;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عمو نیمای رنگین کمان بعد 14 سال کنار خانواده اش + عکس و بیوگرافی

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان، نقش عمو نیما را در برنامه «رنگین کمان» بازی می‌کرد. این نیما بر خلاف برخی شخصیت‌های برنامه‌های کودک تیپ نبود، بلکه شخصیت برخی بچه‌ها را به نمایش می‌گذاشت. بازی خوب مجیب باعث شد تا نیما میان بچه‌ها محبوب شود و بچه‌ها او را دوست داشته باشند. با معرفی هنرمندان از بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: زهرا داوودنژاد سلطان نوشابه را می شناسید؟+ معرفی و عکس

بیوگرافی مهیار مجیب

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان 3

مهیار مجیب بازیگر و مجری ایرانی متولد اسفند ۱۳۴۸ است که از سال ۱۳۶۴ فعالیت خود را آغاز نمود.

وی فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی است و با اجرای شخصیت های چرا و چیه و به اسم عمو نیما برنامه رنگین کمان به شهرت رسید.

مهیار مجیب سابقه فعالیت در آثاری همچون بازیگوش ها، دربه درها، مربای شیرین، نارگیل، حصیر سرد، یک روز خوب و هتل را در کارنامه هنری خود دارد.

او در طول سال‌های اجرایش به دنبال ارتباط صمیمانه با بچه‌ها بوده و سعی می‌کند دین‌اش را به آنها ادا کند. مجیب معتقد است کسانی که با بچه‌ها کار می‌کنند باید عشق‌شان را خالصانه نثار کودکان کنند تا از کارشان لذت ببرند.

این مطلب هم جالبه: بازیگران غیر ایرانی سینما را می شناسید؟ + معرفی 4 بازیگر

عکس خانوادگی مهیار مجیب

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان، یک پسر و یک دختر کوچولوی زیبا دارد، پسرش الان 19 ساله است، همچنین او با همسر و فرزندانش زندگی صمیمانه و زیبایی دارد، در ادامه عکس های خانوادگی او را مشاهده می کنید:

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان 6
مهیار مجیب و دخترش
مهیار مجیب در کنار همسر و فرزندانش

این هم جالبه: صدیقه کیانفر بازیگر فیلم آپارتمان شماره 13 در 87 سالگی کنار همسرش + عکس و بیوگرافی

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان 4
مهیار مجیب در کنار همسر و فرزندانش
مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان 1
پدر و مادر مهیار مجیب

این هم جالبه: همسران واقعی سلمان خان و دختر و پسرانش+ عکس و بیوگرافی

گفتگوی صمیمی با مهیار مجیب

در ادامه گفتگویی صمیمانه با مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان به نقل از جام جم برایتان قرار داده ایم:

هر شخصیت و عروسکی که وارد برنامه رنگین کمان شده، داستان خودش را دارد. نیما(مهیار مجیب) چطور راهی برنامه رنگین کمان شد؟

پس از بازی در فیلم سینمایی «دربه‌درها» به من پیشنهاد کردند به عنوان شخصیت نیما وارد برنامه رنگین کمان شوم. قرار بود من همراه فرد دیگری نقش برادر و خواهری را با نام نیما و مینا در این برنامه بازی کنیم. خانم رضایی که شخصیت مینا را بازی می‌کرد بعد از دو ماه رفت، اما من سال‌هاست در این برنامه ماندگار شده‌ام. از ابتدا قرار شد شخصیت عمو نیما به گونه‌ای مکمل شخصیت پنگول شود، شخصیت خاکستری برای او تعریف شد. من از سال 85 به صورت مداوم در این برنامه حضور داشته‌ام.

عمو نیما، شخصیت محبوب بچه‌هاست. طبیعی است حفظ‌کردن این محبوبیت در طول این سال‌ها کار راحتی نبوده است. چطور عمو نیما را به یک شخصیت متفاوت برای بچه‌ها تبدیل کردید؟

مهیار مجیب در پاسخ این سوال گفت: من هر کاری را با علاقه انجام می‌دهم. وقتی فردی کاری را با علاقه انجام بدهد، حتما از ذوق و خلاقیتش نهایت استفاده را می‌برد. من در رویاهای کودکی‌ام روزی را تصور می‌کردم که بازیگر و مجری برنامه‌های کودک باشم. خوشبختانه به این آرزویم دست یافتم و خوشحالم در چنین مسیری گام برداشته‌ام.

معتقدم بچه‌ها دنیای ساده و بی‌غل و غشی دارند. بنابراین اگر کسی قرار است برای بچه‌ها کار کند باید صادقانه وارد دنیای آنها شود، چرا که در غیر این صورت بچه‌ها او را نمی‌پذیرند و بعد از مدتی نسبت به او بی‌توجه می‌شوند. بنابراین صداقت باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد تا برای ساعاتی بچه‌ها را خوشحال و راضی نگه داریم.

علاقه شخصی‌ام باعث شد این مسیر را انتخاب کنم و خوشحالم اشتباه نکرده‌ام. به همین دلیل تلاش کردم به کارم نظم بدهم و مرتب مطالعه کنم تا هر روز متفاوت‌تر و کامل‌تر از روز قبل برای بچه‌ها باشم. با توجه به این‌که من درس بازیگری و کارگردانی خوانده‌ام این مساله کمک زیادی به من کرده تا بتوانم هر روز همراه خوبی برای بچه‌ها باشم.

مهیار مجیب عمو نیمای رنگین کمان 2

این هم جالبه: همسر بهرام افشاری دو متری: عکس های جدید خانوادگی و بیوگرافی

آقای مهیار مجیب از چه راهکاری استفاده می‌کنید تا درگیر روزمر‌گی نشوید؟

مرتب مطالعه می‌کنم و فیلم‌های جذابی را که در ایران و دنیا برای کودکان ساخته می‌شود، می‌بینم و از آنها الهام می‌گیرم. همچنین متن‌هایی را که نویسندگان می‌نویسند، با دقت می‌خوانم تا عمو نیما شاکله درستی در برنامه داشته باشد. من بچه‌ها را دوست دارم و عشقم را خالصانه نثار آنها می‌کنم.

ما به عنوان هنرمند موظف هستیم وقتی تعهد می‌کنیم برنامه‌ای برای بچه‌ها تهیه کنیم به بهترین شکل کارمان را انجام بدهیم. در مجموع شناخت خوبی از دنیای بچه‌ها دارم و همه این موارد کمک می‌کند تا بتوانم ارتباط خوب و صمیمانه با بچه‌ها داشته باشم.

از سوی دیگر هر روز که وارد استودیو می‌شوم، سعی می‌کنم از مهیار مجیب فاصله بگیرم و کاملا نیما شوم. علاوه بر آن محیط برنامه رنگین کمان را خانه خودم تصور می‌کنم تا کاملا به بچه‌ها نزدیک شوم. به قول معروف با شخصیت نیما و برنامه رنگین کمان زندگی می‌کنم.

در کنار نیما، خاله نرگس، خشایار، دایی، کیمیا و… زحمت می‌کشند تا برنامه همانی باشد که بچه‌ها دوست دارند. واقعا همه بچه‌ها از جانشان برای این برنامه مایه می‌گذارند. به همین دلیل زندگی در برنامه رنگین کمان جاری است و بچه‌ها فکر می‌کنند وارد خانه‌شان شده‌اند.

آقای مهیار مجیب تا به حال پیش نیامده از کار کودک خسته شوید؟

کار برای بچه‌ها نه‌تنها لذتبخش و شیرین است، بلکه خستگی هم ندارد. من عاشق بچه‌ها هستم و دوست دارم اگر کاری برای آنها انجام می‌دهم، مفید باشم. از تکرار و کلیشه‌بودن فاصله می‌گیرم تا هر روز حرف تازه‌ای برای بچه‌ها داشته باشم.

شخصیت عمو نیما و پنگول بده بستان خوبی با هم دارند. تا چه میزان به متن وفادار هستید و چقدر بداهه دارید؟

من بازیگر متکی به متن هستم و نمی‌توانم مثل هومن حاجی عبدالهی بداهه‌های خوبی داشته باشم اما تمام تلاشم را می‌کنم تا همراه خوبی برای پنگول باشم. در مجموع حدود 80 درصد به متن متکی هستم. از حق هم نگذریم واقعا متن‌های خوبی در این برنامه نوشته می‌شود.

دنیای بچه‌ها ساده و بی‌غل و غش است. آنها براحتی متوجه تصنعی‌بودن محبت می‌شوند. برای ورود به این دنیا چه کاری انجام می‌دهید؟

من بچه‌ها را جدا از خودم نمی‌بینم و فاصله‌ای بین من و آنها وجود ندارد. با دقت به حرکات بچه‌ها نگاه می‌کنم تا از آنها یاد بگیرم چگونه رفتار کنم. وقتی بچه‌ها وارد استودیو می‌شوند باید بنشینند و بلند نشوند، اما برای این که فضا را بشکنم با آنها بازی می‌کنم تا از حضور در برنامه لذت ببرند.

با توجه به این که سر و کارتان با بچه‌هاست، آیا با روان‌شناسان کودک هم صحبت می‌کنید تا نوع بازیتان در برنامه تاثیر بیشتری روی بچه‌ها بگذارد؟

خوشبختانه صداوسیما چند دوره کلاس‌های آموزشی برایمان گذاشت و مرتب درباره کارم با استادان و روان‌شناسان صحبت می‌کنم تا بتوانم بیشترین تاثیر را روی بچه‌ها بگذارم. کتاب‌هایی با مضمون روان‌شناسی کودکان نیز مطالعه می‌کنم. از سوی دیگر فوق‌لیسانس کارگردانی و بازیگری هستم و موضوع پایان نامه‌ام نقش عروسک در تغییر رفتار کودک بود. رشته تحصیلی و مطالعه روزانه کمک زیادی به من کرده تا بیشتر با دنیای بچه‌ها آشنا باشم. امیدوارم آن طور که لازم باشد در برنامه تاثیرگذار باشم.

از ابتدا می‌خواستیم نیما شخصیت منحصر به فرد خودش را داشته باشد تا برای بچه‌ها متفاوت باشد و از دیدن آن لذت ببرند. نیما شبیه بچه‌هاست.برای همین شخصیتی باورپذیر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا