;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

ریموو ناخن در خانه: با این روش ساده خودتان ناخن‌هایتان را ریموو کنید!

ریموو ناخن در خانه: امروزه با پیشرفت فرمولاسیون انواع مواد بهداشتی و آرایشی، داشتن ناخن‌های مرتب و زیبا با طرح، مدل و رنگ دلخواه‌ دیگر آرزوی دور و درازی نیست. این ناخن‌های زیبا شده به کمک کاشت و ژلیش، تا مدتی بدون تغییر باقی می‌مانند، اما هم‌زمان با بلند شدن ناخن‌ها، شکل‎شان را از دست می‌دهند.

گاهی هم ممکن است دچار شکستگی شوند، اینجا است که بحث ریموو ناخن یا برداشتن آن پیش می‌آید، روشی که بهتر است توسط یک ناخن‌کار حرفه‌ای انجام شود، اما اگر به هر دلیلی امکان مراجعه به سالن را نداشتید، می‌توانید این کار را با کمی زحمت در خانه هم انجام دهید، با وجود تاکید ما همچنان بر این است که به یک سالن حرفه‌ای مراجعه کنید. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی با ریموو ناخن در خانه آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ماسک شفاف کننده صورت که بازیگران کره ای استفاده می کنند!

ریموو ناخن در خانه: با این روش ساده خودتان ناخن‌هایتان را ریموو کنید

ریموو ناخن

مرحله اول؛ کوتاه کردن ناخن‌ها

ریموو ناخن در خانه، اگر ضخامت کاشت ناخن‌های شما زیاد نیست، قبل از هر کاری آن‌ها را کوتاه کنید، با این کار زحمت مراحل بعدی را کم می‌کنید و سرعت ریموو ناخن‌ها را بیشتر خواهید کرد. دقت کنید که اگر ناخن گیر معمولی به کارتان نیامد، می‌توانید از یک فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مدل قوی‌تری را انتخاب کنید.

این هم جالبه: ترفندهای پدیکور در منزل با روش های ساده

مرحله دوم؛ انتخاب و خرید سوهان

ریموو ناخن در خانه، حالا که ناخن‌ها را کوتاه کرده‌اید، وقت آن می‌رسد که سراغ سوهان کشیدن بروید. سوهان مناسب برای ریموو ناخن معمولا سوهان دستی 100/180 است که می‌توانید آن را از برندهای معتبر تهیه کنید.

یک طرف این سوهان نرم است و طرف دیگر آن زبر. شما باید با استفاده از طرف زبر آن شروع به سوهان کشیدن کنید تا مقدار کمی از مواد کاشت روی سطح ناخن باقی بماند. اگر سوهان برقی دارید، این وسیله هم می‌تواند به کمک شما بیاید.

ریموو ناخن در خانه3

این هم جالبه: شامپوی نمکی: اگه موهات چربه و می ریزه+ طرز تهیه و روش مصرف

مرحله سوم؛ ریموو ناخن با استون

ریموو ناخن در خانه، استون یک ماده شیمیایی قوی است و باید برای ریموو ناخن، استون 100 درصد تهیه کنید. برای هر انگشت یک تکه پنبه آغشته به استون را در نظر بگیرید. در این مرحله سرعت عمل لازم است.

هر ناخنی که پنبه آغشته به استون را روی آن قرار دادید، باید بلافاصله با یک قطعه فویل آلومینیومی پیچیده شود. این فویل کمک می‌کند تا هم استون به سرعت نپرد و هم به ریموو بهتر مواد کاشت کمک می‌کند.

ریموو ناخن در خانه2

بهتر است ناخن‌ها حدود 20 دقیقه در فویل‌ها باقی بمانند. در حین یا بعد از این مدت بررسی کنید و ببینید آیا ناخن کاشته شده، به راحتی قابل برداشت است یا نه؛ اگر هنوز محکم بود، 10 دقیقه دیگر به آن زمان بدهید و سپس با استفاده از موچین مواد باقی مانده را جدا کنید.

نکته بسیار مهم: پیشنهاد ما این است که هر نوع عملیات ریموو ناخن در خانه را ابتدا روی یک ناخن امتحان کنید و اگر به مواد حساسیت نداشتید یا کاشت به راحتی پاک شد، سایر ناخن‌ها را هم با همان روش پاک کنید. در غیر این صورت به سالن آرایشی تخصصی خود مراجعه کرده و ریموو ناخن‌هایتان را به یک ناخن کار حرفه‌ای بسپارید.

این هم جالبه: پاک کردن لاک ناخن بدون استون؛ موقعی که لاک پاک کن نداری!

مرحله آخر؛ شستشو و مراقبت

ریموو ناخن در خانه، بعد از برداشته شدن ناخن‌ها و شستن دست‌ها احتمالا متوجه نازک شدن ناخن‌های خودتان خواهید شد، به خصوص اگر برای مدت زیادی کاشت ناخن را انجام داده و ترمیم کرده باشید.

ریموو ناخن در خانه1

پیشنهاد می‌کنیم قبل از کاشت مجدد، یک وقفه حدودا دو هفته‌ای برای تقویت ناخن هایتان در نظر بگیرید؛ در این مدت زمان با استفاده از انواع روغن‌های تقویتی و کرم‌ها به تقویت ناخن‌هایتان بپردازید تا دوباره به ضخامت لازم رسیده و شکننده و نازک باقی نمانند. در نظر داشته باشید که این کار تا حد زیادی به سلامت ناخن‌هایتان کمک می‌کند.

این مطلب هم جالبه: آرایش چشم پلک افتاده اگه نمی خوای بلفاروپلاستی کنی!

ریموو ناخن چیست؟

ریموو ناخن برداشتن ناخن‌هایی است که قبلاً به یکی از روش‌های کاشت، روی ناخن اصلی شما قرار گرفته‌اند. اگر پیش‌ازاین با ریموو کاشت ناخن مشکل داشته‌اید، ممکن است همیشه در این فاز دچار استرس شوید. هرچند کاشت ناخن به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روندهای صنعت آرایش و بهداشت شناخته می‌شود، اما برداشتن صحیح ناخن‌هایی که با متدهایی نظیر اکریلیک، ژل یا روش‌های دیگر کاشته شده‌اند، به همان اندازه اهمیت دارد.

عدم اجرای درست پروسه ریموو ناخن‌های کاشت شده می‌تواند به آسیب‌های احتمالی مانند لایه‌لایه شدن یا خراشیده‌شدن صدف ناخن‌های اصلی منجر شود.

عوارض ریمو ناخن غیر اصولی

برداشت ناخن‌های کاشت شده کار مشکلی نیست، اما اگر درست و اصولی انجام نشود آسیب‌های ناگواری در پی خواهد داشت. محتمل‌ترین آسیب، خراشیده‌شدن ناخن‌های اصلی یا لایه‌لایه شدن صدف آنها است. ولی در بعضی موارد ریموو غیر اصولی باعث نازک، ضعیف و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود. گاهی نیز عوارض جانبی این کار به آسیب‌های دائمی منجر می‌شود و باعث می‌شود ناخن‌ها از فرم طبیعی خارج شوند یا حتی دیگر اصلاً رشد نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا