;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

مراقبت از پوست در پاییز: با این روش ها مشکلات پوستی تان به حداقل می رسد!

مراقبت از پوست در پاییز: در پاییز، آب و هوای معتدل نیز می تواند باعث آسیب های پوستی شدید شود. مراقبت از پوست در فصل پاییز برای کاهش آسیب های احتمالی ناشی از تابستان ضروری است. اگرچه مراقبت از پوست در هیچ فصلی از سال نباید قطع شود، اما توصیه می‌شود این عادات را در این فصل در خود ایجاد کنید.

اما چرا باید از پوستتان در پاییز مراقبت کنید؟ در این مقاله مد و زیبایی به ضرورت این مسئله و نحوه انجام آن می پردازیم. پس با مجله گفتنی همراه باشید.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

 

اهمیت مراقبت از پوست در پاییز

مراقبت از پوست و کرم مرطوب کننده

مراقبت از پوست یعنی استفاده از محصولات بهداشتی، مرطوب کننده و محافظت کننده از نور که مشخصات تحمل خوبی دارند و روی پوست بیمار آزمایش شده اند.

انجام این کار در پاییز فراتر از زیبایی شناسی است. این در مورد درک و درمان پوست به عنوان یک سد محافظ در برابر هر عامل خارجی است. باکتری ها، سرما، گرما و آلودگی در این دسته قرار می گیرند.

ببینید: بهترین رنگ های مو برای رنگ پوست بانوان ایرانی چیست؟

علاوه بر این، پوست سالم آینه ای از چگونگی سلامت جسمی و روانی است. ناگفته نماند که بی توجهی به پوست علائم فیزیکی پیری را تسریع می‌کند و پوست را به عضوی آسیب پذیر تبدیل می کند.

هنگامی که به پوست رسیدگی و کمک شود، خاصیت ارتجاعی، درخشندگی و نرمی را نشان می دهد. در پاییز این مهم می شود، زیرا روزهای گرم، بارانی و بادی وجود دارد که می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

پس از تابستان، پوست تمایل به آزردگی و حساس شدن دارد. بنابراین، مهم است که مراقبت خود را در پاییز تقویت کنید.

تغییرات مداوم دما که معمولا در پاییز اتفاق می افتد، رعایت یک روال مراقبت از پوست را ضروری می کند. در طول این فصل، توصیه هایی مانند مواردی که در زیر شرح داده شده است را عملی کنید.

نحوه مراقبت از پوست در پاییز

جالب است: نحوه آرایش صورتی ملایم و گلگون به سبک آلیات بهات

1. هیدراته کنید

مراقبت از پوست در پاییز: برای مراقبت از پوست در فصل پاییز باید به صورت داخلی و سطحی آبرسانی شود. آب کافی بنوشید و از مواد غذایی موجود در آن بهره ببرید. همچنین کرم مرطوب کننده را در تمام بدن خود بمالید.

2. آرایش را پاک کنید

مراقبت از پوست در پاییز: با پاک نکردن آرایش باعث انسداد منافذ می شوید. هر شب قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید تا جایی که آلودگی نداشته باشد. این عمل در جلوگیری از چین و چروک های زودرس و آکنه مفید است.

همچنین بخوانید: ترفندهای مهم برای پوشاندن چروک با آرایش: کرم پودر نزنید!

4. لایه برداری کنید

مراقبت از پوست در پاییز: لایه برداری بخشی از تمیز کردن عمیق است، زیرا از طریق آن بقایای پوست مرده را پاک می کنید. برنامه ریزی برای لایه برداری حداقل هفته ای یکبار با استفاده از مواد سبک به گونه ای که باعث تحریک پوست نشود. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ویتامین E هستند یا از لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید.

5. دوش گرفتن سریع بدون صابون اضافی

مراقبت از پوست در پاییز: شاید به دلیل سرما دوش آب گرم ترجیح شما باشد؛ اما توصیه می کنیم از آب با دمای معتدل استفاده کنید. پوستی که برای مدت طولانی در معرض آب داغ قرار می گیرد، در لایه محافظ خود استحکام خود را از دست می دهد و ظاهری خشک پیدا می کند.

توصیه دیگر در مورد استحمام این است که پاک کننده های بدون صابون یا پاک کننده هایی با pH خنثی را ترجیح دهید، زیرا ملایم هستند و خواص پوست را تغییر نمی دهند.

6. تغذیه سالم

مراقبت از پوست در پاییز: ویتامین ها، کاروتنوئیدها، توکوفرول ها، فلاونوئیدها و عصاره های مختلف گیاهی حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای مراقبت از پوست هستند.

اگرچه این سهم را در کاربردهای موضعی و مکمل‌های خوراکی می‌بینید، اما از طریق وعده‌های غذایی هم می توانید از آنها استفاده کنید. مواد مغذی را در یک رژیم غذایی متنوع غنی از فیبر، ویتامین های A، B، C و E و مواد معدنی دریافت کنید. بیایید به گزینه های مهم و عالی برای پوست و مو نگاه کنیم:

  • ماست
  • تخم مرغ
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • آجیل

7. ضد آفتاب را فراموش نکنید

مراقبت از پوست در پاییز: اشعه خورشید در هر فصلی از سال مضر است، هرگز از محافظت از نور غافل نشوید. واضح است که در طول پاییز شدت تابش کاهش می یابد، اما به این معنی نیست که احتمال آسیب به پوست کاهش می یابد. برعکس سرما و خشکی مضر است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نشان می دهد که کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع برای جلوگیری از سرطان پوست و محافظت از پوست در برابر سایر شرایط ضروری هستند.

انجمن آمریکایی ضد سرطان به نوبه خود مراقبت از پوست را به روش زیر توصیه می کند:

اطمینان حاصل کنید که فاکتور محافظت در برابر آفتاب حداقل 30 باشد.
قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید را محدود کنید، به خصوص بین ساعت 10:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر.

استفاده از کرم ضد آفتاب در هر زمانی از سال ضروری است، حتی زمانی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می یابد.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

چگونه آکنه را با آرایش بپوشانیم؟

30 جدیدترین طرح های ناخن ترند که پاییز امسال باید انجام دهید!

آموزش سریع مانیکور ورق طلا: چگونه در منزل به راحتی این کار را انجام دهیم؟

با این ترفندها پاهایتان بعد از اصلاح، نرم و زیبا می شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا