;
فرهنگ و هنرهنرمندان

پگاه آهنگرانی بعد از 24 سال از فیلم دختری با کفش‌های کتانی در آلمان+ عکس

پگاه آهنگرانی متولد ۲ مرداد ۱۳۶۳ در اراک، بازیگر است. ترک تحصیل کرده رشته موسیقی در مقطع هنرستان است، بجز بازیگری، مستندساز است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی پگاه آهنگرانی و تصاویر خانوادگی وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

پگاه آهنگرانی فرزند جمشید و منیژه حکمت است که هر دو از تهیه کنندگان و کارگردان با سابقه می باشد، پگاه تنها یک خواهر بنام مهشید دارد. به واسطه پدر و مادر خود وقتی ۶ ساله بود در فیلم گربه آواز خوان در سال ۱۳۶۹ بازی کرد اما دومین تجربه اش هشت سال بعد سال ۱۳۷۷ در فیلم دختری با کفش های کتانی بود. این فیلم علاوه بر شهرت جوایز متعددی برایش به ارمغان آورد.

این هم جالبه: عمو مهربان و خاله رویا زن و شوهر برنامه کودک بیرون تلویزیون+ عکس های خصوصی

مادر و خواهر پگاه اهنگرانی
مادر و خواهر پگاه آهنگرانی

این هم جالبه: سیما گرجستانی بازیگر مریم سریال پشت کنکوری ها + عکس و بیوگرافی

ازدواج پگاه آهنگرانی

علی عظیمی خواننده ی ایرانی ۴۵ ساله با انتشار عکسی مشترک از خود در کنار پگاه آهنگرانی ضمن تبریک تولد آهنگرانی، خبر ازدواج شان را نیز اعلام کرد. پگاه آهنگرانی ۳۹ ساله مدتی است از ایران به آلمان مهاجرت کرده است.

پگاه آهنگرانی و شوهرش
پگاه آهنگرانی و شوهرش

علی عظیمی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران، ترانه‌سرا، آهنگساز، نوازنده و خواننده ی ایرانی سبک راک است. او دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران و فوق‌ لیسانس همان رشته از یکی از دانشگاه‌ های انگلیس است.

او از سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از اعضای اصلی با گروه موسیقی راک «رادیو تهران» همکاری می‌کرد که به دلیل مهاجرت علی عظیمی به لندن و فراهم نبودن شرایط مهاجرت بقیهٔ اعضای گروه، این همکاری ادامه نیافت و علی عظیمی به صورت مستقل، کار موسیقی را ادامه داد. او تاکنون ۵ آلبوم منتشر کرده است. آلبوم دوم او، آلبوم «آقای پست» و به ویژه آهنگ «پیش‌درآمد» وی از این آلبوم بسیار مشهور شد.

این هم جالبه: بهناز نازی ننه آشوب سریال جیران بیرون سریال+ عکس و بیوگرافی

پگاه اهنگرانی1

این هم جالبه: مریم سلطانی بازیگر سریال سه در چهار | صاحب چندین سالن زیبایی لاکچری در تهران + عکس و بیوگرافی

سانحه در فیلم مادرش

پگاه در اولین تجربه مادرش بعنوان کارگردان سال ۱۳۷۹ در فیلم زندان زنان در سه نقش متفاوت بازی کرد؛ این فیلم نیز موفق به گرفتن چندین جایزه شد. در سال ۱۳۸۶ در فیلم آتش سبز بدون حضور بازیگر بدل در حین فیلمبرداری به علت سقوط دچار شکستی مهره های کمر شد و تا مدت ها بستری بود.

از مستند تا روزنامه نگاری

خانوم آهنگرانی بجز بازیگری، علاقمند مستند سازی است. او حتی موفق شده جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه اصفهان برای کارگردانی مستند تماشاخانه بگیرید، بجز همه اینا، دست به قلم بوده و روزنامه نگاری نیز کرده است.

 

این مطالب هم جالبن:

دختر و پسر کره ای خداداد عزیزی+ عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − پنج =

دکمه بازگشت به بالا