نفر، کسی تاکنون شکل اصلی او را ندیده است.

سریال رشید حرفه ای 6

درست روزی که رشید قرار است به باند تخشا ورود کند، رئیس تخشا توسط یک گروه خلافکار رقیب به ریاست کیومرث خان ربوده می‌شود. از آن‌جا که رشید شبیه رئیس تخشا است، چند نفر از بزرگان گروه که چهره‌ی تخشا را دیده‌اند، رشید را با تخشا اشتباهی می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، رشید رئیس باند مافیای قاچاق می‌شود.

حالا رشید باید در قامت رئیس باند، به اداره امور بپردازد و با چالش‌های متعددی روبه‌رو شود. او باید هم از راز خود محافظت کند و هم با کیومرث خان، رقیب خود مبارزه کند.

این هم جالبه: ۲۰ سالگی حمیدرضا حافظ شجری(جعفر نوروز رنگی)؛ چقد تغییر کرده!

بازیگران سریال رشید حرفه ای

حضور کارگردان مجرب مجید کاشی‌فروشان و نویسنده توانمند ساسان حبیبی، در کنار بازی‌های جذاب بازیگران، “رشید حرفه‌ای” را به سریالی سرگرم‌کننده و خانوادگی تبدیل کرده است. در این مطلب، به معرفی مختصری از بازیگران سریال رشید حرفه‌ ای می‌پردازیم. برای مطالعه جزئیات زندگی شخصی این بازیگران، با مجله گفتنی همراه باشید.

قدرت‌الله ایزدی در نقش رشید

سریال رشید حرفه ای1
قدرت‌الله ایزدی

قدرت‌الله ایزدی از بازیگران اصلی سریال رشید حرفه ای، متولد ۴ تیر ۱۳۳۵، که با نام آقا رشید شناخته می‌شود، کمدین و هنرپیشه محبوب ایرانی است. او در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان دبیر و آموزگار در آموزش و پرورش استخدام شد و مدتی نیز ناظم بوده است.

ایزدی در سال ۱۳۶۴ از طریق صدا و سیمای مرکز اصفهان وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۱۳۷۵ نخستین تئاتر خود را به صحنه برد. او در کنار فعالیت هنری به شغل معلمی نیز ادامه داده است.

از جمله فیلم‌ها و سریال‌های قدرت‌الله ایزدی می‌توان به “کارآگاه رشید”، “رشید فراری”، “بازگشت لوک خوش شانس”، “سریال رشید حرفه‌ ای” و “مگه تموم عمر چندتا بهاره” اشاره کرد.

ایزدی با چهره طنز و بازی‌های به‌یادماندنی خود، محبوبیت فراوانی در میان مخاطبان به‌دست آورده است. او یکی از چهره‌های شناخته‌شده در عرصه طنز ایران است و فعالیت‌های هنری او همیشه مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.

چنگیر وثوقی

سریال رشید حرفه ای2
چنگیر وثوقی

یکی از برترین بازیگران مرد ایرانی، چنگیز وثوقی، زاده ۱۰ اسفند ۱۳۲۶ در خوی و برادر بهروز وثوقی و شهراد وثوقی است. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم “بلوچ” ساخته مسعود کیمیایی آغاز کرد.

وثوقی علاوه‌‌بر بازیگری، تجربه خوانندگی را نیز دارد و در آذر ۱۳۹۵ آهنگ “آقای حبیب” را به یاد زنده‌یاد حبیب محبیان ضبط و منتشر کرد؛ اما علاقه وثوقی فراتر از بازیگری است. او به فعالیت‌های هنری دیگری همچون ساخت موسیقی، مجسمه‌سازی، عکاسی، طراحی، نقاشی و نویسندگی نیز علاقه دارد و در این زمینه‌ها نیز فعالیت‌های بسیاری داشته است.

وثوقی مجموعه‌ای از عکاسی‌هایش را جمع‌آوری کرده و کتابی نیز به‌عنوان زندگی‌نامه خود به نگارش درآورده است. منزل مسکونی او مانند یک موزه از هنرهای دستی او آراسته شده و آینه‌کاری، مجسمه و نقاشی‌های او در آن نگهداری می‌شود.

بتول شیرانی

سریال رشید حرفه ای3
بتول شیرانی

بتول شیرانی ای بازیگران سریال رشید حرفه ای، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در سال ۱۳۹۳ با بازی در سریال رشید حرفه‌ای، خود را به مخاطبان معرفی کرد. این سریال، مهم‌ترین اثر شیرانی در کارنامه هنری او محسوب می‌شود.

اگرچه شیرانی در آثار دیگری نیز به ایفای نقش پرداخته است؛ اما تاکنون هیچ‌کدام به اندازه سریال رشید حرفه‌ای موفقیت‌آمیز نبوده است. او هنرمندی با استعداد و پشتکار است و امید می‌رود که در آینده شاهد بازی‌های درخشان او در آثار موفق بیشتری باشیم.

جهانبخش سلطانی

سریال رشید حرفه ای4
جهانبخش سلطانی

جهانبخش سلطانی یکی دیگر از بازیگران سریال رشید حرفه ای، زاده ۱۳۳۰ در اصفهان، هنرپیشه ایرانی است. او فعالیت هنری خود را از دوران دبستان با نویسندگی و بازیگری آغاز کرد و در سال ۱۳۴۵ به تئاتر پیوست. سلطانی در سال ۱۳۶۷ با فیلم “افق” به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور قدم به عرصه سینما گذاشت.

او بیشتر با سریال “مردان آنجلس” در سال ۱۳۷۷ شناخته شد و شهرت او با بازی در این سریال به اوج رسید. سلطانی علاوه‌بر بازیگری، نویسنده و کارگردان تئاتر نیز بوده و حالا در دانشگاه به تدریس می‌پردازد.

او در سال ۱۳۵۸ با زهره طاعی ازدواج کرد و ثمره این ازدواج سه فرزند، دو پسر و یک دختر به نام سارا است. سارا نیز در زمینه بازیگری فعالیت دارد. جهانبخش سلطانی با لهجه زیبای اصفهانی و بازی‌های ماندگار خود، در دل مخاطبان جای خاصی دارد.

شمیلا تابش

سریال رشید حرفه ای5
شمیلا تابش

شمیلا تابش یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی در سریال رشید حرفه ای به کارگردانی مجید کاشی‌فروشان به ایفای نقش پرداخته است. از دیگر آثار این بازیگر می‌توان به فیلم “عزیز میلیون دلاری” به کارگردانی امید نیاز اشاره کرد.

او متولد ۲۳ خرداد ۱۳۶۵، بازیگری با سابقه در سینما، تئاتر و تلویزیون است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و علاوه‌بر بازیگری، تابش کارگردانی نمایش “مرد فیل نما” را نیز برعهده داشته است.

او در نمایش “دون ژوان” نیز به‌عنوان بازیگردان حضور داشته است. از افتخارات تابش می‌توان به کاندیدای بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم کوتاه رد لاین کانادا برای فیلم کوتاه “کرختی” به کارگردانی میلاد جرموز اشاره کرد.

سهیلا هادی‌زاده

سریال رشید حرفه ای6
سهیلا هادی‌زاده

سهیلا هادی زاده از دیگر بازیگران سریال رشید حرفه ای، متولد ۲۹ مرداد ۱۳۶۵ در فومن گیلان، بازیگر سینما و تلویزیون است. او دوره‌های کارگردانی و بازیگری را گذرانده و فعالیت هنری خود را با تلویزیون آغاز کرد. هادی زاده در تله فیلم‌های “ادامه مسیر” و “حج پاکان” نیز بازی کرده است.

هادی زاده اولین‌بار در سال ۱۳۸۹ در سریال “ساعت فراموشی” به کارگردانی عباس رنجبر و در کنار چهره‌هایی چون فریبا متخصص، رضا بابک و آتش تقی پور ایفای نقش کرد. او سپس در تله فیلم‌های “کفش‌های پاره” و “ناشناس” به کارگردانی حمید بهمنی حضور داشت.

هادی زاده در نوروز ۱۳۹۳ با سریال “رشید حرفه‌ای” به کارگردانی مجید کاشی فروشان به قاب تلویزیون بازگشت. وی در سال ۱۳۹۳ در سریال “زخم” حضور متفاوتی را تجربه کرد. این سریال در ۱۳ قسمت با بازی لیلا اوتادی و برزو ارجمند از قاب شبکه سیما پخش شد. سهیلا هادی زاده از ازدواج ناموفق خود صاحب یک فرزند دختر به‌نام “هستی” است.

بهزاد محسنی

سریال رشید حرفه ای7
بهزاد محسنی

از دیگر بازیگران سریال رشید حرفه ای می‌توان به بهزاد محسنی اشاره کرد. بهزاد محسنی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ با مجید کاشی‌فروشان در سریال رشید حرفه‌ای همکاری کرد.

این سریال، نقش مهمی در معرفی محسنی به مخاطبان داشت و او توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خود را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. این سریال، فرصتی برای محسنی فراهم کرد تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و به‌عنوان یک بازیگر موفق شناخته شود.

فرامرز مهرجو

سریال رشید حرفه ای8
فرامرز مهرجو

فرامرز مهرجو شهنی، متولد ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و فارغ‌التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

مهرجو شهنی فعالیت هنری خود را در سینما با فیلم “هراس” به کارگردانی شهریار بحرانی در سال ۱۳۶۶ آغاز کرد. او در فیلم‌های دیگری مانند “بر بال فرشتگان”، “خلبان” و “ترکش‌های صلح” نیز ایفای نقش کرده است.

مهرجو شهنی بازیگر نقش لاوان و پدر زن یعقوب در سریال یوسف پیامبر بود. او هنگام فعالیت در سریال زیباشهر، دچار سکته قلبی شد و پس از چند روز در ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ در بیمارستان نفت اهواز درگذشت.

اسامی سایر بازیگران سریال رشید حرفه ای

اگرچه نام‌هایی همچون قدرت‌الله ایزدی و چنگیز وثوقی در سریال رشید حرفه‌ ای بیش از همه برسر زبان‌ها افتاد؛ اما این سریال مدیون درخشش دیگر بازیگران خود نیز هست. هنرمندانی که باوجود فقدان اطلاعات و بیوگرافی کامل در منابع معتبر، توانستند با بازی قوی و حضور مؤثر خود، به جذابیت و کیفیت کار بیفزایند. در ادامه به اسامی این بازیگران اشاره می‌کنیم.

الهام رضایی
ساسان حبیبی
صالح خاجویی
اصغر ملائی
هاشم شمس فلاورجانی
اسماعیل سلمانی
مهدی موید
احمد قنبریان
محمد طیبانی
فاطمه کاشی فروشان
غفور نصوحی
زهرا خدایی
سعید محقق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا