;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بیتا فرهی؛ از تحصیلات در خارج تا زندگی خانوادگی و فوت+ عکس

بیتا فرهی (بيتا لهارخانی دينبلی) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد ١ فروردین ۱۳۳۷ در تهران بود که با کمال تاسف خبر درگذشت این بانوی توانمند باعث ناراحتی جامعه هنری و مردم ایران شد. بیتا فرهی تک فرزند بود و خواهر و برادری هم نداشت.

جالبه ببینید: مریم و رامین سریال در پناه تو؛ امروز چه شکلی شده اند+ عکس

تحصیلات بیتا فرهی

بيتا فرهی فارغ التحصيل رشته هنر از مدرسه پاورس آمريكا در سال ۱۳۵۹ بود. فرهی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه تسلط کامل داشت.

جالبه: بازیگر سمندون کابوس بچه های دهه شصت قبل از مرگ+ عکس

ازدواج بیتا فرهی و تنها دخترش

بیتا فرهی در جوانی ازدواج کرد و صاحب دختری بنام مهسا شد. مهسا قریشی دختر بیتا فرهی متاهل است و فرزند دختری بنام تسا دارد. تسا نوه بیتا فرهی، هدیه ای بود که خداوند همزمان با درگذشت مادر بیتا فرهی به آنها داد تا شرایط قابل تحمل تر شود.

از دست ندهید: جعفر نوروز رنگی لاغر شد+عکس تغییرات باورنکردنی

این هم جالبه: فلج شدن رویا میرعلمی بازیگر نقش زیبا در سریال شمعدونی+ عکس

بیتا فرهی و دخترش
بیتا فرهی و دخترش

ورود بيتا فرهی به عرصه بازیگری

بيتا فرهی در سال ۱۳۶۸ با بازی در فيلم «هامون» به كارگردانی داريوش مهرجويی فعاليت خود را در سينما آغاز كرد. فرهی به همراه خسرو شکیبایی یکی از مشهورترین زوج‌های هنری دههٔ ۷۰ را تشکیل دادند.

بیتا فرهی در هامون

گزیده‌ای از صحبت‌های بیتا فرهی

 

این هم جالبه: نوه واقعی یعقوب پیامبر مدل شده است+ عکس های مدلینگ

خیلی دنبال دیده شدن نیستم

خیلی دنبال دیده شدن نیستم. بعضی ها دوست دارند مدام دیده شوند اما من چنین نیستم. اگر صلاح باشد جایی بروم، می روم. اعتقاد ندارم مدام دیده شوم و حضورم حتی شبیه این باشد که پیش‌ برنده هیچ اتفاقی در داستان نباشم اما قطعا نقش‌ های کوتاه و مؤثر در پیشبرد قصه را دوست دارم حتی اگر سه سکانس بازی کنم ولی دیده شوم.

علاقه به کافه، کتاب وگل فروشی

بيتا فرهی در پاسخ به اینکه اگر بازیگر نمی شدید، می خواستید بزرگ شوید، چه کار شوید؟ با خنده می گوید: همیشه خیلی دوست داشتم سرمایه ای می داشتم، کتاب فروشی کوچکی راه می انداختم که در آن کافه و یک گل فروشی کوچک هم بود. همیشه این سه را باهم می خواستم، اما هیچ کدام نمیشود. سرمایه ندارم، گل ها هم می پلاسند و هیچ کس هم کتاب نمی خواند.

جالبه: دخترهای باکلاس مهران رجبی+ عکس های خانوادگی

از درگذشت مادر تا نوه ای که انگیزه زندگی است

بیتا فرهی در تابستان سال ۱۳۹۲، درست در روز سالگرد فوت خسرو شکیبایی مادرش را از دست داد، او در این بهره می‌گوید: این ماجرا تاثیر بسیار زیادی روی من گذاشت. فرانسه بودم که حال مادرم نامساعد شد. بلافاصله خود را رساندم. مرا دید و 24 ساعت بعد فوت کرد.

بیتا فرهی هرچند اندوه درگذشت مادرش را دارد اما تسا، نوه‌ی او که در پاریس زندگی می کند، شوق زیستن را در او نگه می دارد و می گوید: انگیزه ام برای زندگی نوه ام است.

زندگی خیلی کوتاه است. باید قدرش را دانست و از هر لحظه اش استفاده کرد. اگر مرگ را در کنار زندگی ببینیم، می توانیم انسان باشیم و از هر لحظه آن بهره ببریم. چون زندگی همان قدر که زیباست، کوتاه و ناپایدار است.

درگذشت بیتا فرهی:

بیتا فرهی که از مدتی قبل به دلیل عوارض بیماری ریوی، در بیمارستان بستری شده بود، روز ۴ آذر ماه 1402 درگذشت.

برایتان جالب خواهد بود

سلبریتی هایی که فتوکپی مادرشان هستند+ عکس

مهراوه شریفی نیا از ماشین خاص تا ازدواج+ عکس های جذاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا