;
سرگرمی

آزمون هوش شیرین ریاضی؛ تیزی ذهن خودت رو با حل این آزمون ریاضی در 15 ثانیه اثبات کن.

آزمون هوش شیرین ریاضی؛ تیزی ذهن خود را امتحان کنید و ضریب هوشی خود را با حل آزمون هوش شیرین ریاضی در 15 ثانیه ثابت کنید! آیا برای چالش آماده ای؟ وظیفه شما در این چالش، حل آخرین معادله است. بیان این مشکل در تصویر زیر قابل مشاهده است و وظیفه شما این است که پاسخ آن را بیابید.

پازل های منطقی مانند آزمون هوش شیرین ریاضی می تواند راهی لذت بخش برای آزمایش مهارت های تفکر و حل مسئله شما باشد. آنها از شما می خواهند که خارج از چارچوب فکر کنید و خلاق باشید تا به یک راه حل موفق برسید. پس چند لحظه به معادله نگاه کنید و ببینید آیا می توانید راه حلی برای آن بیابید یا خیر!

 

تصویر آزمون هوش شیرین ریاضی

آزمون هوش شیرین ریاضی 1

.

.

.

آموزش مغز به تقویت این مهارت ها کمک می کند و به شما امکان می دهد معادلات پیچیده را به مراحل ساده تر تقسیم کنید و داده ها را به طور مؤثرتری تجزیه و تحلیل کنید. همچنین به شما کمک می کند تا یک رویکرد سیستماتیک برای حل مسئله ایجاد کنید و به شما امکان می دهد الگوهای موجود در داده ها را شناسایی کرده و از آنها برای نتیجه گیری استفاده کنید.

.

.

.

اینم ببین: به نظر شما در معمای برداشتن شمش طلا بدون خطر ،کدام یک از تُنگها ایمن تر است؟

پاسخ آزمون هوش شیرین ریاضی

ما پاسخ آزمون هوش شیرین ریاضی را در زیر برایتان به صورت ساده توضیح داده ایم.

کیک + کیک = 50
کیک = 25
دونات x کیک = 250
دونات = 10
بستنی x دونات = 500
بستنی = 50
بستنی + کیک x دونات =
50 + 25 x 10
50 + 250 = 300

پس جواب 300 است.

آزمون هوش شیرین ریاضی 2

آیا آزمون هوش شیرین ریاضی را دوست داشتید؟ همان طور که می بینید این معماها علاوه بر سرگرمی، می توانند شما را غافلگیر کنند. کافیست هر روز به وب سایت گفتنی سر بزنید تا جدیدترین معماها و تست هوش ها را ببینید.

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

اثر معما بر تقویت حافظه

معما یکی از بهترین راه ها برای فعال نگه داشتن مغزمونه. تمام فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدیم، باعث افزایش توان مغز ما میشه. مغز ما باید همیشه تحرک داشته باشه و بهترین گزینه برای این کار، حل‌کردن معماست.

ما با انجام یک سری تمرینات ساده، می‌تونیم ذهنمون رو درگیر کنیم و قابلیت‌های مغزمون رو افزایش بدیم. برای این کار، حل معما بهترین کاریه که می‌تونیم انجام بدیم.

نوشته های مشابه

22 دیدگاه

  1. ببین اشتباه کیک ۲۵ دونات هم ۱۰ بستنی هم۵۰است پس جوابش میشه750=10×50+25جوابی که خودشون دادن اشتباه

    1. نه میشه ۳۰۰ اولویت ریاضی اول ضربه بعد جمع پس اول ۲۵×۱۰ که میشه ۲۵۰ بعد به علاوه ۵۰ میکنیم که میشه ۳۰۰

  2. سلام جواب این سوال مشکل داره چون ۵۰ + ۲۵ میشه ۷۵ پس ۷۵ رو در ۱۰ ضرب میکنیم که شده ۷۵۰ اینجا چطوری شده ۳۰۰؟ ضرب رو اشتباه انجام دادین

    1. داداش خوبی؟
      اول اولویت انجام میشه
      ضربو انجام میدی اول
      بعدش جمع میکنی میشه 300
      با کیا شدیم 80 میلیون نفر

      1. حالا یه نفر ریاضیش ضعیفه یکی قوی
        ربطی به اینکه با کیا شدیم ۸۰ میلیون نفر نداره
        ارزش ادما با اینکه اولویتای ریاضیرو میدونن یا نه تغییر نمیکنه

  3. عزیزانی که گفتن میشه ۷۵ جواب شما اشتباهه در ریاضی اول ضرب انجام بد جمع و تفریق میشه

  4. اولویت ریاضی ضرب تقسیم جمع منها است و در این معادله ضرب اولویت است پس اول ضرب میکنیم بعد جمع

  5. این معادله دو جواب داره به خاطر این که این معادله یک اشکال کوچک داره؛()نداره اگر بستنی وکیک داخل پرانتز بودند جواب ۷۵۰میشه و اگر دونات وکیک را داخلش حساب کنیم جواب ۳۰۰

  6. خیلی مسخرست ک هنوز ک هنوزه خیلیا سر جمع و ضرب مشکل دارن. اول ضرب میکنید بعد جمع میکنید!! تروخدا سر هر پستی انقدر سر این معادله ریاضی بحث نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا