;
سرگرمی

اگه بتونی تنها عدد 9 را بین 150 تا عدد 7 درون تصویر پیدا کنی، جزو 1 درصد افراد تیزبین هستی!

تست بینایی عدد 9 بین 7: در آزمون های بینایی سنجی با دقت به تصاویر شما باید نکته مخفی یا کوچک را بیابید تا بتوانید بگویید دقت و تمرکز چشمان تان در حد ایده آل قرار دارد. در این آزمون شما باید تنها عدد 9 را بین 150 عدد 7 پیدا کنید تا بینایی و دقت خود را محک بزنید، با یک تست بینایی دیگر در بخش سرگرمی مجله گفتنی همراه باشید.

این تصویر معمایی قدرت تمرکز، دقت و بینایی شما را به چالش می کشد تا عدد 9 را پیدا کنید. وب سایت دسان برای بار اول این تست را ارائه داده است. این سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید. سختی آن هم به این دلیل است که در این تصویر یک فقط یک عدد 9 وجود دارد که شناسایی آن ساده نیست و مشکل است. با تست بینایی عدد 9 بین 7 با گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: چیستان حبیب: می دونستی ماهی ها وکیل بشن بهشون چی میگن؟

این هم جالبه: فقط 5 درصد افراد می تونن در 3 ثانیه اول مرغ ناقلا رو بین اردک ها پیدا کنن!

این آزمون ها سبب افزایش عملکرد مغز می شود. افزایش عملکرد مغز در افزایش قدرت، تمرکز و دقت نقش اصلی را ایفا می کنند. به این ترتیب در بلند مدت می توان با مغزی روبرو بود که جزئی نگر است و مسائل را به راحتی فراموش نمی کند.

تصویر تست بینایی عدد 9 بین 7

در این تصویر با دقت خرگوش پنهان در تصویر را بیابید. توجه داشته باشید که اگر چشمان تان دید فوق العاده داشته باشد باید به راحتی پاسخ را بیابید، توجه داشته که طبق ادعای طراح سوال فقط 1 درصد افراد به اصطلاح افراد با دید خلبانی می توانند در این بازه زمانی عدد 9 را پیدا کنند! توجه داشته باشید که برای پاسخ فقط 3 ثانیه فرصت دارید و باید سعی کنید در این مدت آن را بیابید، پس باید با دقت به عکس زیر دقت کنید:

تست بینایی عدد 9 بین 7 تصویر اول

این مطلب هم جالبه: چیستان:اگر فردی آدم سرشناسی باشد،او چه‌کاره است!؟

.

.

.

.

.

این هم جالبه: چیستان: کدام گیاه است که یک حیوان درون نامش پنهان شده‌است!؟

.

.

پاسخ تست بینایی عدد 9 بین 7

کسانی که به دنبال سرنخ هستند باید به دقت زیادی کنند. ایا متوجه چیزی شدید؟

.

.

.

این چیستان باحاله: 3 تفاوت تصویر جوجه کوچولو رو پیدا کن! اونقدرها ساده هم نیست!

.

.

.

.

پاسخ تست بینایی عدد 9 بین 7

به تصویر زیر دقت کنید، عدد 9 را برایتان علامت زده ایم.

تست بینایی عدد 9 بین 7 تصویر دوم

درگیر شدن مغز در بازی های فکری می تواند یک راه سرگرم کننده و عالی برای استراحت از استرس های روزانه باشد. تمرکز ما را از نگرانی‌ها دور می‌کند و به ما اجازه می‌دهد در حالی که هنوز ذهن خود را تمرین می‌دهیم، استراحت کنیم. بازی های فکری اغلب شامل به خاطر سپردن و یادآوری اطلاعات است که به بهبود حفظ حافظه و مهارت های یادآوری کمک می کند. این می تواند به ویژه برای افراد در هر سنی، از جمله دانش آموزان و افراد مسن مفید باشد. شما هرروزه در مجله اینترنتی گفتنی مطالب متنوعی از انواع تست شخصیت، تست بینایی، هوش تصویری، تست روانشناسی را می توانید ببینید و لذت ببرید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک گفتنی ما را دنبال کنید.

این هم جالبه: چیستان حبیب: اگه خنگ نیستی بگو چرا آب هنگام جوشیدن قُل قُل می‌کنه؟

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

این هم جالبه: بازی فکری: اگه کله ات پر مغزه بگو کدوم آقا 2 تا آبجی داره؟

بازی های فکری و ورزش مغز

ورزش و ورزش منظم که نقش مهمی در کنترل بیماری هایی مانند قلبی عروقی، دیابت و فشار خون دارد، تأثیرات مثبتی بر مغز نیز دارد. ورزش با افزایش ترشح هورمون اندورفین که به هورمون شادی معروف است، عملکرد سازنده تری در روابط انسانی ایجاد می کند و در عین حال زمینه را برای بالا بردن آستانه شادی فراهم می کند. ورزش منظم باید بخشی از زندگی باشد تا از بیماری های تخریب کننده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون جلوگیری شود. نباید فراموش کرد که یک فعالیت ذهنی با مهارت کامل، اساس یک فعالیت ورزشی است که به درستی انجام شده است.

تأثیر بازی های فکری بر مغز

کار بر روی یک پازل ارتباطات بین سلول های مغز را تقویت می کند، سرعت ذهن را بهبود می بخشد و روشی موثر برای بهبود حافظه کوتاه مدت است. پازل ها تولید دوپامین را افزایش می دهند، ماده ای شیمیایی که خلق و خو، حافظه و تمرکز را تنظیم می کند. وقتی معما را حل می کنیم، دوپامین با موفقیت آزاد می شود.

این هم جالبه: بهترین حکایت های مولانا: کامتان را با این 6 حکایت شیرین کنید!

بازی های فکری و زوال عقل

بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که افراد مسن که به طور منظم در پازل کلمات و اعداد شرکت می کنند، مغز تیزتری دارند. هر چه بیشتر پازل بازی کنند، عملکرد مغزشان بهتر می شود. یک مطالعه نشان داد که انجام جدول کلمات متقاطع می تواند شروع زوال عقل را تا دو سال و نیم کاهش دهد.

معمای تصویری چیست؟

معمای تصویری یک سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن بهترین استفاده را ببرند. این چالش شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آنها همچنین به عنوان چالش ها، تست های تصویری، پازل های تصویری یا منطقی شناخته می شوند.

این هم جالبه: بازی فکری: اگه هوش داری در حد بوندسلیگا بگو شاخ مجازی کدومشونه؟

بازی های فکری باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود

در بازی‌های فکری، باید دائما همه چیز را در نظر بگیریم و به آنها فکر کنیم. رفتار رقبا، شرایطی که در آن گیر افتاده‌ایم، تصمیماتی که باید در مقابل رفتار طرف مقابل بگیریم و حتی، شرایطی که ممکن است بعد از هر انتخاب برایمان رخ بدهد. این یعنی، استفاده کامل از سلول‌های مغزی.

بهتر است بدانید که هر چقدر بیشتر به سلول‌های مغزتان استراحت بدهید، آنها را تنبل‌تر می‌کنید. وقتی از آنها استفاده نشود، می‌میرند و این باعث می‌شود تا در معرض کندی ذهن یا آلزایمر قرار بگیریم.

اگر روال زندگی شما یک چیز روتین شده است و در طول روز، کاری ندارید که بخواهید برای انجامش، به مغزتان فشار بیاورید، باید به فکر یک جایگزین خوب باشید. چه چیزی بهتر از  بازی فکری! با انجام بازی‌های فکری می‌توانید مغزتان را در بهترین وضعیت ممکن حفظ کنید. به ذهن ورزش بدهید و حالا حالاها، آن را جوان نگه‌دارید.

 

این مطالب هم جالبه:

آزمون بینایی: راکن کجا مخفی شده؟ فقط 2 درصد افراد سریع پیدا می کنن!

 آزمون بینایی: با شناسایی گرگ در کمین بزها اثبات کن چشمات مثل عقاب تیزه!

سوال هوش: در یک نگاه بگو اشتباه تصویر چیه؟ فقط تیزبین ها می تونن بگن!

معنی اسم هانا رو می دونستی؟ ریشه اسم ایرانیه یا خارجی؟

سوال هوش: اگر 1+1=5، 2+2=20 و 3+3=45 باشد 4+4=؟ چند می شود؟

چیستان: متعلق به شماست، اما افراد دیگر بیشتر از آن استفاده می كنند!؟

مهتاب منصوری

مهتاب هستم، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه سوره تهران علاقه بسیاری به شخصیت های کارتونی و انیمیشنی دارم و اوقات فراغتم رمان های عاشقانه رو دوست دارم مطالعه کنم. من از زمستان 1402 به خانواده گفتنی پیوستم و در همین مدت کوتاه خیلی چیزها یاد گرفتم و دوست دارم مهارت هام رو روز به روز افزایش بدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا