;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

درمان سنگ صفرا با زرشک: آیا التهاب کیسه صفرا با کمک گیاهان دارویی قابل درمان است؟ بهترین گیاهان برای درمان این بیماری کدامند؟ نحوه استفاده از این گیاهان باید چگونه باشد؟ در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی با گفتنی همراه باشید.

التهاب کیسه صفرا همراه با سنگ صفرا، اغلب به علت مصرف چربی زیاد، دیده می شود. مهمترین علائم کلیدی آن نیز درد شدید قولنجی، زردی، مدفوع تکه تکه است.

این مطلب هم مفیده: دروغه میگن شام نخور تا لاغر بشی | اینجوری شام بخور تا لاغر بشی!

درمان سنگ صفرا با زرشک

درمان سنگ صفرا با زرشک1

درمان سنگ صفرا با زرشک: مصرف زرشک و گل برفی می تواند برای درمان این عارضه موثر باشد. زرشک محرک جریان صفرا و برطرف کننده احتقان کبد، تلخ و ملین است. ۱۵ گرم این گیاه را می توانید در ۶۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید و روزی ۸ میلی لیتر تنتور آن را مصرف کنید. می توانید این گیاه را با ضد التهاب هایی مانند گلدن سیل ( ۵ قطره تنتور در هر دوز) و تونیک های کبد مانند ورون یا کنگر فرنگی ترکیب کنید. این گیاه را نباید در دوران بارداری مصرف کنید.

گل برفی نیز محرک جریان صفرا و کار کبد، ملین و پاک کننده است. جوشانده این گیاه را در هر دوز با یک قاشق یا روزی حداکثر ۵ میلی لیتر تنتور با تونیک ها یا محرک های کبد مانند قاصدک، خار مریم، کاسنی یا آگاو و ضد التهاب هایی چون همیشه بهار ترکیب کنید.

 

این مطالب هم جالبه:

 درمان خانگی دل پیچه بزرگسالان | 10 راهکار رفع فوری ناراحتی معده و دل درد

آنتی بیوتیک خانگی برای سرماخوردگی و سرفه+ طرز تهیه

خواص شگفت انگیز پوست فندق | تو عید جای مغز فندق، پوستش رو بخور!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا