;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفندهای جالب برای پاک کردن انواع لکه لباس

پاک کردن انواع لکه لباس: در حالی که لکه‌های روی لباس و ملحفه‌ها می‌توانند به‌طور آزاردهنده‌ای سرسخت باشند، اما لازم نیست که لکه‌ها دائمی باقی بمانند. حتی لکه‌های سخت مانند شکلات یا جوهر را می‌توان از روی بیشتر پارچه‌ها پاک کرد. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با پاک کردن انواع لکه لباس اشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: اگه چند روز تو آینه نگاه نکنی چه اتفاقی برات می افته؟

اولین و مهم‌ترین نکته در پاک کردن لکه لباس، سرعت عمل بالا است. یادتان باشد در بعضی موارد زیاد دستمال کشیدن، لکه را عمیق‌تر می‌کند و می‌تواند به الیاف آسیب برساند. فارغ از انتخاب روش مدنظر، قبل از ادامه کار آن را روی قسمتی از لباس (مثلاً جای درز) آزمایش کنید. این کار شما را مطمئن می‌کند که آیا این روش تمیز کردن به پارچه آسیب می‌زند یا خیر.

اگر روی لباس علامت “فقط خشک شویی” است، لکه اضافی را پاک کنید و در اسرع وقت آن را به خشکشویی حرفه ای ببرید. حتماً به لکه اشاره کنید و برای شستشوی آن تاکید کنید.

پاک کردن انواع لکه لباس2

این هم جالبه: گیاهان پولساز آپارتمانی که برکت و فراوانی را به زندگی شما می آورند!

پاک کردن انواع لکه لباس

۱- چگونه لکه‌های خون را از لباس پاک کنیم؟

پاک کردن انواع لکه لباس: در صورت امکان فوراً لکه خون مرطوب را با آب سرد اسفنج کنید.

نحوه برطرف کردن لکه در وسایل قابل شستشو با ماشین لباسشویی: برای لکه‌های تازه، پارچه را در آب سرد خیس کنید و سپس بشویید. برای لکه‌های خشک شده، پارچه را در محلول حاوی آنزیم خیس کنید و بشویید.

نحوه برطرف کردن مواد غیرقابل شستشو: لکه را با آب سرد بشویید. سرکه سفید رقیق شده را با قطره چشم روی لکه بمالید. محل را با آب خنک تمیز کنید.

نحوه پاک کردن وسایل قابل شستشو در ماشین لباسشویی:برای پاک کردن لکه لباس شکلات، ابتدا تا جایی که می­‌توانید تکه­‌های شکلات را از لباس جدا کنید. لباس را در آب گرم با محصولی حاوی آنزیم شستشو دهید. می‌توانید قبل از شستشو با یک لکه بردار پیش شستشو انجام دهید و لکه را پاک کنید. اگر لکه باقی ماند، مورد را با سفید کننده‌ای که برای پارچه ایمن است، بشویید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک برس و محلول آب گرم و صابون، پارچه را بسابید.

نحوه پاک کردن مواد غیرقابل شستشو: سرکه سفید رقیق شده را با قطره چشم روی لکه بمالید. محل را با آب خنک بشویید.

۳- از بین بردن لکه‌های قهوه یا چای روی پارچه

پاک کردن انواع لکه لباس3

این هم جالبه: بامزه ترین عکس دنیا که جهانی شد! ماجرایش را می دانید؟

 

زمان پاک کردن لکه قهوه یا چای: در صورت امکان فوراً با آب سرد اسفنج کنید.

پاک کردن انواع لکه لباس: با آب ولرم و گلیسیرین لکه را تمیز کنید. برای این کار ابتدا با اسفنج و آب ولرم روی لکه بسابید. سپس با استفاده از کمی گلیسیرین روی لکه را بپوشانید و پس از چند دقیقه با مایع لباسشویی مناسب شستشو دهید.

نحوه پاک کردن مواد غیرقابل شستشو: سرکه سفید رقیق شده را با قطره چشم روی لکه بمالید. محل را با آب خنک بشویید.

۴- چگونه لکه مواد آرایشی پودر شده را از لباس پاک کنیم؟

زمان پاک کردن لکه لوازم آرایشی: در اسرع وقت.

پاک کردن انواع لکه لباس: به آرامی تا حد امکان پودر را از روی لباس پاک کنید. با لکه‌بر یا شوینده مایع لباس‌شویی، پیش شستشو کنید. با استفاده از آب گرم پارچه شستشو دهید.

نحوه برخورد با لباس‌های غیرقابل شستشو: به آرامی تا حد امکان پودر را از روی لباس پاک کنید، سپس آن را به خشکشویی حرفه ای ببرید.

۷- نکاتی برای از بین بردن لکه جوهر روی پارچه

زمان پاک کردن لکه جوهر: در اسرع وقت.

پاک کردن انواع لکه لباس1

پاک کردن انواع لکه لباس: قسمت جوهری لباس را روی دستمال کاغذی یا حوله تمیز قرار دهید. قبل از استفاده از حلال روی لکه، اطراف لکه را با الکل دناتوره شده اسفنج کنید. حوله‌های کاغذی خیس را تعویض کنید. سپس خوب بشویید.

یک روش دیگر هم پیشنهاد می‌شود ، پارچه لکه‌دار را روی دهانه شیشه یا لیوان قرار دهید. پارچه را محکم نگه دارید تا جای جوهر پخش نشود. الکل را از طریق پارچه لکه دار بریزید تا الکل از روی لکه عبور کند و داخل لیوان چکه کند. همانطور که حلال از پارچه خارج می‌شود، جوهر داخل ظرف می‌ریزد. سپس پارچه را خوب بشویید و آبکشی کنید.

نحوه پاک کردن مواد غیرقابل شستشو: محلولی از ۱ قسمت گلیسیرین، ۱ قسمت مایع ظرفشویی شفاف، ۸ قسمت آب و چند قطره سرکه سفید تهیه کنید. روی لکه بمالید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و محلول بیشتری به آن اضافه کنید تا لکه مرطوب بماند. آبکشی کنید.

۸- نحوه از بین بردن لکه آبمیوه روی پارچه

زمان پاک کردن لکه آب میوه: در اسرع وقت.

پاک کردن انواع لکه لباس: لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید. به آرامی سرکه سفید را روی لکه بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه دیگر بماند. با سفید کننده بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا