;
فرهنگ و هنرهنرمندان

وحید شمسایی نابغه فوتسال ایران و جهان، در کنار همسر و 3 دختر باکلاسش!

وحید شمسایی از فوق ستاره های فوتسال جهان بوده که در تیم ملی ایران سال ها به عنوان کاپیتان حضور درخشانی داشته است و موفق شده افتخارات زیادی را به صورت فردی و گروهی کسب کند. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بازیگر طغرل در برره بعد 18 سال کنار همسر و پسر بزرگتر از خودش + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی وحید شمسایی و همسرش

وحید شمسایی متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۴ در تهران، بازیکن فوتسال است. وحید شمسایی (Vahid Shamsaei) در شهر تهران به عنوان فرزند آخر در خانواده ای فوتبال دوست به دنیا آمد و یک خواهر و یک برادر به نام امیر دارد.

اصالتا اهل «زفرقند» شهرستان اردستان در استان اصفهان می باشد و پدرش سالهاست فوت کرده است.

وحید شمسایی 5

وحید شمسایی تحصیلکرده مقطع کارشناسی می باشد که ورزش را با فوتبال آغاز کرد سپس به فوتسال تغییر مسیر داد و سال ها آقای گل فوتسال جهان بود و حالا نفر دوم است .با ۱۸۰ سانتی متر قد و ۷۹ کیلوگرم وزن حالا سرمربی تیم ملی ایران است.

خانواده فوتبالی

خانواده ام فوتبالی بودند، من پدرم یک استقلالی دو آتیشه و مادرم و برادرم طرفدار پرسپولیس بود و خواهرم هم بعدا طرفدار استقلال شد. دایی هامم فوتبال را خوب بازی میکردند و این فکر میکنم در ما ارثی بود.

تاریخ تولد اصلی و فیک

تاریخ تولدم در شناسنامه، ۳۰ شهریور ۱۳۵۴ است ولی در واقع من ۲۳ آذر ۵۴ به دنیا آمدم، پدرم فکر میکرد شاید من پروفسور شم برای همین شناسنامه ام را چند ماه زودتر گرفت!

ازدواج و فرزندان وحید شمسایی

وحید شمسایی در ۲۱ سالگی با یکی از اقوام خود ازدواج کرده است. ثمره این زندگی زناشویی ۳ فرزند دختر است، نگار بزرگتر است و کيانا و کيميا دو قلوهاي دوست داشتنی بچه های کوچکتر خانواده هستند.

این هم جالبه: بازیگر نقش ابن ملجم ملعون بعد از 24 سال + عکس و بیوگرافی

خانواده وحید شمسایی
خانواده وحید شمسایی / همسر و دختران وحید شمسایی

این هم جالبه: سرنوشت تلخ و دردناک هودونگ پسر موهیول و یئون در جومونگ 3

رد گرین کارت خانوادگی

وقتی میخواستم از لاتزیو جدا شوم، محمد خاکپور از طرف امید نمازی که مدتی دستیار کیروش در تیم ملی بود، به من گفت به آمریکا بیا و اینجا بازی کن.

وحید شمسایی 3
وحید شمسایی در کنار 2 دخترش

آن موقع اگر میرفتم، گرین کارت خانوادگی را میدادند ولی نرفتم.

شروع فوتبال از مدرسه و مصدومیت

با تشوق معلم ورزش، حرفه ای فوتبال را انتخاب کرد و در مسابقات کشوری به میدان رفت اما به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به مدت ۶ سال از ورزش کنار بود.

بیماری رشدی و چاقی وحید شمسایی

بعد مصدومیت در نوجوانی و جوانی وقتی تازه داشتم دیده می شدم یک دفعه دچار یک بیماری عجیب غریب در جفت زانوهام شدم.

این هم جالبه: جدیدترین عکسهای علی دایی و همسرش

کودکی وحید شمسایی
کودکی وحید شمسایی / قهرمانی در مسابقات مدرسه

هر چی دکتر می رفتم بیماریم تشخیص داده نمی شد و پزشکان می گفتند هورمون رشدت تشکیل نشده است و دیگر نباید بازی کنی بطوری که راه رفتن و نشستن هم برایم سخت شده بود و مجبور شدم ورزش را کنار بگذارم که بعد از مدتی رفته رفته اضافه وزن گرفتم و به حدود ۱۱۰ کیلو رسیده بودم

شروع کسب و کار و ورشکستگی

در گیر و دار بیماری ام بود بودم که گفتم دیگر نمیتوانم در زمینه فوتبال موفق شوم و از این جهت سمت بیزینس رفتم. شرایط خیلی خوب بود و از نظر مالی شرایط ایده آلی داشتم و تا اینکه سال ۱۳۷۸ در ۲۴ سالگی سر یک بیزینسی ورشکست شدم و شرایطم خیلی بعد بود که پدرم به برادرم گفت این را ببر فوتسال تا حال و هواش عوض شود.

ورود به فوتسال حرفه ای

وحید شمسایی بعد از چند ماه از ورشکستگی سال ۱۳۷۸ وارد تیم فوتسال «پیمان» تهران شد و طی ۳ سال حضور در این تیم ۱ قهرمانی لیگ برتر ایران و عنوان آقای گلی را کسب کرد.

بازی برای تیم فوتسال استقلال

سال ۱۳۸۱ در ۲۷ سالگی مورد توجه مربیان تیم فوتسال استقلال تهران قرار گرفت و به این تیم ملحق شد و طی دو فصل حضور در این تیم ۱ قهرمانی لیگ برتر ایران و ۲ جایزه آقای گلی را از آن خود کرد.

لژیونر شدن و رفتن به ایتالیا

سال ۱۳۸۲ در ۲۸ سالگی به دلیل فاصله زمانی برگزاری مسابقات لیگ برتر ایران با کشور ایتالیا، پس از اتمام لیگ ایران بلافاصله به تیم لاتزیو ایتالیا منتقل شد و تا سال ۱۳۸۳ برای این تیم به میدان رفت.

وحید شمسایی 1

ادامه فوتسال در ایران

سال ۱۳۸۳ به تیم ارم کیش قم پیوست و طی یک سال بازی برای این تیم و کسب آقای گلی ایران، تصمیم به جدایی گرفت و به تیم تام ایران خودرو ملحق شد و تا سال ۱۳۸۷ برای این تیم توپ زد. او با تام ایران خودرو ۱ قهرمانی لیگ برتر و ۱ عنوان آقای گلی ایران را به دست آورده است.

پیوستن به فولاد ماهان اصفهان

سال ۱۳۸۷ به تیم فولاد ماهان اصفهان پیوست و تا سال ۱۳۹۰ در این تیم عضویت داشت و با این تیم ۲ قهرمانی لیگ برتر ایران و ۱ یک قهرمانی جام آسیا را دشت کرد. همچنین با این تیم ۲ عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران و ۱ عنوان آقای گلی آسیا را کسب کرد.

انتقال به گیتی پسند تا چین

سال ۱۳۹۰ در ۳۶ سالگی برای ادامه فوتسال خود به تیم گیتی پسند اصفهان منتقل شد و پس از یک سال بازی برای این تیم و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، برای تجربه چالش جدید به تیم شنزن نانلینگ چین پیوست و ۱ سال برای این تیم چینی توپ زد.

وحید شمسایی 8

بازی ملی

اولین بار سال ۱۳۷۸ در ۲۴ سالگی به تیم ملی فوتسال ایران دعوت شد و تا سال ۱۳۹۶ پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرد. مجموعا ۱۸۹ بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرد که حاصل آن زدن ۳۹۲ گل بود و به مدت ۱۰ سال آقای گل جهان بود که این رکورد سال ۲۰۱۸ توسط فالکائو شکسته شد.

او با تیم ملی ایران ۸ قهرمانی جام ملت های آسیا و ۱ قهرمانی المپیک سالنی آسیا را تجربه کرده است.

خداحافظی از دوران بازیکنی

سال ۱۳۹۲ به عنوان بازیکن و سرمربی به تیم دبیری تبریز پیوست و سال ۱۳۹۳ پس از قهرمانی این تیم در لیگ برتر، از این تیم جدا و به عنوان بازیکن و سرمربی به تیم تاسیسات دریایی تهران منتقل شد و تا سال ۱۳۹۷ در این سمت مشغول به کار بود. سال ۱۳۹۷ پس از اتمام قراردادش با این تیم تصمیم گرفت از دنیای فوتسال به عنوان بازیکن خداحافظی کند.

با این تیم ۲ قهرمانی لیگ برتر ایران و ۱ قهرمانی جام آسیا را تصاحب کرده و سال ۱۳۹۴ با زدن ۱۰ گل جایزه آقای گلی فوتسال جام باشگاه های آسیا را بدست آورد.

بازگشت به فوتسال تا سرمربیگری

سال ۱۳۹۹ در ۴۵ سالگی هدایت تیم گیتی پسند اصفهان را بر عهده گرفت و به دلیل کمبود بازیکن بار دیگر به عنوان بازیکن به عرصه فوتسال بازگشت و تا سال ۱۴۰۰ در این تیم مشغول به کار بود. وی پس از اتمام قرارداد با این تیم فقط به حرفه مربی گری پرداخته است.

سرمربیگری در تیم ملی ایران

سال ۱۴۰۰ در ۴۶ سالگی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و تا امروز سکان هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارد.

وحید شمسایی 4

برترین بازیکن آسیا

سال ۱۳۷۹ در ۲۵ سالگی به واسطه بازی های درخشانش در تیم پیمان تهران و تیم ملی ایران توانست جایره برترین بازیکن آسیا را از آن خود کند و پس از این توانست ۵ بار دیگر این عنوان را از آنخود کند.

سایر افتخارات وحید شمسایی

وحید شمسایی ۸ عنوان آقای گلی جام ملت های آسیا، ۴ عنوان برترین بازیکن جام ملت های آسیا،‌۲ عنوان برترین بازیکن جام باشگاه های آسیا،‌ ۱ عنوان برترین بازیکن جام کنفدراسیون ها، ۱ جایره برترین بازیکن تورنمنت بین المللی مسکو و ۳ عنوان برترین سرمربی لیگ برتر ایران انتخاب شده است.

علاقه به سکه ۲۵ تومانی

آن زمان ها که سکه ۲۵ تومانی تازه آمده بود، من این سکه خیلی دوستش داشتم و دو سه تا قلک بزرگ خریده بودم و هرچی ۲۵ تومانی دستم می آمد داخلش می انداختم و بعد از ورشکستگی من آن قلکم را پاره کردم تا رزق خودم را دربیاورم.

لازمه موفقیت

من در دوران ورزشی آنژیو قلب هم شدم ولی باز بلند شدم، من قلبم و روحم و جسمم را با تحمل تمام شرایط سخت برای هدفم دادم. با افتخار در زمین های ورزشی برای کشورم تلاش کردم و در حیطه کاری ام هم محکم قدم برداشتم و زمین خوردم و شکستم ولی باز همه شکسته هایم را به هم وصل کردم و برای این ها توکل به خدا و همت و تلاش لازم است.

وحید شمسایی 9

دعوای زن و شوهری با حسین شمس

حسین شمس یکی از تاثیرگذارترین افراد زندگی ورزشی من بوده و بیشترین اختلافاتم با ایشان داشتم، قبول دارم که خیلی جاها من مقصر بودم. یک جاهایی هم ایشان باید کوتاه می آمدند و به قول حسین آقا ما مثل زن و شوهر میمونیم همدیگر را میزنیم و جدا می شویم ولی دوباره به هم می رسیم.

برنامه غذایی وحید شمسایی

از مرداد سال ۱۳۷۸ لب به برنج و نوشابه نزده ام و یک برنامه غذایی کاملا حرفه ای را دنبال کرده ام و قند و چربی را از برنامه غذایی ام کنار گذاشته ام. برای چربی سوزی صبح ها قهوه می نوشم و سر صبحانه چای یا قهوه خالی فوقش با خرما می خورم و ظهرها را هم با میوه سر میکنم و سه چهار ساعت قبل خواب شام میخورم.

وحید شمسایی 2

شغل دوم و شراکت

ابتدا در واردات خودرو فعالیت داشتم اما در حال حاضر به صورت شراکتی با دوستم یک پیتزا فروشی، یک کافی شاپ و یک فروشگاه پروتئینی دارم که هر سه را اجاره داده ایم او همچنین در کار املاک نیز می باشم

 

این مطالب هم جالبن:

5 سریال کره ای جذاب مرتبط با دونگی که بعد از اتمام دونگی باید ببینید!

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام به خانواده ی وحیدشمسای بااون حجاب قشنگشون آفرین دعای شهدابدرقه راهتان الهی سالم و تندرست باشید

  2. واقعا احسنت به آقای شمسایی و خانوادشون که مثل دیگر بازیکنا و بازیگران خودشونو گم نکردن،دمت گرم آقاوحید

  3. ,,چه خوبه که کشورمون یه ورزشکار حرفه ای و با شخصیتی مثل شما دارههه .. افتهار میکنیم بهت آقا وحید همیشه قهرمان باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا