;
تازه ها

دانشمندان بزرگترین منبع لیتیوم جهان را در اعماق دریاچه سالتون کشف کردند.

بزرگترین منبع لیتیوم جهان: یک معدن طلای سفید حاوی 540 میلیارد دلار گنج در کف دریاچه ای غول پیکر در جنوب کالیفرنیا کشف شد.دانشمندان بزرگترین منبع لیتیوم جهان را در اعماق دریاچه سالتون کشف کردند.

دریاچه سالتون، که بزرگترین دریاچه در ایالت ایالات متحده است، توسط دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات انجام شده توسط وزارت انرژی مورد مطالعه قرار گرفت. هدف این مطالعه این بود که بفهمد چه مقدار لیتیوم، که به دلیل ظاهر شن مانند سفیدش به طلای سفید نیز معروف است، در انتهای دریاچه وجود دارد.

پس از تحقیقات مقدار شگفت آور زیادی از لیتیوم در کف دریاچه وجود دارد، مقدار این لیتیوم 18 میلیون تن برآورد می شود. این پس از آن بود که دانشمندان قبلاً تأیید کرده بودند که چهار میلیون تن لیتیوم در دریاچه وجود دارد که از طریق فرآیند حفاری کشف شد.

بزرگترین منبع لیتیوم جهان

این مقدار لیتیوم کشف شده در دریاچه برای ساخت باتری برای 382 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی کافی است و ایالات متحده با پیشی گرفتن از چین به تولیدکننده پیشرو این ماده شیمیایی در جهان تبدیل می کند.

نظر پژوهشگران و فرماندار کالیفرنیا درباره بزرگترین منبع لیتیوم جهان

مایکل مک کیبن، استاد ژئوشیمی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، که یکی از 22 پژوهشگر مطالعه بود، گفت: “این یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان است.”که می تواند واردات از طریق چین را متوقف کند.»

فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، از دریاچه سالتون به عنوان عربستان سعودی از لیتیوم یاد می کرد. این کشف اکنون به این معنی است که این دریاچه بزرگترین منبع لیتیوم در جهان است.

سامی راث، گزارشگر هواشناسی لس آنجلس تایمز، به رادیو KJZZ گفت: «آنها دریافتند که لیتیوم بالقوه کافی برای تامین باتری 382 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی وجود دارد، که بسیار بیشتر از آنچه در جاده های ایالات متحده وجود دارد امروز است. “اگر ما لیتیوم دریافت کنیم، بسیار بزرگ خواهد بود.”

دریاچه سالتون بزرگترین منبع لیتیوم جهان

با این حال، استخراج لیتیوم از دریاچه خالی از خطر نخواهد بود. به گفته SFGate، رسیدن به لیتیوم آسان نخواهد بود، چون به چاه های تولید زمین گرمایی نیاز دارد تا آب نمک غنی از لیتیوم را از صدها متری زیر دریاچه استخراج کنند و هنگامی که لیتیوم از آب نمک حل شد، مایع به زیرزمین پمپاژ می شود.”

علاوه بر 180،000 ساکن در اطراف دریاچه که ممکن است تحت تأثیر حفاری قرار گیرند، منبع آبی که از رودخانه کلرادو می آید نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد زیرا برای تکمیل فرآیند به مقدار زیادی آب نیاز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 6 =

دکمه بازگشت به بالا